• Clara87

Vi som planerar graviditet 2020!

Jag försöker klura ut om min kropp märkt att spiralen åkt för en vecka sen... slösar ägglossningstester som att de vore gratis utan att ha hittat någon stegring ännu. Borde egentligen bara slappna av och invänta mens men det passar inte mig :) bim beräknad på mens innan jag tog ut spiral är 9 feb

• Clara87
    Undrandee skrev 2020-03-01 12:59:02 följande:

Jag har såna där"testa tidigt" från Babyplan att testa med. Dom mäter också från 5 ml tydligen. Tog ett igår men det var blankt. Har insett jag har kortare lutealfas än "normalt". Ligger på 11 dagar, så för mig är det ÄL+6 eller 7 idag lch BIM-4. Verkar va för tidigt att testa då, men vart lite besviken över minuset igår på stickan :/

Man får inte tidigare resultat för att man har kort lutealfas så det är inte alls konstigt att få ett negativt test nu.
  • Clara87
    vegaveravegavera skrev 2020-03-01 14:18:02 följande:

Hej alla! Jag är kvar! Och verkar få ställa in mig på ett tredje försök. BIM igår, ingen mens men mensvärk sen imorse och ömma bröst så den kommer ju komma. Undrar varför det inte sätter sig? Har inte värst så hälsosam livsstil för jag har tänkt sådär "lev som vanligt tills du plussat" för att inte stressa upp mig. Är ju bara 25 år och pluggar, så alla mina vänner lever vanligt ungdomsliv, så jag festar på, både röker och dricker regelbundet men försöker typ äta lite nyttigare... Har börjat med multivitamin kvinna denna månad. Nånslags placeboeffekt kanske det har? Har tänkt att med tanke på min unga ålder så kommer inte mina vanor påverka mina fertilitetschanser men jag vet inte, kanske borde skärpa mig lite, eller?

Hur mycket i era livsvanor har ni ändrat sen ni började försöka? Era partners, har de ändrat någonting, slutat snusa etc? 

Man ska inte glömma att det statistiskt bara är runt 30% chans att bli gravid i varje cykel, så man har alltid oddsen mot sig. Jag har inte heller lagt om min livsstil direkt, men ska börja motionera mer så att om/när en graviditet händer så kommer jag må bättre. Mannen har inte gjort några förändringar men han är den mer hälsosamma av oss två.

Jag fick mens idag, så ny BIM om 4 veckor :)
  • Clara87
    m1n4x skrev 2020-03-03 20:28:21 följande:

Testade positivt på grav.test den 6 februari, började dock störtblöda den 12 februari och testade negativt på grav.test samma dag (=missfall i vecka 5+2).

Testade positivt på äl-test Clearblue digital den 21-24 februari, mys den 22 och 24 februari. Fick nyss lite blod när jag var på toa och gjorde nr 1. Är det mensen som är på gång tro redan en dryg vecka efter äl? Känner lite vagt molande värk också?

Kan ju vara en nidblödning?
Svar på tråden Vi som planerar graviditet 2020!