• ANMIFR

Vi som planerar graviditet 2020!

ÄNTLIGEN är det dags! Nu vid årsskiftet 19/20 bestämde vi oss för att försöka bli gravida, min första och hans tredje om allt går vägen. P-pillerna är lagda på hyllan och vi väntar med spänning på att allt ska dra igång.

Någon som är i samma, helt färska, planering och vill följas åt?

• Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!
  • trollkvinna123
    Nathiis skrev 2020-01-21 09:45:51 följande:

Skönt att den kom ändå (: Vi slutade amma 2a Januari .. Nattammade bara innan dess. Spännande nu då !

Jag har börjat äta bidrottninggele igen, testade det en cykel förra gången och ja, då blev jag gravid ^^

Ja, verkligen. Men har läst att den bör komma efter ca 1 år oavsett om man slutat amma helt eller inte. Och oftast tidigare när man ammar oregelbundet. Med förra barnet kom den en månad efter att jag slutat amma helt. :)

Ok, jag har aldrig provat några extra kosttillskott eller hjälpmedel. Blir första gången som jag provar äl tester.
  • Nathiis
    trollkvinna123 skrev 2020-01-21 14:12:00 följande:

Ja, verkligen. Men har läst att den bör komma efter ca 1 år oavsett om man slutat amma helt eller inte. Och oftast tidigare när man ammar oregelbundet. Med förra barnet kom den en månad efter att jag slutat amma helt. :)

Ok, jag har aldrig provat några extra kosttillskott eller hjälpmedel. Blir första gången som jag provar äl tester.

Okey okey (: Ja nu kom den väl tidigare än 1 år eftersom jag slutade förmodar jag .. Hehe.

Spännande !
  • Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-01-21 11:13:24 följande:
    Den 16e januari baserat på min mens-app!
    Då hade jag som allra tidigast vågat mig på att testa på lördagen den här veckan. Beräknar en sen ÄL runt samma datum som du. Då är det ÄL+9, finns en liten chans att det visar positivt så tidigt men det är där jag satt min tidigaste dag. :P
  • emmapa22
    Tiffany skrev 2020-01-21 00:49:48 följande:

Jo jag tror det stämmer.. när kvinnan får orgasm så får livmodern sammandragningar som gör att spermerna får en skjuts på vägen har jag läst nånstans..

Ska bli väldigt spännande o se om det funkar, vi kom båda två samtidigt under båda dagarna vid ägglossning och det händer aldrig annars så ska bli spännande Och se om det stämmer hehe
  • emmapa22

Jo jag tror det stämmer.. när kvinnan får orgasm så får livmodern sammandragningar som gör att spermerna får en skjuts på vägen har jag läst nånstans..

Ska bli väldigt spännande o se om det funkar, vi kom båda två samtidigt under båda dagarna vid ägglossning och det händer aldrig annars så ska bli spännande Och se om det stämmer hehe
  • emmapa22

• vegaveravegavera
    Mammaresan skrev 2020-01-21 15:35:33 följande:
    Då hade jag som allra tidigast vågat mig på att testa på lördagen den här veckan. Beräknar en sen ÄL runt samma datum som du. Då är det ÄL+9, finns en liten chans att det visar positivt så tidigt men det är där jag satt min tidigaste dag. :P
    Ja precis! Räknade ut det igår baserat på den långa "tyda tidiga test"-tråden här på familjeliv. ÄL+9 verkar vara det absolut tidigaste folk har fått utslag på test på. ska resa bort över helgen, undrar om jag ska ta det direkt eller dra ut på det och göra det först när jag kommer hem på måndag. kommer ju bli så deppig om det är negativt... innan jag testat så kan jag ju åtminstone gå runt och tro lite på att jag är gravid :--)) 
  • Mammaresan
    vegaveravegavera skrev 2020-01-21 17:24:31 följande:

Ja precis! Räknade ut det igår baserat på den långa "tyda tidiga test"-tråden här på familjeliv. ÄL+9 verkar vara det absolut tidigaste folk har fått utslag på test på. ska resa bort över helgen, undrar om jag ska ta det direkt eller dra ut på det och göra det först när jag kommer hem på måndag. kommer ju bli så deppig om det är negativt... innan jag testat så kan jag ju åtminstone gå runt och tro lite på att jag är gravid :--)) 

Hihi, ja det låter fint att dra ut på det lite! Så är det i alla fall lite större chans att det ska synas något. :D

Jag testar nog på lördag. Sedan väntar jag på mensen eller till den 30:e januari mest troligt om det är helt blankt testet. Men jag vet inte... tror inte jag är gravid tyvärr. :/ Har inga tydliga tecken och jag tycker den är lite knasig cykeln med så sen ägglossning. Även om det är fullt normalt tycker jag inte om att det verkar vara så oregelbundet för mig. Blir så osäker på om det verkligen släppt något ägg eller om vi verkligen lyckats pricka. :P
  • vegaveravegavera

igårkväll efter en sen middag så var jag med om nått superkonstigt. Blev helt varm i ansiktet, blossande röd om kinderna och kände mig totalt utslagen! La mig i sängen med en isbox inlindad i tyg över pannan och var liksom helt varm över hela kroppen! Min kille tyckte att jag kändes jättevarm. Det var som att min kroppstemperatur höjts massor men jag frös inte som när man har feber utan ville snarare kyla ner mig. Låg helt naken och flyttade runt det lilla ispaketet nån timme innan jag totalt slocknade kl 22 typ vilket är konstigt för jag brukar inte somna innan 01-02. Aldrig varit med om nått liknande förut! Kan det vara ett konstigt supertidigt tecken på graviditet?? Nån som varit med om nått liknande ni som varit gravida förut?? Är riktigt spänd på att testa nu!

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!