• boshab

BIM januari

Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!

4/1 - boshab

• Svar på tråden BIM januari
  • Malllin

Hej på er!

Jag har så svårt att hitta min ÄL. Testar och testar och upplever det svagare trots att jag är väldigt nära äl nu. Någon som upplevt samma?

• Queenofspades
    IF89 skrev 2020-01-09 11:13:22 följande:

Hej tjejer

Bim idag, imorgon eller lördag. Har lovat mannen att inte gravtesta än. Med första sonen insåg jag att jag var gravid pga fullt utslag på ÄL test. Nu kunde jag inte hålla mig så tog ett ÄL test istället. Fullt utslag.... Hur hög är statistiken på att man har positivt ÄLtest för att mensen ska komma?? Mvh nervös

Har sett flera st som fått starkt utslag på ÄL test och sedan när de tagit gravtest har de varit gravida. Så inte alls omöjligt :)
  • Queenofspades
    IF89 skrev 2020-01-09 11:13:22 följande:

Hej tjejer

Bim idag, imorgon eller lördag. Har lovat mannen att inte gravtesta än. Med första sonen insåg jag att jag var gravid pga fullt utslag på ÄL test. Nu kunde jag inte hålla mig så tog ett ÄL test istället. Fullt utslag.... Hur hög är statistiken på att man har positivt ÄLtest för att mensen ska komma?? Mvh nervös

Har sett flera st som fått starkt utslag på ÄL test och sedan när de tagit gravtest har de varit gravida. Så inte alls omöjligt :)
  • Snarttrettiochtrevar89
    vestliii skrev 2020-01-09 09:37:55 följande:

Försökt i 1 1/2 år nu och har 6 mf bakom mig.

Hade äl 4/1

BIM 18/1

Känns för tidigt men är hoppfull inför gravtest!

Ont i bröst (alltså dunder mega ont), nästäppa utan förkylningssymptom, igår började lite molvärk i tjejmagen.

Välkommen hit! Kul att följas åt. Jag har också BIM den 18e men har inga höga förhoppningar. Hade oskyddat sex ett par dagar innan ÄL så vi har inte försökt så helhjärtat. Har inga känningar alls ännu.
  • IF89
    Queenofspades skrev 2020-01-09 12:26:54 följande:

Den som lever får se, haha. Försöker övertala min man att ta ikväll men han vill vänta till Söndag ev Lördag morgon. Sen vill han så gärna vara med så jag får väl glatt vänta...
  • IF89
    Malllin skrev 2020-01-09 12:21:48 följande:

Har för mig att om man tar äl test och är gravid så kan det ge utslag :)

Har upplevt det själv faktiskt med första barnet. Dessvärre kan det likväl indikera mens... Den som lever får se =)
  • Link92
    Malllin skrev 2020-01-09 12:23:36 följande:

Hej på er!

Jag har så svårt att hitta min ÄL. Testar och testar och upplever det svagare trots att jag är väldigt nära äl nu. Någon som upplevt samma?

Ja absolut! Jag måste typ ta tre test om dagen under minst fyra-fem dagar då min peak alltid visas så kort tid. Tycker det blir så dyrt... Har börjat försöka undersöka slidsekret istället mha Fertility Friend. Detta är min första månad som jag försöker med det och har beräknad ÄL på lördag! Jag får återkomma om hur det funkade :) Vi har försökt bli med barn sedan juni 2019.
  • Sofieelises

Äl+6 idag och jag bara undrar - huuuur är det möjligt att tiden kan gå såhär långsamt?? Dagarna tills man kan ta ett gravttest sniglar sig verkligen fram.

Väntan på att mensen ska gå över, väntan på ÄL, väntan på bim.... Gör man ngt annat än att vänta såhär i bebisverkstadstider???? xD

• dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-09 12:10:10 följande:

Jag tänker spontant ja! Ägget kan fästa mellan dag 6-12 efter ÄL. Vanligtvis mellan 8-10 men det händer fortfarande att det sker innan och efter det

Jag håller tummarna för dig!! <3

Tack för svar :) får se om det kommer igång någon mens i dagarna eller inte. Min temp ligger på 37,8 nu så det är ju ett positivt tecken iallafall :)
  • dudetten
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-09 12:10:10 följande:

Jag tänker spontant ja! Ägget kan fästa mellan dag 6-12 efter ÄL. Vanligtvis mellan 8-10 men det händer fortfarande att det sker innan och efter det

Jag håller tummarna för dig!! <3

Tack för svar :) får se om det kommer igång någon mens i dagarna eller inte. Min temp ligger på 37,8 nu så det är ju ett positivt tecken iallafall :)
Svar på tråden BIM januari