• Anonym (naturens vän)

Hur mycket kan du offra för klimatet?

Frågan ställs alltför sällan så jag ställer den här i ett av världens rikaste länder där folk har extremt hög standard.

På vilket sätt skulle du kunna gå med på att sänka din vardagliga bekvämlighet och standard, om det gynnade miljön på sikt, och för framtida generationer?

Ta praktiska exempel som tex åka kollektivt, minska på elförbrukning, vatten, förändra din kost, bo mindre, åka mer tåg och mindre flyg och bil osv..

• Svar på tråden Hur mycket kan du offra för klimatet?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    klyban skrev 2019-09-23 14:11:56 följande:

Så sant att de inte alltid är på och köper det som är närmast.
    Och denna grupp som klagar, de är ofta hycklare också på köpet.
    Även är inte ett mindre misstag samma som det extremhögeragendan försöker göra det till, för ska vi jämföra, så blir det inte alls som man försöker påstå.

Det är mycket mer än Kinaföretag som man bör överväga att handla ifrån.
    Även Kina lägger enorma summor på miljöteknik, så  köpa Kinesiskt kommer bara bli bättre och bättre.
    Medans USA och det lilla dom tillverkar(företagen skeppade ut dessa jobben till Kina, då CEO och andra högdjur ville ha mer pengar, och mindre till löntagaren, och samtidigt mer eller mindre raderade ut medelklassen.)

Dock när det kommer till mat och dessa veganer som predikar för oss, så komemr de aldrig ha några rätt och de är alltid hycklare.
    (Här brukar någon vegetarian vakna och bli arg, men jag pratar inte om er normala vegetarianer, inte ens överhuvudtaget.)

Jag värnar om klimatet på mitt sätt - vilket inte innebär att jag slutar flyga (jag vill kunna hälsa på mina vänner, föräldrar och syskon i andra halvan av landet även fortsättningsvis) och jag är inte vegetarian. Tyvärr har klimataktivisterna bestämt att det är just på detta sätt man ska värna om klimatet. Mitt sätt: rejält minskad konsumtion; närodlat, inga barn mm mm, räknas inte.
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Smörjsmurfen skrev 2019-09-23 14:12:09 följande:
    Haha.. Du är ju sjuk i huvudet om du är beredd att mörda dina barn pga att vädret blir någon grad varmare....
    Bättre att inte skaffa några barn alls då. Bara berget av blöjor för varje barn är enormt.
  • klyban
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 14:16:51 följande:
    Jag värnar om klimatet på mitt sätt - vilket inte innebär att jag slutar flyga (jag vill kunna hälsa på mina vänner, föräldrar och syskon i andra halvan av landet även fortsättningsvis) och jag är inte vegetarian. Tyvärr har klimataktivisterna bestämt att det är just på detta sätt man ska värna om klimatet. Mitt sätt: rejält minskad konsumtion; närodlat, inga barn mm mm, räknas inte.

Jag förbereder också, och börja dra ned på sånt som är irrelevant.
    För min del är det inget flyg, men och andra sidan rätt lite av detta med.
    Har även starka funderingar på skaffa en elmoppe.

Men attacken tillbaka ifrån denna högeragenda är att kompartmentalisera och sen mena på man har rätt för ett minifakta stödjer agendan och resten är fel.

Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 14:17:48 följande:
    Bättre att inte skaffa några barn alls då. Bara berget av blöjor för varje barn är enormt.

Lustigt, då blöjor är för vi är lata och inte lär våra barn och sitta på toa och sköta detta tidigt.
    Det finns miljoner såna att ta tag i, tänk bara all skit vi köper som vi bara slänger sen utan ens använda.
    Eller på sin höjd ett par ggr.

Men en som dragit i denna handbroms, så är det rätt besvärligt i början, då handla har tom gjort mig beroende av det, och jag handlade rätt lite oavsett innan.(betydligt mer än nu)

hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Smörjsmurfen

Var ligger det berget?
  • Anonym (Hmmmmm...)
    Smörjsmurfen skrev 2019-09-23 14:35:41 följande:
    Var ligger det berget?
    Öster om sol och väster om måne
    Det har förmodligen bränts upp efter hand.
  • Smörjsmurfen
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 15:04:28 följande:

Öster om sol och väster om måne

Det har förmodligen bränts upp efter hand.

Precis, och gett varmvatten till glada invånare i stan!
  • Anonym (Que)
    Anonym (naturens vän) skrev 2019-09-06 19:55:51 följande:

Frågan ställs alltför sällan så jag ställer den här i ett av världens rikaste länder där folk har extremt hög standard.

På vilket sätt skulle du kunna gå med på att sänka din vardagliga bekvämlighet och standard, om det gynnade miljön på sikt, och för framtida generationer?

Ta praktiska exempel som tex åka kollektivt, minska på elförbrukning, vatten, förändra din kost, bo mindre, åka mer tåg och mindre flyg och bil osv..

Om det togs politiska beslut om att dra ner energiförbrukningen på det sättet som beskrivs så är jag helt för alla dem ovan beskrivna. Jag uppfyller iof det mesta där redan pga vegetarian, bor litet, har inte körkort. Men kan även tänka mig att sluta flyga helt, bli vegan, sluta handla mer än det nödvändiga osv...

Men kommer inte att räcka om det är upp till var och en, eftersom en enda rik jävel snabbt förbrukar lika mycket energi som tusen fattiga, så ska det vara lönt borde det vara hårt reglerat för alla.
  • klyban
    Smörjsmurfen skrev 2019-09-23 14:35:41 följande:
    Var ligger det berget?
    Bakom tampongerna.
  • klyban
    Smörjsmurfen skrev 2019-09-23 15:22:41 följande:
    Precis, och gett varmvatten till glada invånare i stan!

Förutom vi förstör för framtiden, den glömde du.

• Anonym (Que)

Man kan använda tygblöjor.
Svar på tråden Hur mycket kan du offra för klimatet?