• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Shishii
    liloma skrev 2020-03-06 14:10:04 följande:

Vecka 16 igår (exakt datum kanske ändras vid RUL, vi får se.) så då är vi en dag ifrån varandra! 

Ja, ibland känner jag någonting men det är svårt att veta om det är bebisen eller nåt annat! 

Så spännande! Ja vi har RUL 27/3 så det kan ju ändras då för oss också. Räknar dagarna

Haha jag kände lite fladder i magen för några dagar sen men det kan lika gärna ha varit gaser Hahaha
  • liloma
    Shishii skrev 2020-03-06 20:31:55 följande:

Så spännande! Ja vi har RUL 27/3 så det kan ju ändras då för oss också. Räknar dagarna

Haha jag kände lite fladder i magen för några dagar sen men det kan lika gärna ha varit gaser Hahaha

Kul, vi har RUL 3/4! Ja det är så svårt att veta. Och ändå så konstigt att man inte känner att det är en liten bebis där inne som härjar runt?!
  • Katta2020

Jag mår bra, är i v16 (15+3) Jag tycker att magen har växt men man kanske mest känner sig svullen! Haha!

Längtar till RUL den 8/4 så är ett tag kvar. Känner inget än. Tror ja gått upp kanske 3kg.

Idag tog ja på mig mina mammajeans för första gången! Har inga jeans jag kan ha, går med leggings men kan va skönt att variera sig lite!

Hur känner ni alla med Corona? Står inga direkta direktiv för oss gravida mer än att vi är alltid är i en riskgrupp när de kommer till influensa typ...

• Shishii
    liloma skrev 2020-03-06 22:09:43 följande:

Kul, vi har RUL 3/4! Ja det är så svårt att veta. Och ändå så konstigt att man inte känner att det är en liten bebis där inne som härjar runt?!

Ja, jag håller med det känns konstigt. Den rörde ju på sig en del sist vid ul så det känns som att jag borde känna NÅT! :-P
  • liloma
    Shishii skrev 2020-03-11 22:45:20 följande:

Ja, jag håller med det känns konstigt. Den rörde ju på sig en del sist vid ul så det känns som att jag borde känna NÅT! :-P

Nu är jag ganska säker på att det är rörelser jag känner! Varit mer bara sen igår :)
  • liloma

Har ni (som bor i sthlm) också fått sms att ens partner inte får följa med på barnmorskebesök pga Corona from nu? Vet ni om det gäller även ultraljud?

Känner att jag blev jätteledsen över detta, det känns så självklart att vi är två föräldrar som ska vara lika delaktiga! Och självklart att ingen av oss skulle gå dit om vi kände oss det minsta sjuka...

Har ni i andra regioner fått samma info?

• Jooosen
    liloma skrev 2020-03-16 15:23:59 följande:

Har ni (som bor i sthlm) också fått sms att ens partner inte får följa med på barnmorskebesök pga Corona from nu? Vet ni om det gäller även ultraljud?

Känner att jag blev jätteledsen över detta, det känns så självklart att vi är två föräldrar som ska vara lika delaktiga! Och självklart att ingen av oss skulle gå dit om vi kände oss det minsta sjuka...

Har ni i andra regioner fått samma info?

Bor i Sthlm men har inte fått den infon än. Har du fått sms? Fyfan va tråkigt alltså. Men hör ja inget tar jag med honom ...
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-03-16 16:30:52 följande:

Bor i Sthlm men har inte fått den infon än. Har du fått sms? Fyfan va tråkigt alltså. Men hör ja inget tar jag med honom ...

Ja det kom idag.... Dels att de ställt in gruppinformationen (och det kan jag ju förstå) men också att ingen annan än den gravida får komma.... :(
  • Shishii
    liloma skrev 2020-03-16 15:19:55 följande:

Nu är jag ganska säker på att det är rörelser jag känner! Varit mer bara sen igår :)

Underbart!! Jag känner inget än...blir lite nojig och längtar efter RUL den 27/3.
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL