• Shishii

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej tjejer!

Jag hoppar gärna in här om jag får

Plussade den 25/1 efter ca två år av bebisverkstad, ett antal misslyckade återföringar efter ivf och ett missfall. Det har varit supernervöst och ärligt talat riktigt jobbigt vissa stunder efter att vi plussade då jag har haft en del blödningar. Men idag fick vi se och höra våran lilla eskimås (återföring av fryst embryo, haha) hjärta! v7+1.

Hur har ni det med illamående osv? Själv mår jag så illa till o från att jag inte vet vart jag ska ta vägen, men det känns ändå bra att ha graviditets-symptom

• Shishii
    Jooosen skrev 2020-01-10 21:28:52 följande:

Grattis! Antar att du menar 25/12? :). Låter liknande historia som vår! Oxå två års kämpande och sedan lyckades vi nu på tredje insättningen med frysis! Så sjuk känsla. Gick in i v 10 idag. Och sistA två dagarna har jag mått mycket bättre! Så hoppas att det är samma för dig :). Men som du säger känns det bra o känna iallafall liiiite annars blir man direkt orolig :/ kram!

Oj, ja jag menar givetvis 25/12

Vad kul och grattis! Verkligen sjuk känsla, helt surrealistiskt. Skönt att du börjar må bättre, längtar efter att kunna äta en hel måltid igen. Men som sagt, då skulle man väl bli orolig för det också. Kram
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-01-14 13:59:08 följande:

Grattis! Vad kul att höra! Ja, visst är det som du skriver, symptomen är ganska betryggande :) synd bara att dom inte kunde vara lättare att leva med, haha.

Tack Ja, en stunds paus från illamåendet under dagen/kvällen vore ju härligt. Jag mår sämst under kvällen dessutom så det är svårt att få i sig något vettigt till middag!
  • Shishii
    Alehed90 skrev 2020-01-14 15:58:39 följande:

Hej!

Hoppar gärna in här. Plussade 17/12 och är i v 7+3. Har varit så orolig för missfall så ringde idag för att boka vul och fick en tid för det på torsdag. Nu är jag så nervös!! Någon mer som har gjort eller ska göra ett tidigt vul?

Härligt, grattis! Usch, känner igen oron för missfall...jag har gjort ett tidigt VUL i vecka 7+1 och fick se ett pickande hjärta. Vet dock inte om oron riktigt släpper någonsin...lycka till på torsdag, det kommer gå superbra <3
  • Shishii
    Alehed90 skrev 2020-01-15 22:03:11 följande:

Åh vad skönt att ha sett ett hjärta! Grattis! <3 Hoppas jag har samma tur imorgon!

Tack <3

Håller tummarna för dig imorgon! Det kommer gå sååå bra!
  • Shishii
    Alehed90 skrev 2020-01-16 12:16:26 följande:

Tack! Det gick jättebra idag och hjärtat slog så fint. En sån lättnad! :D

Häääärligt, grattis!!
  • Shishii
    solkakan skrev 2020-01-24 18:36:38 följande:

Hej,

Hur mår alla? Jag har varit på ultraljud idag och allt såg fint ut (så mycket som de kan se så tidigt)

Jag har ett konstant illamående som håller på att knäcka mig! Tar Legrigan comp men kräks flera ggr/dag ändå, mest på eftermiddag/kväll. Är ?bara? i vecka 10 och undrar hur länge till jag ska behöva stå ut med detta...tips någon?

Annars mår jag bra
  • Shishii
    Remat skrev 2020-01-26 21:07:02 följande:

Kämpa på! Och testa dig fram. För mig hjälpte det att dricka mycket och att småäta. Och att hålla mig borta från köket när det lagades mat... och bara äta vad jag var sugen på (mest barnmat, potatismos, makaroner, nyponsoppa med glass och sånt).

Och tänk framåt, jag är i slutet på v 12 nu och det är nästan helt borta. Mår lite illa men kräks inte och tycker mat är gott igen!

Tack för tipsen! Tycker jag har provat det mesta men mår illa/kräks konstant iaf...så det gäller väl bara att stå ut antar jag. Att tycka om mat igen känns så långt bort men din erfarenhet ger hopp <3
  • Shishii
    liloma skrev 2020-03-04 11:20:59 följande:

Har ni något "arbetsnamn" (eller vad man kallar det) på bebisen? :) Våran har fått namnet larven, hehe.

Va gulligt med Larven

Våran heter eskimån, pga fryst blastocyst haha!

Hur mår alla? Någon som har illamående kvar (som mig, usch) eller annat?
  • Shishii
    liloma skrev 2020-03-04 13:33:21 följande:

Eskimån var också gulligt :)

Jag mår helt okej, lite trött, sover lite sämre men annars okej. Längtar tills jag börjar känna bebisen där inne! Vilken vecka är du i?

Ja, känner igen det där med sömnen. Måste även upp och kissa på natten, svårt att somna om igen.

Längtar också efter att få känna bebisen!!

Vecka 16 på fredag, dudå?
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL