• emmapa22

Vi som planerar graviditet 2020!

Hej allihopa!! Är tacksam för hjälp nu!! fick utslag på ägglossningsstickorna första gången igår någonsin. steg under hela dagen successivt och var lika starkt som kontrollstrecket vid 22 igår så vi mös på. imorse var det starkare än kontrollstrecket. blir så glad när jag inte fått utslag alls tidigare. Skulle haft ägglossning 14 januari men det var negativt. när borde vi ha sex för störst chans?!

• emmapa22
    Tiffany skrev 2020-01-19 11:20:32 följande:

Jag tror störst chans är innan ägglossning upp till 3 dagar efter. Om sträcket är starkt nu ska ni ha sex absolut o några dagar efteråt.. det hade vi o jag blev gravid

Då myser vi ikväll igen. aldrig vart gravid förut så håller tummarna eftersom vi måste prickat in den perfekt. Blev chockad över att det steg så fort!! var lite halvt igår på morgonen sen gick det bara rakt uppåt varje gång jag gick på toa igen. blev nästan glädjetårar då jag inte lyckats fått utslag på testen förut. Haha man börjar direkt tänka är det något fel varför har jag inte ägglossning.. men den var bara sen verkar det som!! är det vanligt att mensen skjuts fram med om ägglossningen är 5 dagar sen? Eller bör den komma samma dag.
  • emmapa22

Hur länge brukar ni ha lh ökning? Min börja i förrgår runt 22 och hållit i sedan dess tagit varje gång jag kissat.

Någon som tror på orgasmbarn? Haha såg ett program på discovery där dem påstår att det är lättare att bli gravid när båda parter kommer samtidigt. ????

• emmapa22
    Tiffany skrev 2020-01-21 00:49:48 följande:

Jo jag tror det stämmer.. när kvinnan får orgasm så får livmodern sammandragningar som gör att spermerna får en skjuts på vägen har jag läst nånstans..

Ska bli väldigt spännande o se om det funkar, vi kom båda två samtidigt under båda dagarna vid ägglossning och det händer aldrig annars så ska bli spännande Och se om det stämmer hehe
  • emmapa22

Jo jag tror det stämmer.. när kvinnan får orgasm så får livmodern sammandragningar som gör att spermerna får en skjuts på vägen har jag läst nånstans..

Ska bli väldigt spännande o se om det funkar, vi kom båda två samtidigt under båda dagarna vid ägglossning och det händer aldrig annars så ska bli spännande Och se om det stämmer hehe
  • emmapa22

• emmapa22
    vegaveravegavera skrev 2020-01-22 21:01:01 följande:

Ser absolut en liten skugga... vilken dag i cykeln e du på?? Hur många dagar kvar t bim?

Det är väldigt oklart, jag skulle haft ägglossning 14/1 men negativa ägglossningstester, fortsatte testa fick positivt 17/1. Och testa idag och fick detta så förstår ingenting borde inte kunna va en synlig skugga där.. ska ha mens 28-29/1
  • emmapa22
    vegaveravegavera skrev 2020-01-22 21:32:49 följande:

Okej så det där är ett ÄL test..? Eller ett grav-test? Haha

Det är ett grav test hehe förlåt för jag är otydlig!!
  • emmapa22

Hej allihopa! Vi planerar att vi gravida och är inne på vårt 5e försök. Jag ska ha mens om några dagar och hade ett ägglossningstest hemma bara för skojs skull tog det och det är ganska hög stegring? hört att man kan få det om man är gravid. Den med ingen stegring alls är så det brukar se ut när jag inte har ägglossning

• emmapa22

Fick detta imorse på grav testet vad tror ni måste vara spök streck? Eftersom det är så smalt

Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!