Anonym (Socialsekreterare här) skrev 2019-12-15 21:10:32 följande:
Jag arbetar som socialsekreterare och för mig är det oerhört tydligt att signaturen Soc. delar min yrkesroll. Förmodar att alla andra socialsekreterare också skulle se det utifrån hur hen resonerar och uttrycker sig.
Däremot är jag oerhört bekymrad över att signaturen jur som påstår sig vara jurist och helt och hållet går på en enskilds uppgifter utan insyn i ärendet, samtidigt som hen verkar helt inställd på att socialtjänsten alltid ljuger och har fel. Det säger en hel del om hur professionell denna person är. Det finns aldrig någon vinning för en socialtjänst eller enskild socialsekreterare att omhänderta ett barn. Vi arbetar för barnets bästa.
Jag tänker inte bemöta din pajkastning med annat än att skulle det vara på det sättet som du säger så skulle inte problemen med socialtjänsten och omhändertagna barn existera.
Socialtjänsten kan inte ens erkänna att det är fel när en 13:årig tjej blir våldtagen under det att hon en kort tid blir placerad i samhällsvård innan vårdnadshavarna med hjälp av en hårt arbetande advokat får LVU upphävt.
Jag har ännu inte träffat någon socialsekreterare som ens kan definiera vad som menas med "barnets bästa" utan det är "soc bästa"