• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Link92
    JenniferO skrev 2020-01-07 12:31:05 följande:

Jag tog ut min spiral den 6/12 och fick efter någon dag en blödning som höll i sig i några dagar. Tolkade detta som mens. Enligt det skulle jag ha haft bim idag eller igår men ingen mens i sikte och gravtest är negativt. Tempen håller sig och jag har molvärk och ömma bröst (brukar aldrig ha det runt mens annars). Blir galen!! Vill inget annat än att ha mens så vi kan försöka igen liksom.. Blir så frustrerad över att inte känna min kropp :( är på CD32 idag..

Jag tog ut min spiral 18/6 och så här såg min första cykel ut. Jag tolkade också första blödningen som mens som du ser och cykeln var helt galen, förmodligen behövdes den tiden för att återkomma till något "normalt". Efter denna cykel (där jag själv inte tror jag hade ägglossning även om NC säger det) har jag haft normala cykler på 27-32 dagar :)

Nu behöver det ju inte vara samma för dig, men tänkte att det alltid är skönt att höra från någon som haft liknande :) Dock väntar jag fortfarande på att någon gång få ett plus, vi kan ju hoppas att det går fortare för dig :)

• Loea
    Link92 skrev 2020-01-07 11:25:14 följande:

Hej tjejer!

Jag har varit tyst ett tag men troget läst era inlägg, grattis till alla plus! :)

Är det någon här som håller koll på sina flytningar?

Jag har utifrån tidigare cykler beräknad ÄL nu på lördag men har nu börjat observera mina flytningar och idag bildas väldigt långa trådar när jag drar isär fingrarna. Har läst att detta indikerar hög fertilitet/nära ÄL. Är det någon som har erfarenhet av detta? Antar att det bara är att ligga på men blev nyfiken om någon varit med om samma :)

Har tyvärr inga svar men har samma som dig! Min ägglossning bör vara runt söndag ungefär men har också fått dessa flytningar redan nu. Äter bidrottninggele denna månaden så undrar om det kan ha satt igång det hela lite tidigare. Brukar du ha regelbundna cykler vanligtvis? Tempar du? Man är ju nyfiken på om man kan ha sånna flytningar utan att det är ägglossning.
  • Link92
    Loea skrev 2020-01-07 12:52:21 följande:

Har tyvärr inga svar men har samma som dig! Min ägglossning bör vara runt söndag ungefär men har också fått dessa flytningar redan nu. Äter bidrottninggele denna månaden så undrar om det kan ha satt igång det hela lite tidigare. Brukar du ha regelbundna cykler vanligtvis? Tempar du? Man är ju nyfiken på om man kan ha sånna flytningar utan att det är ägglossning.

Ja jag har hyfsat regelbundna cykler! Runt 30 dagar. Har i regel ÄL på CD16 (senaste har skett på CD 15, 18, 16). Jag har tempat sedan juni då jag tog ut spiralen och vi började försöka. Har dock inte undersökt flytningar förrän denna cykel. Jag trooor att jag läst att man kan ha dem några dagar, men är väl bara vänta och se :)
  • Leah56

Hej!

Jag undrar hur vanligt de är att få en blödning vid bim även om man är gravid?

Jag tog ett test bim -3 men de va negativt. Fick lite rosa på pappret igår Bim dagen när torka mig vid ett toalettbesök, samma sak hände idag endast 1 gång. Har alltid krafig mensvärk och regelbunden mens som även oftast kommer samma tidpunkt varje månad men känns som kroppen spelar mig ett spratt? Väntar bara på att mensen ska komma igång men ännu inget hänt, har inga graviditetssytom förutom att jag inte haft någon pms, vilket jag annars har kraftigt och blir mycket nedstämd, trött och kraftiga humörsvängningar men varit ovanligt pigg och glad denna månad. Fattar inget? Vågar inte ta ett test till för orkar inte med negativa tester. Någon som varit med om liknande?? Tacksam för svar!

• Freya18

ÄL+7 idag. Igår kom det lite brunt blod bara, säkert rester från dagen innan när jag hade sån jäkla molvärk och blödde lite. Smärtan har inte kommit tillbaka iaf, men känner lätt molvärk hela tiden. Har haft liknande värk tidigare månader också och inte varit gravid, så det känns lite jobbigt att inte veta säkert om det är gravsymptom eller bara jäklig pms.

Har inte planerat att testa nåt innan bim, men kan tänka mig att kanske göra det ihelgen om jag känner mig gravid. Bim är på måndag och brukar få spottings 1-2 dagar innan.

• Queenofspades
    Scrootie skrev 2020-01-06 23:21:18 följande:

Ja men precis! Man behöver andra i samma situation att kunna ventilera med, annars hade man ju blivit knäpp på riktigt:D

Kan också känna för er som lever i relationer där den andra partnern har barn sedan tidigare. Finns kanske en större risk då att man är mer ensam om stressen att få ett eget barn som inte delas på samma sätt av medföräldern. Bara en gissning, det kanske inte är så i just er fall! Håller tummarna i alla fall för att du snart också får en liten:)

Haha ja det hade man verkligen blivit ;)

Ja den delar han absolut inte med mig, han är väldigt manjana. Men ändå skönt iofs på nått sätt att inte båda har panik över det. Får ju se det kanske inte ens tar så lång tid som jag tror så jag kanske inte behöver fundera så länge, jag hoppas! Tack detsamma :)
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-07 12:59:14 följande:

Ja jag har hyfsat regelbundna cykler! Runt 30 dagar. Har i regel ÄL på CD16 (senaste har skett på CD 15, 18, 16). Jag har tempat sedan juni då jag tog ut spiralen och vi började försöka. Har dock inte undersökt flytningar förrän denna cykel. Jag trooor att jag läst att man kan ha dem några dagar, men är väl bara vänta och se :)

Ja men då kanske det bara är så att ägglossningen kommer komma inom några dagar. Så långt krav till helgen är det väl inte även fast det känns som en evighet när man längtar. Jag hoppas för min del att det är till helgen jag har ÄL och inte ännu senare! Mår precis som tidigare månader illa, har värk i äggstockarna och är uppblåst. Så det är inte bara flytningarna som är inne på det spåret!
  • Link92
    Loea skrev 2020-01-07 15:05:08 följande:

Ja men då kanske det bara är så att ägglossningen kommer komma inom några dagar. Så långt krav till helgen är det väl inte även fast det känns som en evighet när man längtar. Jag hoppas för min del att det är till helgen jag har ÄL och inte ännu senare! Mår precis som tidigare månader illa, har värk i äggstockarna och är uppblåst. Så det är inte bara flytningarna som är inne på det spåret!

Nej det har du rätt i! Arbetsveckan började ju på en tisdag nu också så är närmre till helg än man tror :)

Åh vad spännande! Jag har aldrig symptom annars runt ÄL utan litar på ÄL-tester och nu kanske även flytningar/sekret då!

Läste om din senaste långa cykel. Brukar du ha oregelbundna cykler annars också?
  • Loea
    Link92 skrev 2020-01-07 15:13:35 följande:

Nej det har du rätt i! Arbetsveckan började ju på en tisdag nu också så är närmre till helg än man tror :)

Åh vad spännande! Jag har aldrig symptom annars runt ÄL utan litar på ÄL-tester och nu kanske även flytningar/sekret då!

Läste om din senaste långa cykel. Brukar du ha oregelbundna cykler annars också?

Ja det gör mycket för känslan att måndagen försvinner och sen kanske ÄL är någon dag tidigt också så det kanske inte är så konstigt med sekreret då :)

Jag har egentligen bara haft tre cykler sen jag slutade med preventivmedel. Två på 34-35 dagar, vilket också är rätt långt. Och sen den senaste på 49 dagar vilket kändes som tre evigheter. Hoppas att bidrottninggelen jag tar denna gången ska driva på ÄL och ge mig en mer normallång cykel :)
  • Önskarbebis2020

Även fast min temp är lite åt skogen så fick jag molvärk och stickningar på höger sida (typ sidan av livmoder/äggstock) igår och idag har jag haft ilningar ned mellan benen samt molvärk i tjejmagen. Värken kanske har kommit nu för att mensen kommer tidigare

Men om tempen går upp lite imorgon så kommer kanske hoppet tillbaka

Är på ÄL+ 9, hur mår ni andra?

Svar på tråden BIM januari