• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • MsSuzyLee

Nu har jag också förstått att partnern inte får följa med och jag är jätteledsen..! Det känns så tråkigt att han inte ska få den upplevelsen. Googlade runt lite på privata mottagningar och hittade inget där om att man måste komma ensam. Kan det vara så att den regeln inte gäller för dom? Mailade och frågade, så får se vad dom svarar...

• Polly1981
    Jooosen skrev 2020-03-20 14:48:23 följande:

Åh vad härligt att allt såg fint ut, grattis! Vad roligt med en pojke! Min sambo får oxå köra via FaceTime. Kändes det konstigt? Hur långt var ditt besök? Ja njut nu! Kram

Ja jag vad supernervös tänk om hon hade hittat något fel och så så får jag besked ensam. Men hon sa hela tiden vad vi tittade på. Tog nog ca 20 min, hade ju en bebis med benen i kors så fick kämpa lite. Skärmen var långt bort och det går inte att zooma i FaceTime så mannen såg bara en liten bild.

Ska boka 3d till v 27-29 hoppas att förbudet släppt då
  • Polly1981
    MsSuzyLee skrev 2020-03-20 17:52:41 följande:

Nu har jag också förstått att partnern inte får följa med och jag är jätteledsen..! Det känns så tråkigt att han inte ska få den upplevelsen. Googlade runt lite på privata mottagningar och hittade inget där om att man måste komma ensam. Kan det vara så att den regeln inte gäller för dom? Mailade och frågade, så får se vad dom svarar...

Jag ringde en privat i Skåne och samma regler gäller där.
  • Jooosen
    Polly1981 skrev 2020-03-20 18:32:50 följande:

Ja jag vad supernervös tänk om hon hade hittat något fel och så så får jag besked ensam. Men hon sa hela tiden vad vi tittade på. Tog nog ca 20 min, hade ju en bebis med benen i kors så fick kämpa lite. Skärmen var långt bort och det går inte att zooma i FaceTime så mannen såg bara en liten bild.

Ska boka 3d till v 27-29 hoppas att förbudet släppt då

Aah jag förstår! Får försöka filma så gott det går då. Sjuk grej egentligen. Har ni funderat mer på namn?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Polly1981
    Jooosen skrev 2020-03-20 19:58:32 följande:

Aah jag förstår! Får försöka filma så gott det går då. Sjuk grej egentligen. Har ni funderat mer på namn?

Nej inga namn bestämda. Jag har någrastycken. Fått ja på 2 va mannen. Återstår och se vill ha 3-4 namn att välja på

I augusti i alla fall
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-03-20 14:46:37 följande:

Ja sgi borde vara skyddad om jag fattat allt korrekt!! Vi börjar med permittering från nästa vecka vilket innebär 16h/vecka. Helt galet men kanske lika bra! Ja än så länge är jag inte överdrivet orolig men det kanske ändras! Ja ringde o dubbelkollade nu med bm och det stämmer det vi trott om anhörig. Min sambo får sitta på ett café i närheten med FaceTime. Sedan kommer ja be om en lapp med könet som vi sedan öppnar tillsammans efteråt. Vad ska man göra!

Kanske skönt ändå att få jobba lite kortare dagar nu som gravid, om man nu ska se nåt positivt iaf...Hoppas det löser sig och att inte allt det här blir ännu värre, vaknade härom natten och fick ångest för vilken värld barnet kommer växa upp i om allt det här fortsätter och blir värre!

Ja min sambo kommer också vara utanför och vänta hehe, och vara med på FaceTime :p
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-03-21 13:51:01 följande:

Kanske skönt ändå att få jobba lite kortare dagar nu som gravid, om man nu ska se nåt positivt iaf...Hoppas det löser sig och att inte allt det här blir ännu värre, vaknade härom natten och fick ångest för vilken värld barnet kommer växa upp i om allt det här fortsätter och blir värre!

Ja min sambo kommer också vara utanför och vänta hehe, och vara med på FaceTime :p

Haha ja men jag försöker tänka så ändå :). Tänker oxå på det. Min bästa vän födde barn igårkväll o sambon fick åka hem direkt efter förlossningen. Så jävla tråkigt! Ja man får försöka med FaceTime... säkert svårt o se något men alltid nåt
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-03-21 17:12:28 följande:

Haha ja men jag försöker tänka så ändå :). Tänker oxå på det. Min bästa vän födde barn igårkväll o sambon fick åka hem direkt efter förlossningen. Så jävla tråkigt! Ja man får försöka med FaceTime... säkert svårt o se något men alltid nåt

Nä är det sant! Hoppas verkligen det hinner lägga sig lite till augusti när det är dags för oss....!
  • MsSuzyLee
    Jooosen skrev 2020-03-21 17:12:28 följande:

Men det är ju helt sjukt! Vad är det frågan om? Jag blir förbannad. Vad är vitsen med att skicka hem någon som redan varit där i flera timmar?
  • Jooosen
    MsSuzyLee skrev 2020-03-22 08:55:19 följande:

Men det är ju helt sjukt! Vad är det frågan om? Jag blir förbannad. Vad är vitsen med att skicka hem någon som redan varit där i flera timmar?

Ja men precis!! Blir oxå förbannad. O hon måste förmodligen ligga kvar några dagar pga kateter osv. Ensam med bebisen. Så galet !!
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL