• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Mezzy
    Jsv17 skrev 2020-01-07 11:50:35 följande:
    Ja jag hängde i trådarna för runt ett år sen, blev gravid då och fick ett MA, sen efter Det utomkveds så har inte riktigt orkar med några trådar eller nåt även om vi försökt hela tiden så tog jag lite mental paus från från att tänka så mycket på det men nu känner jag att jag vill gå all in igen

Ja! 2020 ska blir vårt år! <3
    Jag förstår att du valde att ta en paus! Jag gjorde samma även fast jag inte va med om något liknande. Men jag kände att det fick mig att tänkta på det hela tiden. Va inne och kolla här flera gånger om dagen och blev så väldigt ledsen när man i varje tråd fick se flera plussa. Även fast jag var glad för deras skull.
    Nu känner jag dock att jag har ett annat tankesätt och påverkas inte längre lika av att se andra få plus :) 
  • Lyra78

Känner mig rätt deppig idag. Kunde inte hålla mig från att testa trots bara Äl +9, negativt. Och nu sjönk tempen dessutom :(. Tycker nog det är rätt tidigt för tempen att sjunka iofs, jag har BIM på söndag/måndag. Länge sen jag har varit så här skengravid så tyckte faktiskt att jag borde ha sett nåt på stickan idag. Jag har aldrig annars så här ömma bröst, allt skaver och att springa är omöjligt. Massor av andra symptom också men de kan jag ha vid pms, som molvärk, huggande i livmordern och neråt, trötthet, irritation. Var igår riktigt illamående vid ett par tillfällen och fick hoppet upp. Nåja, är väl bara att vänta och se Obestämd, men det där tålamodet!
    Hur går det för er andra som har BIM snart?

• Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-08 08:04:28 följande:
    Jag förstår att du valde att ta en paus! Jag gjorde samma även fast jag inte va med om något liknande. Men jag kände att det fick mig att tänkta på det hela tiden. Va inne och kolla här flera gånger om dagen och blev så väldigt ledsen när man i varje tråd fick se flera plussa. Även fast jag var glad för deras skull.
    Nu känner jag dock att jag har ett annat tankesätt och påverkas inte längre lika av att se andra få plus :) 
    Skönt om du kan hålla ett visst avstånd! Jag är också tvungen att ta pauser då och då, främst för att jag blir så fanatisk och knappt kan tänka på annat. Men också för att det känns som att "alla andra" blir gravida utom jag, speciellt i månadstrådarna. Men så är det förstås inte Glad. Lycka till!
  • IF89
    Lyra78 skrev 2020-01-08 08:11:48 följande:

Känner mig rätt deppig idag. Kunde inte hålla mig från att testa trots bara Äl +9, negativt. Och nu sjönk tempen dessutom :(. Tycker nog det är rätt tidigt för tempen att sjunka iofs, jag har BIM på söndag/måndag. Länge sen jag har varit så här skengravid så tyckte faktiskt att jag borde ha sett nåt på stickan idag. Jag har aldrig annars så här ömma bröst, allt skaver och att springa är omöjligt. Massor av andra symptom också men de kan jag ha vid pms, som molvärk, huggande i livmordern och neråt, trötthet, irritation. Var igår riktigt illamående vid ett par tillfällen och fick hoppet upp. Nåja, är väl bara att vänta och se , men det där tålamodet!

Känner mig också megadepp idag. Brösten har varit ömma och svullna som de iofs alltid är innan mens men idag har det försvunnit HELT och känslan av "mensen kommer" bara sköljde över mig. Jag har BIM fred eller lörd och väntar med att testa mig. Ska försöka släppa nu och vara inställd på mensen ändå. Alla symptom är ändå borta.... Siktar in mig på nästa äl ist. Tänkte både tempa (inte gjort det nu) ta ältester och äta bidrottninggele.... Ska även köpa vitaminer till min man.
  • Lyra78
    IF89 skrev 2020-01-08 08:29:30 följande:
    Känner mig också megadepp idag. Brösten har varit ömma och svullna som de iofs alltid är innan mens men idag har det försvunnit HELT och känslan av "mensen kommer" bara sköljde över mig. Jag har BIM fred eller lörd och väntar med att testa mig. Ska försöka släppa nu och vara inställd på mensen ändå. Alla symptom är ändå borta.... Siktar in mig på nästa äl ist. Tänkte både tempa (inte gjort det nu) ta ältester och äta bidrottninggele.... Ska även köpa vitaminer till min man.
    Strongt att inte testa, jag klarar det oftast inte. Var så säker denna gång så jag nästan blev förvånad över att inte se det minsta lilla streck. Iofs inte försent för ngn av oss ännu denna månad. Annars får vi ta det nästa Äl ist! Jag har testat det mesta men aldrig bidrottningsgelé, hur funkar den?
  • Mezzy

Känner mig rätt deppig idag. Kunde inte hålla mig från att testa trots bara Äl +9, negativt. Och nu sjönk tempen dessutom :(. Tycker nog det är rätt tidigt för tempen att sjunka iofs, jag har BIM på söndag/måndag. Länge sen jag har varit så här skengravid så tyckte faktiskt att jag borde ha sett nåt på stickan idag. Jag har aldrig annars så här ömma bröst, allt skaver och att springa är omöjligt. Massor av andra symptom också men de kan jag ha vid pms, som molvärk, huggande i livmordern och neråt, trötthet, irritation. Var igår riktigt illamående vid ett par tillfällen och fick hoppet upp. Nåja, är väl bara att vänta och se , men det där tålamodet!

Lyra78 skrev 2020-01-08 08:20:31 följande:

Skönt om du kan hålla ett visst avstånd! Jag är också tvungen att ta pauser då och då, främst för att jag blir så fanatisk och knappt kan tänka på annat. Men också för att det känns som att "alla andra" blir gravida utom jag, speciellt i månadstrådarna. Men så är det förstås inte . Lycka till!

Jag blir också fanatisk, helt galet hur påverkad man kan bli av detta!

Äl +9 är väldigt tidigt att testa så jag skulle inte ge upp än. Och att tempen dippar kan ju vara en implantationsdipp och då är det så gott som omöjligt att det ska synas på ett test än :) så håll ut ett tag till! Hur långe har ni försökt?

Jag har märkt att min pms blir värre och värre för varje månad. Förra månaden hade jag så ont i brösten att jag inte kunde ligga på mage eller ens snudda dem. Trodde det var ett tecken, men icke! :( Denna månad har jag knappt ont utan det ilat till i dem ibland bara.
  • Supertrio

Har ni ägglossningasmärta och ägglossningssekret vid fler tillfällen än vid positivt test? Alltså om symptom på ägglossning sker vid fler tillfällen än bara vid själva ägglossningen??

Jag har både idag och igår mycket ägglossningssekret och smärta vid äggstockarna, precis som när jag brukar ha ÄL. Dock ska jag inte ha ÄL förrän om en vecka... så skumt?:/

• Miu1234

Jadu, tre dagar till BIM och får solklara negativa resultat. Har lite ont i bröstvårtorna fortfarande men känslan avtar mer än vad den tilltar. Är också riktigt deppig nu över detta. Blev ju gravid för 10 år sedan när jag bara glömde två piller, nu har jag tagit ägglossningstester och legat på rätt dagar. Är 27 fyller 28 så tycker inte att min fertilitet bör ha gått ner så himla mycket? Men det kanske den har. Är glad att jag börjar försöka nu iaf, och att jag inte väntade längre.
  • Önskarbebis2020

Någon mer som är några dagar från bim (jag är på ÄL+10) som har molvärk/mensvärk? Jag har haft det hela dagen igår och idag. Springer på toa hela tiden för det känns som att det kommer komma när som...

• Loea
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-08 12:52:56 följande:

Någon mer som är några dagar från bim (jag är på ÄL+10) som har molvärk/mensvärk? Jag har haft det hela dagen igår och idag. Springer på toa hela tiden för det känns som att det kommer komma när som...

Så har jag haft alla cykler sen jag slutade med preventivmedel. Har alla olika symptom och smärtor som finns nu för tiden. Helt jäkla hopplöst att navigera efter symptom för min del..
Svar på tråden BIM januari