• Mamanna

BF augusti 2020 - stannar på FL

Hej allihopa!

Jag är också gravid med beräknat BF 11 augusti. Är alltså i vecka 8 (7+5) idag. Det blir om allt går som det ska mitt andra barn. Har en livlig snart 2-åring som härjar här hemma!

Har i bagaget ett MA som jag fick under september. Bebisen hade dött i magen under vecka 10, men jag började inte blöda förrän vecka 14. Hade då redan hunnit berätta för släkt/vänner arbetskamrater så det blev VÄLDIGT jobbigt när det inte gick bra. Ligger väldigt lågt den här gången. Ska försöka ordna ett tidigt ultraljud typ vecka 10-11. Vill se att det är nått levande där inne innan jag skriver in mig hos BM. Planerar att berätta offentligt om graviditeten efter RUL!

Mår helt ok, lätt illamående och TRÖTT men ändå ganska bra. Vilket känns illavarslande då jag spytt massor mina tidigare graviditeten. Håller tummarna!!

• Mamanna
    Katta2020 skrev 2019-12-30 10:37:03 följande:

Hej alla!

Om allt går som det ska så ska vi ha vårt första barn runt sista augusti/början av september.

Har inskrivning den 16/1. Har varit väldigt trött! Inte haft lika mycket aptit som innan, lite yr emellanåt. Är rädd att få missfall.

Ni som gör tidig ultraljud går ni till privat mottagning?

Jag blev lovad när jag fick mitt missfall att jag vid nästa graviditet skulle få komma in på en koll så att jag inte behöver oroa mig så mycket. Det är inte privat utan via landstinget. Sen får vi se om de håller löftet, annars kommer jag betala för att göra ett ultraljud privat.

I min kommun erbjuds man endast ett (1!!!) ultraljud, RUL, om man har en "normal" graviditet. Så var det när jag väntade mitt första barn.
  • Mamanna
    Katta2020 skrev 2019-12-30 10:37:03 följande:

Hej alla!

Om allt går som det ska så ska vi ha vårt första barn runt sista augusti/början av september.

Har inskrivning den 16/1. Har varit väldigt trött! Inte haft lika mycket aptit som innan, lite yr emellanåt. Är rädd att få missfall.

Ni som gör tidig ultraljud går ni till privat mottagning?

Jag blev lovad när jag fick mitt missfall att jag vid nästa graviditet skulle få komma in på en koll så att jag inte behöver oroa mig så mycket. Det är inte privat utan via landstinget. Sen får vi se om de håller löftet, annars kommer jag betala för att göra ett ultraljud privat.

I min kommun erbjuds man endast ett (1!!!) ultraljud, RUL, om man har en "normal" graviditet. Så var det när jag väntade mitt första barn.
  • Mamanna

Nu har jag äntligen varit på ultraljud och sett en sprattlade krabat med pickande hjärta! Fick boka ett privat för 1200kr eftersom landstinget bara låter en komma om man haft tre missfall på raken. Sjukt!!! Men värt pengarna ändå.

Blev framflyttad två dagar, så är 12+1 idag! Mitt uteblivna missfall skedde i 10+2 så det känns skönt att ha gått förbi den gränsen. Även om vadsomhelst kan hända ändå.

• Mamanna
    liloma skrev 2020-01-30 11:16:29 följande:

Grattis! Vad skönt att veta att allt är bra.

Konstigt att det verkar vara så olika i olika landsting...

Ja det är verkligen olika. Jag hade väl säkert kunnat hitta på att jag haft nån blödning/smärta och fått komma in på en koll men skulle fått så dåligt samvete då. Betalar hellre.

Lite fult att läkaren som undersökte mig efter mitt missfall sa att jag kunde höra av mig nästa graviditet och få komma in på en koll bara.. Han kan ju inte haft nån koll på reglerna!

Men väldigt skönt att allt såg bra ut. Håller tummarna nu att det fortsätter så!
  • Mamanna

Ska på RUL nu idag kl 13. Ringde igår för att fråga om partnern får följa med och de så att det skulle vara ok. Vi får väl se... Bor i Umeå!

Svar på tråden BF augusti 2020 - stannar på FL