klyban skrev 2019-09-20 15:29:34 följande:
En näringskälla som är överlägsen är mer näringsrik.
Nu har du en dubbel förklaring, så nu får vi se om du fortsätter säga nått jag inte säger.
Jo det var ju precis det jag tänkte. Att en livsmedel som är mer näringsrikt är en bättre näringskälla. Men det finns många olika näringsämnen, och man kan mäta per gram, per kalori, per volymenhet... Du vägrar av oklar anledning förtydliga vad du syftar på när du säger att kött är mer näringsrikt.
Och du undrade vad protein har med saken att göra, men protein är ju ett näringsämne, och ett näringsrikt livsmedel är alltså ett livsmedel som är rikt på näring. Så varför var det korkat av mig att ta upp proteinet?
Jag orkar inte med ditt jobbiga sätt att kommunicera på. Det viktiga i sammanhanget är att det är bättre ut klimatsynvinkel att äta baljväxter istället för nötkött. Eventuella skillnader i näringstäthet kompenserar inte för den enorma skillnaden i utsläpp mellan baljväxter och nötkött, inte ens när nötköttet är svenskt, och inte ens när nötköttet är svenskt naturbeteskött.
Om du vill argumentera emot och bli tagen på allvar så får du peka ut exakt vilket av mina påståenden som är felaktigt och motivera varför, helt utan påhopp och undanflykter av slaget "förstår du inte så måste du läsa på själv". Men om du inte vill bli tagen på allvar så är det i slutändan ditt eget problem.