• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Shishii
    liloma skrev 2020-03-16 15:23:59 följande:

Har ni (som bor i sthlm) också fått sms att ens partner inte får följa med på barnmorskebesök pga Corona from nu? Vet ni om det gäller även ultraljud?

Känner att jag blev jätteledsen över detta, det känns så självklart att vi är två föräldrar som ska vara lika delaktiga! Och självklart att ingen av oss skulle gå dit om vi kände oss det minsta sjuka...

Har ni i andra regioner fått samma info?

Vi har RUL bokad den 27/3 men inte fått något sms eller info om att partnern inte får följa med...kanske kommer senare...
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-03-16 16:30:52 följande:

Bor i Sthlm men har inte fått den infon än. Har du fått sms? Fyfan va tråkigt alltså. Men hör ja inget tar jag med honom ...

Shishii skrev 2020-03-16 18:24:07 följande:

Vi har RUL bokad den 27/3 men inte fått något sms eller info om att partnern inte får följa med...kanske kommer senare...

Skriv gärna om ni hör nåt, känns konstigt om det skulle vara olika! Vill verkligen att min sambo är med på ultraljudet åtminstone....! Smset jag fick var från barnmorskemottagningen och inte ultraljudet, men de sitter i samma lokaler så jag vet inte.
  • MsSuzyLee
    liloma skrev 2020-03-16 18:52:33 följande:

Skriv gärna om ni hör nåt, känns konstigt om det skulle vara olika! Vill verkligen att min sambo är med på ultraljudet åtminstone....! Smset jag fick var från barnmorskemottagningen och inte ultraljudet, men de sitter i samma lokaler så jag vet inte.

Jag bor i sthlm men har inte hört något om att vi inte får komma båda två.
  • liloma

Konstigt om det informeras olika, eftersom det verkar vara ett beslut i hela regionen om jag förstår det rätt. Går jag in på de som har ultraljudets hemsida står den informationen där också, inga partners tillåtna :(

Läste också en artikel på SVT nyheter om hur de olika förlossningssjukhusen i sthlm förhåller sig, tack och lov är det ett tag kvar och förhoppningsvis hinner det lugna sig lite tills dess....

Är det någon som haft ultraljud i veckan? Fick partnern vara med?

• TheKimsis

Hade RUL i tisdags, och kom dit med partnern. Han har aldrig kunnat vara med på ultraljud innan så var så taggad på att se hans reaktion. 5 minuter innan vi får gå in så kommer en barnmorska och säger att tyvärr får inte partnern följa med in längre. Dom hade tydligen fått in de beskedet på morgonen. Ville bara lipa på plats men de var ju bara att gå in och kolla till bebis ändå. Det var i Småland.

• Jooosen
    liloma skrev 2020-03-19 08:05:53 följande:

Konstigt om det informeras olika, eftersom det verkar vara ett beslut i hela regionen om jag förstår det rätt. Går jag in på de som har ultraljudets hemsida står den informationen där också, inga partners tillåtna :(

Läste också en artikel på SVT nyheter om hur de olika förlossningssjukhusen i sthlm förhåller sig, tack och lov är det ett tag kvar och förhoppningsvis hinner det lugna sig lite tills dess....

Är det någon som haft ultraljud i veckan? Fick partnern vara med?

Bor i Stockholm men har inte hört nögot. Står inget på

Hemsidan heller. Borde man kanske ringa o kolla??
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • Jooosen

Tar tillbaka allt. Står nu att han inte får följa med. Fyfaaaaaan va tråkigt!!!!!

• Mamanna

Ska på RUL nu idag kl 13. Ringde igår för att fråga om partnern får följa med och de så att det skulle vara ok. Vi får väl se... Bor i Umeå!

• liloma
    Jooosen skrev 2020-03-19 09:29:00 följande:

Tar tillbaka allt. Står nu att han inte får följa med. Fyfaaaaaan va tråkigt!!!!!

Visst blir man ledsen......!!

När har du ditt RUL?
  • Jooosen
    liloma skrev 2020-03-19 10:44:13 följande:

Visst blir man ledsen......!!

När har du ditt RUL?

Så ledsen :( o arg!! På måndag har vi (läs jag) vårat. Ni då? Funderar på att ringa o fråga för säkerhetsskull ändå haha... äsch bara onödigt kanske
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL