Mandel skrev 2019-09-10 08:20:59 följande:
Hade gärna åkt kollektivt om det passat med mina arbetstider. Idagsläget kommer jag 30 min försent eller drygt 1,5 timmar för tidigt. Vem ska då se till att barnen kommer upp och till skolan på morgonen?
Känns inte ok att väcka dem kl 5 när det egentligen räcker med kl7 bara för att mamma ska åka kollektivt. Tyvärr.
Har bytt ut alla lampor till led, sällan tänt - lever i mörker numera
Drar ut alla sladdar så inget står i stand-by.
Och vatten är jag tydligen otroligt snål med då jag typ förbrukar 10 kubik mindre per månad än tidigare husägare...
Äter svenskproducerade livsmedel så långt det går och efter säsong. Mycket rester och gör soppor och grytor av grönsaker/rotfrukter som tappat stinget. Köper ofta varor till halva priset pga datumet.
Åker vare sig tåg eller flyg då jag håller mig hemma. och jag passar på att handla när jag ändå åker ifrån jobbet och behöver jag komplettera tar jag cykeln.
All form av träning jag ägnar mig åt utgår från hemmet antingen på cykel eller till fots, så inga bilresor till gym eller annat.
Är otroligt dålig på att shoppa prylar, så jag kan inte påstå att jag kan dra ned på onödig konsumtion av typ kläder och inredning.
Är teknikfientlig så jag har inte en massa onödig teknikprylar och köper sällan nytt om det gamla verkligen inte är trasigt och bortom lagning.
Sorterar alla sopor!
Med elbil eller biogasbil så låter det som en riktigt hållbar livsstil Just nu är ju elbilar dyra, men om ett par år kommer det finnas betydligt fler på begagnatmarknaden samtidigt som nya elbilar fortsätter att falla i pris.
Annars kan man kanske tanka HVO i en dieselbil, men det är ju lite lurigt med palmolja i biodieseln.