• e90

Vi som planerar graviditet 2020!

Hoppar in här! :) Jag och min sambo började försöka i november. Fick ett tidigt MF i december (trodde det var mens först). Gjorde VUL 9 januari för att säkerställa att allt såg bra ut efter missfallet, vilket det gjorde. Läkaren kunde dessutom se att jag precis haft ägglossning. Detta är 16 dagar sedan. Har inte fått någon mens än. Har heller inga känningar i kroppen, känner mig precis som vanligt. Pratat med en barnmorska som tyckte jag skulle avvakta en vecka och om mensen inte kommit då, ska jag testa. Den kan bli uppskjuten av psykologiska orsaker, sa hon.

Känns väldigt förvirrande. Har alltså inte fått någon mens alls sen missfallet. Men hoppas såklart på ett plus :)

• e90

Hoppar in här (igen)! Fick missfall i vecka 5 i december (första försöket), inte lyckats bli gravida sen dess. BIM imorgon. Ömma bröst och lite lätt mensvärk. Svårt att avgöra om det är menssymtpom eller gravid, men gissar på det förstnämnda.

Mensen har varit lite oregelbunden sedan missfallet, så kommer att testa på lördag istället för imorgon. Bättre att ge det några dagar...

• e90
    Labella9 skrev 2020-04-22 18:22:02 följande:

Håller alla tummar och tår! <3

Tack! Mensen dök dock upp ikväll :/
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!