• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Mikkans
    Freya18 skrev 2020-01-07 20:46:07 följande:

Det är så surt att pms och graviditetssymptom är så lika varandra. Än är det inte försent och tappa hoppet dock. Är du på äl+9 nåt?

Jo, det stämmer ju bra.. Ja precis, äl+9 :)
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-07 20:01:35 följande:

ja man hoppas ju på att vara en av dem utan några symptom, men det känns som sagt inte alls hoppfullt  jag väntar på gravtest på posten så tänkte ta ett tidigt test när dem kommer 

Det är kanske skönt att slippa pressen utifrån? Både jag och min sambo står våra föräldrar väldigt nära så jag ville berätta för mina när vi plussade sist och sen kunde sambon inte hålla sig utan berättade för sina också. haha

Ja men det är bra, har hört många som fått vänta läänge på ÄL efter att ha slutat med preventivmedel. Hur gamla är ni? Är det första barnet för er också? 

Ja alltså jag vill säga till mina föräldrar och syskon (står de otroligt nära) men känner att jag skulle bli för pressad då faktiskt. Jag tror dom har sina aningar dock då jag knappt dricker kaffe längre haha. Jag kommer dock säga det direkt dock till min lillasyster när vi väl plussar tänker jag och kanske vänta till v.6-7 när jag berättat för föräldrarna. Jag hoppas dock att vi ens kan bli gravida, man vet ju aldrig.

Ja men precis, är otroligt tacksam för att kroppen kom igång så snabbt även om kanske inte hormonerna är på topp ännu. Jag är 27, mannen fyller 30 om ett par månader första barnet så man längtar ju ihjäl sig!!
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-07 20:57:08 följande:

Ja alltså jag vill säga till mina föräldrar och syskon (står de otroligt nära) men känner att jag skulle bli för pressad då faktiskt. Jag tror dom har sina aningar dock då jag knappt dricker kaffe längre haha. Jag kommer dock säga det direkt dock till min lillasyster när vi väl plussar tänker jag och kanske vänta till v.6-7 när jag berättat för föräldrarna. Jag hoppas dock att vi ens kan bli gravida, man vet ju aldrig.

Ja men precis, är otroligt tacksam för att kroppen kom igång så snabbt även om kanske inte hormonerna är på topp ännu. Jag är 27, mannen fyller 30 om ett par månader första barnet så man längtar ju ihjäl sig!!

Det är svårt att hålla sig från att berätta. Hoppas att ni plussar snart :) det är första för oss också, vi är 35 både jag och mannen :)
  • Önskarbebis2020
    dudetten skrev 2020-01-07 21:03:43 följande:

Det är svårt att hålla sig från att berätta. Hoppas att ni plussar snart :) det är första för oss också, vi är 35 både jag och mannen :)

Åh, jag hoppas och tror att vi båda får plus snart! stort lycka till!
  • IF89
    Mikkans skrev 2020-01-07 20:35:57 följande:

Idag kom de klassiska pms-spända brösten, svullna och ömma. Blir nog inget denna månad, BIM - 7. :(

Jag brukar ha ömma och svullna bröst innan mens, hade det tills idag... Men idag är dem bara svullna. Alla andra symptom är väck.... Surt
  • IF89

Idag kom de klassiska pms-spända brösten, svullna och ömma. Blir nog inget denna månad, BIM - 7. :(

Jag brukar ha ömma och svullna bröst innan mens, hade det tills idag... Men idag är dem bara svullna. Alla andra symptom är väck.... Surt
  • IF89

• Mikkans
    IF89 skrev 2020-01-07 21:28:20 följande:

Håller tummarna för oss!
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-07 21:19:26 följande:

Åh, jag hoppas och tror att vi båda får plus snart! stort lycka till!

Tack <3 du med!
  • Mezzy
    Scrootie skrev 2020-01-07 10:30:05 följande:
    Nej förstår dig, man vill ju snäsa av alla frågvisa människor med något dräpande, men det gör man ju aldrig..

Barnet är lite drygt 2,5 år. Har tre olika appar som alla säger olika, antingen 7e (alltså idag) 11e eller 13e. Med tanke på min tidigare korta lutealfas gissar jag att mensen kommer någon gång på torsdag eller fredag.
    Haha nä man gör ju inte det, men gud så skönt det hade varit! :)

Hur länge har ni försökt? Och du tempar inte?  
Svar på tråden BIM januari