• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-04-16 11:09:35 följande:

Bor på södra sidan just närmast sös, men troligtvis ska vi flytta och då blir det ungefär lika långt till både SÖS och Huddinge. Kan inte bestämma mig haha

Hur mår du nu? :)

Haha nej det är det svårt!! Men tror inte det spelar så stor roll egentligen. Jag mår bra. Jobbar bara 16h/vecka men tycker faktiskt det är skönt! Dock blev ja uppsagd men kontraktet går ut i augusti så det är ändå okej. Ja försöker träna några gånger i veckan medans man orkar :p!! Hur mår du?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-04-16 21:28:57 följande:

Haha nej det är det svårt!! Men tror inte det spelar så stor roll egentligen. Jag mår bra. Jobbar bara 16h/vecka men tycker faktiskt det är skönt! Dock blev ja uppsagd men kontraktet går ut i augusti så det är ändå okej. Ja försöker träna några gånger i veckan medans man orkar :p!! Hur mår du?

Vad skönt att du kan träna! Det har varit dåligt för mig men försöker promenera, har dock börjat få mer ont i höfterna och har ibland lite av den sköna gravidgången, haha. Vågar inte riktigt gå till gymmet i dess tider. Jobbar heltid fortfarande men hade varit skönt att kunna jobba lite mindre. Har inte heller möjlighet att jobba hemifrån utan måste vara på plats....

Otur med jobbet men bra tajmat ändå. Hoppas det löser sig!
  • Shishii
    GästenT skrev 2020-04-16 19:48:44 följande:

Är det första barnet?

Vi tillhör också Akademiska. Hann göra kub och ultraljudet innan restriktionerna om att vara ensam. Så sambon fick vara med!

Ja, första barnet

Åh vilken tur! Kub hann vi göra tillsammans men RUL fick jag göra ensam. När är du beräknad?
  • MsSuzyLee
    Shishii skrev 2020-04-13 14:35:48 följande:

Jag känner väl lite men längtar som du efter att känna ordentliga rörelser så att min man också kan känna har du fått en synlig bebismage?

Ja, den syns :D blir förvånade varje gång jag går förbi en spegel, haha. Eller om jag ska klämma mig förbi någonting och så tar magen emot. Har inte vant mig :) du då?
  • MsSuzyLee
    liloma skrev 2020-04-16 10:42:05 följande:

Ni som bor i sthlm, har ni bestämt var ni vill föda? Väljer lite mellan sös och Huddinge... sen vet man ju ändå inte var man hamnar i slutändan så det kanske inte spelar så stor roll egentligen :p

Jag väljer mellan huddinge och södertälje. Har hört bra saker om södertälje, men bor väldigt nära huddinge. Så det är svårt :)
  • MsSuzyLee

Tänkte komma med ett litet tips :) det som funkar för mig när jag börjar känna av ont i bäckenet är yoga. Räcker med 15-30 minuter (gravidyoga) och dagen efter känner jag mig som helt återställd. Håller i sig i några dagar, så jag kör kanske 2-3 ggr i veckan och det gör verkligen underverk för mig.

Här är några favoriter, om någon är intresserad :)

15 min ?skönyoga?

30 min ben och bäckenträning

30 min stretch för nedre delen av ryggen

• GästenT

Vi väntar våran 3dje lite oplanerat och tätt inpå.. Känns lite nervöst. Men sen är det stopp på ungar. Haha. Hur gammal är du?

Skönt att han kunde få komma med på kub iaf!

Vi är beräknade 8 Augusti, så lite tidigare än er.

Shishii skrev 2020-04-17 10:55:13 följande:

Ja, första barnet

Åh vilken tur! Kub hann vi göra tillsammans men RUL fick jag göra ensam. När är du beräknad?

• liloma
    MsSuzyLee skrev 2020-04-18 05:58:45 följande:

Tänkte komma med ett litet tips :) det som funkar för mig när jag börjar känna av ont i bäckenet är yoga. Räcker med 15-30 minuter (gravidyoga) och dagen efter känner jag mig som helt återställd. Håller i sig i några dagar, så jag kör kanske 2-3 ggr i veckan och det gör verkligen underverk för mig.

Här är några favoriter, om någon är intresserad :)

15 min ?skönyoga?

30 min ben och bäckenträning

30 min stretch för nedre delen av ryggen

Tack för tipset! Testade morgonyogan imorse. Usch vad stel jag känner mig, men jag får skylla mig själv som varit så dålig på att träna på sistone :P 
  • Shishii
    GästenT skrev 2020-04-18 10:41:00 följande:

Vi väntar våran 3dje lite oplanerat och tätt inpå.. Känns lite nervöst. Men sen är det stopp på ungar. Haha. Hur gammal är du?

Skönt att han kunde få komma med på kub iaf!

Vi är beräknade 8 Augusti, så lite tidigare än er.

Men så mysigt! Och bra att bebis kan ärva en del från äldre syskon jag är 36, Dudå?
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-04-18 05:42:46 följande:

Ja, den syns :D blir förvånade varje gång jag går förbi en spegel, haha. Eller om jag ska klämma mig förbi någonting och så tar magen emot. Har inte vant mig :) du då?

Jo jag märker ju att byxor o sånt inte passar längre men jag kan fortfarande dölja magen i vanliga kläder, längtar efter en redig kula, haha!

Sen känner jag inte rörelser så ofta men BM sa att eftersom jag har moderkaka i framvägg så kan det vara så. Men jag tycker att alla pratar så mycket om att de känner av bebis hela tiden...
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL