• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • Leah56
    norrpreg skrev 2020-01-31 07:14:30 följande:

Måste bara tillägga att de starkaste strecket är såklart från imorse! Är de jag har svårt och avgöra om de räknas positivt?

Lite svårt att se från bilden men jag tycker de ser lika starkt ut som kontroll strecket? Iaf 90:%? Så skulle säga att din ägglossning är på g, testa senare idag och se om de blivit starkare! De ska ju vara lika starkt eller starkare än kontroll strecket! :)
    norrpreg skrev 2020-01-31 07:14:30 följande:

Måste bara tillägga att de starkaste strecket är såklart från imorse! Är de jag har svårt och avgöra om de räknas positivt?

Lite svårt att se från bilden men jag tycker de ser lika starkt ut som kontroll strecket? Iaf 90:%? Så skulle säga att din ägglossning är på g, testa senare idag och se om de blivit starkare! De ska ju vara lika starkt eller starkare än kontroll strecket :)
    Lilor skrev 2020-01-31 08:49:50 följande:

Jo jag vet, men det hade ju varit så kul att testa positivt till alla hjärtans dag! Då håller jag tummar och tår för dig! :) 

Åh ja så klart! Håller tummarna för er! :)
  • vegaveravegavera

Har fått mens :( jaja första försöket trodde jag väl ändå inte på. ny bim 1 mars!! Hejaheja! Ni som kör med äl-tester, varför gör ni det? Är det inte bäst att ha sex några gånger i veckan oavsett när i cykeln man är, eller? Jag har väldigt regelbunden mens så jag antar att min äl är där appen säger att den är! Eller är det för att försäkra att man ens har en ägglossning..?

• Leah56
    vegaveravegavera skrev 2020-02-01 13:50:21 följande:

Har fått mens :( jaja första försöket trodde jag väl ändå inte på. ny bim 1 mars!! Hejaheja! Ni som kör med äl-tester, varför gör ni det? Är det inte bäst att ha sex några gånger i veckan oavsett när i cykeln man är, eller? Jag har väldigt regelbunden mens så jag antar att min äl är där appen säger att den är! Eller är det för att försäkra att man ens har en ägglossning..?

Ge inte upp! Nya tag! Jag har också regelbunden mens och även alltid haft värk vid ägglossning så appen har alltid stämt, men jag testat med ägglosningstest bara för att försäkra mig att de stämmer och de gjorde det! Så nu litar jag på när appen säger jag ska ha, får även såna flyttningar som indikerar på att ägglossning är på g! :)
  • Leah56
    vegaveravegavera skrev 2020-02-01 13:50:21 följande:

Ge inte upp! Nya tag! Jag har också regelbunden mens och även alltid haft värk vid ägglossning så appen har alltid stämt, men jag testat med ägglosningstest bara för att försäkra mig att de stämmer och de gjorde det! Så nu litar jag på när appen säger jag ska ha, får även såna flyttningar som indikerar på att ägglossning är på g! :)
  • Petrodahlberg

Vi har precis börjat med bebisverkstaden här hemma! Blir hans andra och min första.

Börja äta folsyra för en vecka sedan och börja med oskyddat igår så nu håller jag tummarna och tår att det går fort.

Vad använder ni er av för att öka chanserna? Några tips?

Helt ny i planeringen på bebis.

Lycka till allihopa!

• Leah56
    Petrodahlberg skrev 2020-02-03 12:09:22 följande:

Vi har precis börjat med bebisverkstaden här hemma! Blir hans andra och min första.

Börja äta folsyra för en vecka sedan och börja med oskyddat igår så nu håller jag tummarna och tår att det går fort.

Vad använder ni er av för att öka chanserna? Några tips?

Helt ny i planeringen på bebis.

Hej! Finns nog inte något för att skynda på processen men mitt tips är att inte stressa eäver de! Lättare sagt än gjort då de är de enda jag tänkt på sen vi börja, 5 försöket nu! Men tror de blir en spärr i kroppen om man tänker för mycket på de. Jag trodde ju de skulle ske på första försöket man vill ju de ska ske fort haha! Men de är ju normalt att de tar tid.

Lycka till allihopa!

• Undrandee

Hej!

BIM-4 för mig idag. Grav. testade imorse (ÄL 23/24)

fick dock fet minus...

tror inte det tog sig denna månad heller, är andra försöket sedan missfallet i december :(

• Petrodahlberg

[quote=80203195][quote-nick]Leah56 skrev 2020-02-03 12:28:45 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja man önskar ju så så sååå gärna att det ska ta sig på första försöket! Men jag försöker intala mig att det kommer ta minst 1år innan det blir ett plus på stickan ????

• Leah56
    Petrodahlberg skrev 2020-02-03 15:00:32 följande:

[quote=80203195][quote-nick]Leah56 skrev 2020-02-03 12:28:45 följande:[/quote-nick][/quote]

Ja man önskar ju så så sååå gärna att det ska ta sig på första försöket! Men jag försöker intala mig att det kommer ta minst 1år innan det blir ett plus på stickan ??

ja precis ett år kan de ju ta. läste någonstans att de i snitt tar iaf 7 månader, men de är ju så olika :)

• Leah56

Jag undrar om någon känt av att de "drar" i äggstockarna? ibland höger ibland vänster. svårt förklara, lite diffus men som att de drar åt i mellan åt och sen molvärk. 

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!