Hej, förstföderska här! Också beräknad till 28/8 som jag såg någon här uppe också var.
Var på RUL igår och allt såg bra ut - så skönt :)! Men sambon fick inte vara med tyvärr pga. corona och det var inte tillåtet med extra video eller foto heller - men det var lugnt kände vi. Så är det ju. Det var kul att höra att allt var bra och det var en väldigt fin och trevlig stund.
Men sedan efter jag lämnat mottagningen har jag varit så ledsen, så himla ledsen. Är det någon mer här inne som känt så? Det känns så dumt, men jag kan inte hejda mig på något vis. Jag är bara ledsen. Vi fick reda på könet, men jag önskade mig inget specifikt, så vet inte om det är det? Det vore ju också så himla dumt. Kanske är det bara så att det blev så tydligt att det inte bara är en del av mig där inne, utan en egen individ - och att det är något slags chock?
Jag vet alltså inte var det kommer ifrån, är det bara "gravidhormoner"? Eller varför kan man bli så ledsen efter ett ultraljud som bara visade att allt var okej. Någon mer som blivit obefogat ledsen?