BIM januari
Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!
4/1 - boshab
Hittade ingen BIM-tråd för januari så skapar en nu. Längtar så efter ett plus och hoppas att jag 2020 kommer få uppleva det!
4/1 - boshab
Fast 400 mikrogram Folsyra, som det är i de flesta multivitaminer, är tillräckligt enligt Socialstyrelsens och Livsmedelsverkets rekommendationer. D-vitamin rekommenderar Livsmedelverket att man äter 10 mikrogram i tillskott. Jag äter multvitamin Kvinna från apoteket hjärtat där 1 tablett faktiskt innehåller de doserna, det jag behöver komplettera med är Omega 3 då jag inte äter fisk tre gånger i veckan som man "ska".
Mitt val Kvinna har tex lite mindre mängd då det rekommenderas 1-2 tabletter, därför är den billigare, men går åt dubbelt så fort. Så tänker jag iaf, billigare att ha järn, folsyra och d-vitamin i samma tablett helt enkelt.
Jag kastar mig in här med :D jag har bim den 27/1. Tog ÄL-test som visade positivt förra fredagen!
Tydligen hade jag inte alls missat min ÄL, har bara Sveriges längsta cykel. Hade min topp i förrgår, ÄL igår då enligt appen så har inte bim förens i början av februari. 5,5 veckor mellan mens. Men lyckades träffa in väldigt bra så nu kan väntan börja igen. Trodde jag var på ÄL+6 eller så men får börja räkna igen nu. Hoppas dagarna går fort..
Måste gå och shoppa massa vitaminer imorgon haha! Undra om man kan köpa munkpeppar, apiforce på apoteket..
Oj vad lång cykel, men vilken lättnad att ni träffade in ÄL bra:) Hoppas dagarna går fort nu då:) Själv är jag på ÄL+9 har typ gett upp hoppet.. har inte ett enda symptom och allt är precis som vanligt vid denna tidpunkt i cykeln. Ska testa med early predictor imorgon på ÄL+10 men har redan ställt in mig på negativt. Chansen att vinna miljoner på lotto känns större:(
Man kan ju utreda progesteronhalt från sjukvården och då vid behov få medicin från dom. Jag har inte orkat göra det så jag har beställt via internet. Gick förut att köpa från Sverige men tror inte man kan det längre. Under förra graviditeten hade jag det plus operation för livmodertappen då den var svag. Men man konstaterade dock inte att det var just progesteronbrist. Första månaden nu med krämen så ser väl om spotting dyker upp här i dagarna.
Bifogar länk till den jag har.
www.restore.se/matriarch-tropicals-100/
Jag blev ju gravid trots spotting förra månaden men misstänkte själv att progesteron kunde vara orsak till mitt missfall. (Mina egna reflektioner)
Måste gå och shoppa massa vitaminer imorgon haha! Undra om man kan köpa munkpeppar, apiforce på apoteket..