• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Önskarbebis2020

Jag tror jag plussade precis...

min temp som har legat så lågt hela cykeln chockhöjdes till 37.03 idag (36.67 igår). Tog ett predictor early och bifogar bild nedan:

Ser ni 2 streck?

• Lyra78
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-09 07:00:00 följande:

min temp som har legat så lågt hela cykeln chockhöjdes till 37.03 idag (36.67 igår). Tog ett predictor early och bifogar bild nedan:

Ser ni 2 streck?

Jag kan ana ett streck!
  • Hoppas96

Ser ni 2 streck?

Ja, svagt plus!
  • Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-08 10:51:09 följande:
    Lyra78 skrev 2020-01-08 08:20:31 följande:

Skönt om du kan hålla ett visst avstånd! Jag är också tvungen att ta pauser då och då, främst för att jag blir så fanatisk och knappt kan tänka på annat. Men också för att det känns som att "alla andra" blir gravida utom jag, speciellt i månadstrådarna. Men så är det förstås inte . Lycka till!

Jag blir också fanatisk, helt galet hur påverkad man kan bli av detta!

Äl +9 är väldigt tidigt att testa så jag skulle inte ge upp än. Och att tempen dippar kan ju vara en implantationsdipp och då är det så gott som omöjligt att det ska synas på ett test än :) så håll ut ett tag till! Hur långe har ni försökt?

Jag har märkt att min pms blir värre och värre för varje månad. Förra månaden hade jag så ont i brösten att jag inte kunde ligga på mage eller ens snudda dem. Trodde det var ett tecken, men icke! :( Denna månad har jag knappt ont utan det ilat till i dem ibland bara.
    Ja, absolut sant! Jag hoppas ju på att det var en implikationsdipp, mogontempen är dock nästan samma idag som igår, men stigit över coverlinjen. Sen kunde jag ju inte hålla mig och tempade igår på dagen/kvällen också och då steg ju tempen rejält! Men jag antar att det inte gillas SkrattandeDrömmer.  
    Vi har försökt i över ett år, men jag har åldern emot mig. Trodde nog ändå att det skulle gå enklare, vi har två barn sen tidigare som har kommit rätt snabbt, och ett antal missfall. Nu ev. endast ett kemiskt på hela tiden vilket får mig att lite tappa hoppet om att alls kunna bli gravid. Hur länge har ni försökt?
    Det där med pms är så jobbigt. För mig var brösten det sista säkra tecknet. Som nån annan skrev här ovan, inte många dagar man inte har ont i månaden.

• Mezzy
    Lyra78 skrev 2020-01-09 07:57:34 följande:
    Ja, absolut sant! Jag hoppas ju på att det var en implikationsdipp, mogontempen är dock nästan samma idag som igår, men stigit över coverlinjen. Sen kunde jag ju inte hålla mig och tempade igår på dagen/kvällen också och då steg ju tempen rejält! Men jag antar att det inte gillas SkrattandeDrömmer.  
    Vi har försökt i över ett år, men jag har åldern emot mig. Trodde nog ändå att det skulle gå enklare, vi har två barn sen tidigare som har kommit rätt snabbt, och ett antal missfall. Nu ev. endast ett kemiskt på hela tiden vilket får mig att lite tappa hoppet om att alls kunna bli gravid. Hur länge har ni försökt?
    Det där med pms är så jobbigt. För mig var brösten det sista säkra tecknet. Som nån annan skrev här ovan, inte många dagar man inte har ont i månaden.

Jag hoppas verkligen också att det är en implantationsdipp Hjärta

Som jag förstått det så är tempen mycket högre under dagen då man rör sig och så. Därför man alltid ska tempa innan man klivit upp :)

Min temp sjönk idag :( blir så himla ledsen då jag verkligen trodde att det skulle ta sig denna månad. Jag vet faktiskt inte om jag orkar detta mer. Besvikelsen som sköljer över en varje månad mensen kommer. Och hugget i hjärtat varje gång man ser folk runt om en som blir gravida.
    Vi har försökt i 1,5 år nu men tog ett break i några månader innan och under sommaren. Jag började inte med preventivmedel men försökte inte aktivt. 

Vi blev gravida med vår dotter medan jag "slarvåt" p-piller så trodde det skulle gå lätt att få ett syskon. 
  • Mezzy
    Scrootie skrev 2020-01-08 16:15:17 följande:
    Haha jag med, sitter och jämför och spekulerar. Dock verkar det som att mensen kom nu så kan nog sluta spekulera nu.

Jra tyvärr, är på dag 33 idag och jag brukar ha ca 32-dagars cykler.

Tycker också det är bra och tempa, så sjukt mycket bättre koll på kroppen.

Oj men det låter ju lovande!!!? Så spännande, hoppas för din skull! Min har varit väldigt jämn med en lätt dalande trend sedan äl och nu verkar ju mensen som sagt vara på ingång. Tempen hade dock inte sjunkit innan i morse så det gör mig lite konfunderad.
    Så tråkigt! Men konstigt om inte tempen sjunkit? 

Jag har allt mellan 27-35 dagars cykler så att tempa är det enda sättet jag kan ha koll på när jag har bim. Äl märker jag ganska tydligt när den är på gång utan några hjälpmedel :)

Min temp sjönk idag. Och det jobbiga är att efter jag tempat nu på morgonen  somnade jag om en snabbis och hade en dröm där ALLT i mitt liv bara gick fel (säkert en reaktion på besvikelsen av resultatet på tempen) och när jag vaknade igen så va den hemska känslan i kroppen ännu värre. Jag ville bara dra täcket över huvudet och aldrig mer gå upp. :(  
  • Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-09 08:27:06 följande:
    Jag hoppas verkligen också att det är en implantationsdipp Hjärta

Som jag förstått det så är tempen mycket högre under dagen då man rör sig och så. Därför man alltid ska tempa innan man klivit upp :)

Min temp sjönk idag :( blir så himla ledsen då jag verkligen trodde att det skulle ta sig denna månad. Jag vet faktiskt inte om jag orkar detta mer. Besvikelsen som sköljer över en varje månad mensen kommer. Och hugget i hjärtat varje gång man ser folk runt om en som blir gravida.
    Vi har försökt i 1,5 år nu men tog ett break i några månader innan och under sommaren. Jag började inte med preventivmedel men försökte inte aktivt. 

Vi blev gravida med vår dotter medan jag "slarvåt" p-piller så trodde det skulle gå lätt att få ett syskon. 
    Kram Hjärta. Det är tungt att gå igen månad efter månad. Vi har också tagit pauser när vi inte försökt aktivt, blir nog igen till sommaren om det inte tagit sig innan det. 

Så svårt när alla blir gravida runt om en. Min svägerska ska få nu i början av mars, och min första reaktion när jag hörde att hon var gravid var faktiskt stark avundsjuka och sorg, trots att jag brukat klara av att glädja mig över andra Rynkar på näsan.
  • dudetten

Ser ni 2 streck?

Jag ser två! GRATTIS <3
  • dudetten

Är på BIM-4 och fick en ljusröd blödning nu när jag var på toa så det måste vara tidig mens :)

• Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-09 08:59:30 följande:

Jag ser två! GRATTIS <3

Tack fina du!! <3 vågar inte tro på det ännu dock. Ska vänta till helgen och ta ett digitalt så får vi se Har inte sagt något till mannen ännu...
Svar på tråden BIM januari