• Shishii

BF augusti 2020 - stannar på FL

MsSuzyLee skrev 2020-04-10 05:29:01 följande:

Det enda vi har köpt hittills är en vagn :D men det börjar klia i shoppingnerven nu, haha. Tänk att halva tiden har gått! Har du köpt något? Och har du börjat känna rörelser? Jag trooor att jag känner henne ibland. Men det är inte jättetydligt än...

Vi har faktiskt bara köpt lite bebiskläder, det va rea på Newbie så klickade hem lite smått men jag tänker att det börjar bli dags att börja köpa saker och ordna med rummet osv. Vill ju inte stress-fixa allt sen haha

Jag känner lite, mer tydligt igår och idag. Råkade nysa imorse och då jäklar vart det liv i luckan men jag har moderkakan i framvägg så BM sa att det kan dröja lite innan jag känner honom ordentligt. Längtar!!
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-04-11 08:11:39 följande:

Ja, det är kanske nu det är dags att börja förbereda på riktigt :D kul!!

Jag har också moderkakan i framvägg. Men senaste dagarna är jag nog ganska säker på att jag börjat känna henne lite smått :) längtar verkligen tills det känns tydligt och utanpå magen också så att sambon kan känna :D

Jag känner väl lite men längtar som du efter att känna ordentliga rörelser så att min man också kan känna har du fått en synlig bebismage?
  • Shishii
    liloma skrev 2020-04-11 09:40:36 följande:

Har börjat fundera lite på namn, men det är svårt! 

Annars har vi köpt lite kläder på framförallt tradera, men inte så mycket mer. Förhoppningsvis om allt går igenom ska vi flytta i slutet på maj så kommer nog vänta lite med de större inköpen.

Börjar känna mer och mer sparkar och häromdagen tror vi att min sambo kunde känna. Men har också moderkakan i framvägg så det dröjer nog lite till innan det blir tydligt. Känns galet att nu ha passerat hälften redan! 

Är det fler än jag som fått hårig mage? Haha 

Glad påsk på er :) 

Haha jaaaa hårig mage delux! Vad hände där liksom? Haha! Hoppas det försvinner sen!
  • Shishii
    liloma skrev 2020-04-13 17:09:37 följande:

Haha skönt att höra att jag inte är ensam! Efter lite googlande verkar det ganska normalt och som att håret försvinner efter förlossningen. Blir att täcka magen i sommar av flera skäl :p

Haha ja verkligen, skönt att det försvinner sen iaf
  • Shishii
    liloma skrev 2020-04-16 10:42:05 följande:

Ni som bor i sthlm, har ni bestämt var ni vill föda? Väljer lite mellan sös och Huddinge... sen vet man ju ändå inte var man hamnar i slutändan så det kanske inte spelar så stor roll egentligen :p

Vi har nyligen flyttat och bor nu precis på gränsen mellan Sthlm och Uppsala men tillhör Uppsala län så det blir akademiska för vår del! Känns tryggt då jag har hört mkt bra om de
  • Shishii
    GästenT skrev 2020-04-16 19:48:44 följande:

Är det första barnet?

Vi tillhör också Akademiska. Hann göra kub och ultraljudet innan restriktionerna om att vara ensam. Så sambon fick vara med!

Ja, första barnet

Åh vilken tur! Kub hann vi göra tillsammans men RUL fick jag göra ensam. När är du beräknad?
  • Shishii
    GästenT skrev 2020-04-18 10:41:00 följande:

Vi väntar våran 3dje lite oplanerat och tätt inpå.. Känns lite nervöst. Men sen är det stopp på ungar. Haha. Hur gammal är du?

Skönt att han kunde få komma med på kub iaf!

Vi är beräknade 8 Augusti, så lite tidigare än er.

Men så mysigt! Och bra att bebis kan ärva en del från äldre syskon jag är 36, Dudå?
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-04-18 05:42:46 följande:

Ja, den syns :D blir förvånade varje gång jag går förbi en spegel, haha. Eller om jag ska klämma mig förbi någonting och så tar magen emot. Har inte vant mig :) du då?

Jo jag märker ju att byxor o sånt inte passar längre men jag kan fortfarande dölja magen i vanliga kläder, längtar efter en redig kula, haha!

Sen känner jag inte rörelser så ofta men BM sa att eftersom jag har moderkaka i framvägg så kan det vara så. Men jag tycker att alla pratar så mycket om att de känner av bebis hela tiden...
  • Shishii
    Anx123456 skrev 2020-05-13 10:05:31 följande:

Jag går in i vecka 29 imorgon och var på glukosbelastning idag. Det har varit problem från start med alla besök då min barnmorska har varit sjuk vid varje tillfälle förutom ett så jag har behövt träffa olika barnmorskor varje gång vilket känns väldigt otryggt. Vid förra besöket så mätte vi magen och låg över medelkurvan, den barnmorskan sa att allt var normalt så länge jag följer min egen kurva. Idag mätte vi magen igen och ligger fortfarande över kurvan men jag följer min kurva. Då säger den här barnmorskan att jag borde äta mindre och hälsosammare då jag har risk att få en stor bebis och citat ?man behöver sitt underliv efter förlossningen också?. Jag blev jättechockad över att hon sa så? Ligger ni över, medel eller under kurvan eller vatit med om liknande?

Men herrregud vilken okänslig kommentar! Förstår att bm kan/ska varna för överdriven viktuppgång osv men man kan uttrycka sig lite bättre!

Jag gjorde min glukosbelastning idag och mätte magen för första gången, låg aningen över kurvan men det va normalt sa bm! Får se hur det utvecklar sig
  • Shishii

Hur tänker ni kring tiden efter förlossningen, gällande Corona? Kommer ni våga träffa familj och vänner? Karantän första tiden? Tycker det är så svårt att hitta en bra balans...min mamma kommer iaf vara i karantän 2 veckor innan BF så henne kan vi träffa men resten då? Hur gör ni?

• Shishii
    Lili158 skrev 2020-05-13 15:14:13 följande:

Är det som det är nu lär vi inte träffa typ några alls.. men förhoppningsvis är det inte som det är nu. Vi kommer ju troligen behöva lämna för att handla mat och sånt. Men får bli utan bebis i så fall. Min man lär ju börja jobba två veckor efter förlossningen. Så då är ju det som det är..

Ja man får ju hoppas på att läget är bättre tills dess! Jag tänker att handla mat och att mannen (även min) kommer att återgå till jobbet kan man ju inte komma undan men vet inte riktigt hur jag ska förhålla mig till att tex träffa en vän som själv är i karantän pga riskgrupp men som har en man som jobbar ute. Svårt...
  • Shishii
    Lili158 skrev 2020-05-13 15:30:49 följande:

Precis, min man jobbar på en högstadieskola så är det någon som drar hem något så är det ju han.

Min man jobbar på ett gymnasium och de träffar ju sina elever, kollegor...usch, när kommer den här sk*ten att försvinna??
  • Shishii
    MsSuzyLee skrev 2020-05-18 19:14:37 följande:

Köpte den kursen och började på den i helgen. Än så länge är vi jättenöjda! Väldigt intressant och peppande :) vill bara plöja igenom den!

Vilka känslor har ni inför förlossning? Har ni gjort det förr, eller är det första gången? Jag pendlar mellan nyfikenhet och oro och längtan och rädsla. Oftast nyfikenhet faktiskt. Tänk vilken upplevelse!

Alltså jag funderar mkt på det här med förlossning men av någon anledning kommer jag på mig själv med att tänka/känna att: äh, det där löser sig...kommer gå lätt som en plätt. Även om jag är förstföderska så förstår jag ju att en förlossning är allt annat än lätt som en plätt och börjar nu bli orolig för att jag är för chill, haha. Varför är jag inte ens liiiiite stressad, orolig eller rädd?!
  • Shishii
    Jooosen skrev 2020-05-22 09:15:14 följande:

Hej bästa ni! Jag tänkte fråga hur länge ni hade vågat vara ute i skärgården innan bf? Cirka 45 min med båt samt 45 min med bil till närmsta sjukhus. Alltså en ö utan bil utan man måste ta båt först! Bf 13/8. Känns så sjukt tråkigt att vara i stan hela semestern :/. Är förstföderska.

Jag tror att det är ok, en förlossning går SÄLLAN så snabbt som jag har förstått det. Själv bor vi ca 40-45 min från sjukhuset så vi har inte så mkt val, haha! Men det känns ok!
Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL