• Lyra78

BIM januari

Lägger in mig i listan efter flera månaders uppehåll och hoppas på att 2020 är vårt år!

2/1 - juliaslife

3/1 - Planerarbarn19

4/1 - boshab, Fnissnet, BonusCamilla, Linjana

5/1- saran92

7/1- scrootie, Hoppas96

8/1 - SofiaSamuelson89, Nixtie

9/1- Barbrastreisand

10/1 - Nataliaaa91, Jsv17

11/1 - MW90

12/1 - Mevi1315

13/1- Lyra78

14/1 - Önskarbebis2020, Etaj, elviramaria

16/1 - JeSuisMoi, sofieelises

17/1 - Planerarsyskon2020

18/1 Snarttrettiochtrevar89

19/1 - LittleBiscuit2020, myownworstenemy

22/1 Höstlöv123

23/1 rmj

25/1 - Nicci, Erla91

26/1 EllaLo

27/1 - Link92, Beeeckisen93

29/1 Loea

31/1 Supertrio
  • Lyra78

Känner mig rätt deppig idag. Kunde inte hålla mig från att testa trots bara Äl +9, negativt. Och nu sjönk tempen dessutom :(. Tycker nog det är rätt tidigt för tempen att sjunka iofs, jag har BIM på söndag/måndag. Länge sen jag har varit så här skengravid så tyckte faktiskt att jag borde ha sett nåt på stickan idag. Jag har aldrig annars så här ömma bröst, allt skaver och att springa är omöjligt. Massor av andra symptom också men de kan jag ha vid pms, som molvärk, huggande i livmordern och neråt, trötthet, irritation. Var igår riktigt illamående vid ett par tillfällen och fick hoppet upp. Nåja, är väl bara att vänta och se Obestämd, men det där tålamodet!
    Hur går det för er andra som har BIM snart?

• Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-08 08:04:28 följande:
    Jag förstår att du valde att ta en paus! Jag gjorde samma även fast jag inte va med om något liknande. Men jag kände att det fick mig att tänkta på det hela tiden. Va inne och kolla här flera gånger om dagen och blev så väldigt ledsen när man i varje tråd fick se flera plussa. Även fast jag var glad för deras skull.
    Nu känner jag dock att jag har ett annat tankesätt och påverkas inte längre lika av att se andra få plus :) 
    Skönt om du kan hålla ett visst avstånd! Jag är också tvungen att ta pauser då och då, främst för att jag blir så fanatisk och knappt kan tänka på annat. Men också för att det känns som att "alla andra" blir gravida utom jag, speciellt i månadstrådarna. Men så är det förstås inte Glad. Lycka till!
  • Lyra78
    IF89 skrev 2020-01-08 08:29:30 följande:
    Känner mig också megadepp idag. Brösten har varit ömma och svullna som de iofs alltid är innan mens men idag har det försvunnit HELT och känslan av "mensen kommer" bara sköljde över mig. Jag har BIM fred eller lörd och väntar med att testa mig. Ska försöka släppa nu och vara inställd på mensen ändå. Alla symptom är ändå borta.... Siktar in mig på nästa äl ist. Tänkte både tempa (inte gjort det nu) ta ältester och äta bidrottninggele.... Ska även köpa vitaminer till min man.
    Strongt att inte testa, jag klarar det oftast inte. Var så säker denna gång så jag nästan blev förvånad över att inte se det minsta lilla streck. Iofs inte försent för ngn av oss ännu denna månad. Annars får vi ta det nästa Äl ist! Jag har testat det mesta men aldrig bidrottningsgelé, hur funkar den?
  • Lyra78
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-09 07:00:00 följande:

Jag tror jag plussade precis...

min temp som har legat så lågt hela cykeln chockhöjdes till 37.03 idag (36.67 igår). Tog ett predictor early och bifogar bild nedan:

Ser ni 2 streck?

Jag kan ana ett streck!
  • Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-08 10:51:09 följande:
    Lyra78 skrev 2020-01-08 08:20:31 följande:

Skönt om du kan hålla ett visst avstånd! Jag är också tvungen att ta pauser då och då, främst för att jag blir så fanatisk och knappt kan tänka på annat. Men också för att det känns som att "alla andra" blir gravida utom jag, speciellt i månadstrådarna. Men så är det förstås inte . Lycka till!

Jag blir också fanatisk, helt galet hur påverkad man kan bli av detta!

Äl +9 är väldigt tidigt att testa så jag skulle inte ge upp än. Och att tempen dippar kan ju vara en implantationsdipp och då är det så gott som omöjligt att det ska synas på ett test än :) så håll ut ett tag till! Hur långe har ni försökt?

Jag har märkt att min pms blir värre och värre för varje månad. Förra månaden hade jag så ont i brösten att jag inte kunde ligga på mage eller ens snudda dem. Trodde det var ett tecken, men icke! :( Denna månad har jag knappt ont utan det ilat till i dem ibland bara.
    Ja, absolut sant! Jag hoppas ju på att det var en implikationsdipp, mogontempen är dock nästan samma idag som igår, men stigit över coverlinjen. Sen kunde jag ju inte hålla mig och tempade igår på dagen/kvällen också och då steg ju tempen rejält! Men jag antar att det inte gillas SkrattandeDrömmer.  
    Vi har försökt i över ett år, men jag har åldern emot mig. Trodde nog ändå att det skulle gå enklare, vi har två barn sen tidigare som har kommit rätt snabbt, och ett antal missfall. Nu ev. endast ett kemiskt på hela tiden vilket får mig att lite tappa hoppet om att alls kunna bli gravid. Hur länge har ni försökt?
    Det där med pms är så jobbigt. För mig var brösten det sista säkra tecknet. Som nån annan skrev här ovan, inte många dagar man inte har ont i månaden.

• Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-09 08:27:06 följande:
    Jag hoppas verkligen också att det är en implantationsdipp Hjärta

Som jag förstått det så är tempen mycket högre under dagen då man rör sig och så. Därför man alltid ska tempa innan man klivit upp :)

Min temp sjönk idag :( blir så himla ledsen då jag verkligen trodde att det skulle ta sig denna månad. Jag vet faktiskt inte om jag orkar detta mer. Besvikelsen som sköljer över en varje månad mensen kommer. Och hugget i hjärtat varje gång man ser folk runt om en som blir gravida.
    Vi har försökt i 1,5 år nu men tog ett break i några månader innan och under sommaren. Jag började inte med preventivmedel men försökte inte aktivt. 

Vi blev gravida med vår dotter medan jag "slarvåt" p-piller så trodde det skulle gå lätt att få ett syskon. 
    Kram Hjärta. Det är tungt att gå igen månad efter månad. Vi har också tagit pauser när vi inte försökt aktivt, blir nog igen till sommaren om det inte tagit sig innan det. 

Så svårt när alla blir gravida runt om en. Min svägerska ska få nu i början av mars, och min första reaktion när jag hörde att hon var gravid var faktiskt stark avundsjuka och sorg, trots att jag brukat klara av att glädja mig över andra Rynkar på näsan.
  • Lyra78

Oj vad härligt, grattis!! Så det var ett implationsdipp sen också SkrattandeHjärta.

Mezzy skrev 2020-01-11 08:05:18 följande:

ÄNTLIGEN!! :) Kan inte tro att det är sant! Hoppas nu bara denna lilla vill stanna kvar! <3

• Lyra78
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-10 21:12:01 följande:

Nu har jag blivit övertygad. Är gravid v. 4 (3+5) och tog nu ikväll ett digitalt med kvällsurin

Grattis! Solig
  • Lyra78

Jag börjar så småningom förbereda mig för mens. Fortfarande hög temp och ömma bröst, men totalt blanka stickor vid Äl+12 så känns rätt kört ändå. Så psykiskt påfrestande denna berg-och-dalbana av förväntningar och besvikelser Rynkar på näsan

• Lyra78
    Önskarbebis2020 skrev 2020-01-11 11:09:56 följande:
    Har du provat med testa tidigt test?

Jag testade med predictor early ÄL+11 och fick svagt plus, starkare igår morse och sen igår kväll plus på digitalt. Menar att det kan ta en stund för hcg att nå känslighet 25
    Tack Glad. Det var faktiskt ett vanligt jag testade med idag (med tidigt för en par dagar sedan), tyckte jag ändå borde ha sett ett ynka liten skugga om det var något där. Förra graviditeten plussade jag svagt på +11 med vanligt. Men kollade just min första graviditet och tydligen var det först på +15 som jag såg nåt då med vanligt, så ska nog inte tappa hoppet riktigt ännu. Har ett tidigt kvar så det får bli imorgon då :). 
    Hur mår du? Glad
  • Lyra78

Jag ser :). Ta ett nytt imorgon så blir det nog starkare.

Miu1234 skrev 2020-01-11 14:53:46 följande:

Kanske syns mer här?
  • Lyra78
    Mezzy skrev 2020-01-11 20:25:06 följande:
    Tack snälla! <3

Tror det va lite sent för en implantationsdipp. Tempen sjönk inte så mycket men tillräckligt för att jag skulle tro att allt skitigt sig denna månad oxå. :) igår va tempen hög igen men jag sov galet dåligt den natten då dottern va vaken nästan hela natten så vågade inte lita på tempen. Men när jag tempade idag på bim dagen så va tempen jätte hög fast jag sovit hela natten så då fattade jag. :D

Hur går det för dig?
    Ok Glad, så glad för din skull!
    Jaa, vet inte riktigt vad kroppen håller på med denna månad. BIM igår, ingen mens men inget plus. Fick ett nytt stort dipp på sö, nu högre temp igen Obestämd. Tror egentligen att mensen är på väg, men kan liksom inte släppa hoppet vilket tär på mig. 
Svar på tråden BIM januari