• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Elle N

Hej... inte varit i tråden innan, men väntar vad barnmorskan på RUL tror är en flicka, 18/8. Är förstföderska.

Som svar på din fråga, Lundi, så blir jag med jämna mellanrum obefogat ledsen och/eller orolig.

Jag ville gärna ha en flicka, men då min man bara har bröder var jag lite inställd på att det skulle bli en pojke, så när jag fick veta att det såg ut att vara en flicka så sörjde jag lite min son. Jag är så klart egentligen glad för vilket som, och omöjligt att få båda om man inte har fler där inne. Men så kändes det ändå. Hade det varit en pojke hade jag nog varit lite ledsen/rädd att aldrig få en dotter, vilket jag gärna vill. (Helst en av varje, även om vilket som är välkommet och efterlängtat.)

Med min graviditet har jag fått vänja mig vid att känslor och hormoner lever lite som de vill. Det är inte så mycket något att lägga kraft på, som att leva med och acceptera som del av grejen, för mig iaf. Jag kommer känna en massa, och min man är finast och är där att ge mig en kram när jag behöver det, eller att diskutera orimliga saker om jag behöver det, typ som hlgst otroliga scenarion vi skulle kinna att komma ställas inför.

• reptilina
    Lundi skrev 2020-04-04 18:33:56 följande:

Hej, förstföderska här! Också beräknad till 28/8 som jag såg någon här uppe också var. 

Var på RUL igår och allt såg bra ut - så skönt :)! Men sambon fick inte vara med tyvärr pga. corona och det var inte tillåtet med extra video eller foto heller - men det var lugnt kände vi. Så är det ju. Det var kul att höra att allt var bra och det var en väldigt fin och trevlig stund.

Men sedan efter jag lämnat mottagningen har jag varit så ledsen, så himla ledsen. Är det någon mer här inne som känt så? Det känns så dumt, men jag kan inte hejda mig på något vis. Jag är bara ledsen. Vi fick reda på könet, men jag önskade mig inget specifikt, så vet inte om det är det? Det vore ju också så himla dumt. Kanske är det bara så att det blev så tydligt att det inte bara är en del av mig där inne, utan en egen individ - och att det är något slags chock?

Jag vet alltså inte var det kommer ifrån, är det bara "gravidhormoner"? Eller varför kan man bli så ledsen efter ett ultraljud som bara visade att allt var okej. Någon mer som blivit obefogat ledsen?

Sådär kände jag efter både KUB och RUL på mitt första barn. Jag grät när jag kom ut från mottagningen, och detta trots att allt var helt normalt och fint. Jag antar att det berodde på att det var så mycket anspänning inför ultraljudet och sen släppte pressen. Ge det några dagar så kommer du ovanpå igen och kan fortsatt njuta av graviditeten. ????
  • liloma
    Lundi skrev 2020-04-04 18:33:56 följande:

Hej, förstföderska här! Också beräknad till 28/8 som jag såg någon här uppe också var. 

Var på RUL igår och allt såg bra ut - så skönt :)! Men sambon fick inte vara med tyvärr pga. corona och det var inte tillåtet med extra video eller foto heller - men det var lugnt kände vi. Så är det ju. Det var kul att höra att allt var bra och det var en väldigt fin och trevlig stund.

Men sedan efter jag lämnat mottagningen har jag varit så ledsen, så himla ledsen. Är det någon mer här inne som känt så? Det känns så dumt, men jag kan inte hejda mig på något vis. Jag är bara ledsen. Vi fick reda på könet, men jag önskade mig inget specifikt, så vet inte om det är det? Det vore ju också så himla dumt. Kanske är det bara så att det blev så tydligt att det inte bara är en del av mig där inne, utan en egen individ - och att det är något slags chock?

Jag vet alltså inte var det kommer ifrån, är det bara "gravidhormoner"? Eller varför kan man bli så ledsen efter ett ultraljud som bara visade att allt var okej.{#emotions_dlg.flower} Någon mer som blivit obefogat ledsen?

Vad kul, då har vi samma BF-datum! :) Första barnet för mig med. 
    Hur mår du annars? Jag mår rätt bra, börjar känna av lite i höfterna vid långa promenader men än så länge ingen större fara. 

Tänker att det är mycket känslor och tankar, ibland reagerar man inte alls som man "borde" eller tänkt. Som någon annan skrev så är det mycket anspänning innan som släpper. 

En liten del av mig hade nog hoppats på en flicka, och även om det självklart inte spelar något roll kan jag nog (fast jag typ skäms lite för det?) sörja lite att jag inte får en dotter. Självklart är jag jätteglad för vårt barn som nu (sannolikt) visar sig vara en son, det blev bara mer definitivt när jag fick veta. Hade egentligen inte velat ta reda på kön nu men sambon ville gärna så det fick bli så :) 
  • Alehed90

Någon mer som inte har varit på RUL än eller har alla hunnit gå på det redan? Vi har ultraljud på onsdag och bf 28/8:)

• Shishii

Hej!

Ville bara berätta att vi idag fick veta att magnetröntgen inte visade på några avvikelser överhuvudtaget!! Våran läkare kunde inte förklara vad skuggan som syntes på RUL var men han menade på att om det hade varit något där så hade MR visar det till 100%! Nu kan vi äntligen andas ut lite Lycka!!

Någon annan som har BF 24/8?

• liloma
    Shishii skrev 2020-04-07 20:15:48 följande:

Hej!

Ville bara berätta att vi idag fick veta att magnetröntgen inte visade på några avvikelser överhuvudtaget!! Våran läkare kunde inte förklara vad skuggan som syntes på RUL var men han menade på att om det hade varit något där så hade MR visar det till 100%! Nu kan vi äntligen andas ut lite Lycka!!

Åh vad skönt att höra! 
  • MsSuzyLee
    Shishii skrev 2020-04-07 20:15:48 följande:

Hej!

Men gud vad skönt! :D

Jag har BF 24/8 :)
  • MsSuzyLee
    Alehed90 skrev 2020-04-05 18:04:52 följande:

Någon mer som inte har varit på RUL än eller har alla hunnit gå på det redan? Vi har ultraljud på onsdag och bf 28/8:)

Hur gick det? :)
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-04-08 17:29:44 följande:

Men gud vad skönt! :D

Jag har BF 24/8 :)

Ja, sååå skönt

Va kul, har du börjat köpa och ordna med bebissaker?
  • Alehed90
    MsSuzyLee skrev 2020-04-08 17:30:35 följande:

Hur gick det? :)

Det gick superbra! Allt såg bra ut och bebisen vinkade för fullt. Sån lättnad :)
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL