Lundi skrev 2020-04-04 18:33:56 följande:
Hej, förstföderska här! Också beräknad till 28/8 som jag såg någon här uppe också var.
Var på RUL igår och allt såg bra ut - så skönt :)! Men sambon fick inte vara med tyvärr pga. corona och det var inte tillåtet med extra video eller foto heller - men det var lugnt kände vi. Så är det ju. Det var kul att höra att allt var bra och det var en väldigt fin och trevlig stund.
Men sedan efter jag lämnat mottagningen har jag varit så ledsen, så himla ledsen. Är det någon mer här inne som känt så? Det känns så dumt, men jag kan inte hejda mig på något vis. Jag är bara ledsen. Vi fick reda på könet, men jag önskade mig inget specifikt, så vet inte om det är det? Det vore ju också så himla dumt. Kanske är det bara så att det blev så tydligt att det inte bara är en del av mig där inne, utan en egen individ - och att det är något slags chock?
Jag vet alltså inte var det kommer ifrån, är det bara "gravidhormoner"? Eller varför kan man bli så ledsen efter ett ultraljud som bara visade att allt var okej. Någon mer som blivit obefogat ledsen?
Vad kul, då har vi samma BF-datum! :) Första barnet för mig med.
Hur mår du annars? Jag mår rätt bra, börjar känna av lite i höfterna vid långa promenader men än så länge ingen större fara.
Tänker att det är mycket känslor och tankar, ibland reagerar man inte alls som man "borde" eller tänkt. Som någon annan skrev så är det mycket anspänning innan som släpper.
En liten del av mig hade nog hoppats på en flicka, och även om det självklart inte spelar något roll kan jag nog (fast jag typ skäms lite för det?) sörja lite att jag inte får en dotter. Självklart är jag jätteglad för vårt barn som nu (sannolikt) visar sig vara en son, det blev bara mer definitivt när jag fick veta. Hade egentligen inte velat ta reda på kön nu men sambon ville gärna så det fick bli så :)