• MsSuzyLee

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej!

Det verkar vara många som gått över till FB i den andra tråden för BF augusti 2020, så här tänkte jag att vi som inte har FB kan samlas :)

Hur känner ni er? Jag är extremt trött och tappade idag lusten att dricka kaffe. Trodde aldrig det skulle hända, haha! Är idag i vecka 5+6.

Välkomna! :)

• Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-04-11 08:11:39 följande:

Ja, det är kanske nu det är dags att börja förbereda på riktigt :D kul!!

Jag har också moderkakan i framvägg. Men senaste dagarna är jag nog ganska säker på att jag börjat känna henne lite smått :) längtar verkligen tills det känns tydligt och utanpå magen också så att sambon kan känna :D

Jag känner väl lite men längtar som du efter att känna ordentliga rörelser så att min man också kan känna har du fått en synlig bebismage?
  • Shishii
    liloma skrev 2020-04-11 09:40:36 följande:

Har börjat fundera lite på namn, men det är svårt! 

Annars har vi köpt lite kläder på framförallt tradera, men inte så mycket mer. Förhoppningsvis om allt går igenom ska vi flytta i slutet på maj så kommer nog vänta lite med de större inköpen.

Börjar känna mer och mer sparkar och häromdagen tror vi att min sambo kunde känna. Men har också moderkakan i framvägg så det dröjer nog lite till innan det blir tydligt. Känns galet att nu ha passerat hälften redan! 

Är det fler än jag som fått hårig mage? Haha 

Glad påsk på er :) 

Haha jaaaa hårig mage delux! Vad hände där liksom? Haha! Hoppas det försvinner sen!
  • liloma
    Shishii skrev 2020-04-13 14:37:54 följande:

Haha jaaaa hårig mage delux! Vad hände där liksom? Haha! Hoppas det försvinner sen!

Haha skönt att höra att jag inte är ensam! Efter lite googlande verkar det ganska normalt och som att håret försvinner efter förlossningen. Blir att täcka magen i sommar av flera skäl :p
  • Shishii
    liloma skrev 2020-04-13 17:09:37 följande:

Haha skönt att höra att jag inte är ensam! Efter lite googlande verkar det ganska normalt och som att håret försvinner efter förlossningen. Blir att täcka magen i sommar av flera skäl :p

Haha ja verkligen, skönt att det försvinner sen iaf
  • liloma

Ni som bor i sthlm, har ni bestämt var ni vill föda? Väljer lite mellan sös och Huddinge... sen vet man ju ändå inte var man hamnar i slutändan så det kanske inte spelar så stor roll egentligen :p

• liloma

Ni som bor i sthlm, har ni bestämt var ni vill föda? Väljer lite mellan sös och Huddinge... sen vet man ju ändå inte var man hamnar i slutändan så det kanske inte spelar så stor roll egentligen :p

• Jooosen
    liloma skrev 2020-04-16 10:43:35 följande:

Halloj! Ja vi har valt BB Stockholm som ligger bredvid Danderyds sjukhus. Så är det fullt där så finns det förhoppningsvis plats på DS. Bor i norrort så är närmast. Vilken sida bor ni på?
    Plussade fredagen den 13 december efter vår tredje insättning med ivf
  • liloma
    Jooosen skrev 2020-04-16 10:49:15 följande:

Halloj! Ja vi har valt BB Stockholm som ligger bredvid Danderyds sjukhus. Så är det fullt där så finns det förhoppningsvis plats på DS. Bor i norrort så är närmast. Vilken sida bor ni på?

Bor på södra sidan just närmast sös, men troligtvis ska vi flytta och då blir det ungefär lika långt till både SÖS och Huddinge. Kan inte bestämma mig haha

Hur mår du nu? :)
  • Shishii
    liloma skrev 2020-04-16 10:42:05 följande:

Vi har nyligen flyttat och bor nu precis på gränsen mellan Sthlm och Uppsala men tillhör Uppsala län så det blir akademiska för vår del! Känns tryggt då jag har hört mkt bra om de
  • GästenT

Är det första barnet?

Vi tillhör också Akademiska. Hann göra kub och ultraljudet innan restriktionerna om att vara ensam. Så sambon fick vara med!

Shishii skrev 2020-04-16 14:23:02 följande:

Vi har nyligen flyttat och bor nu precis på gränsen mellan Sthlm och Uppsala men tillhör Uppsala län så det blir akademiska för vår del! Känns tryggt då jag har hört mkt bra om de

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL