Inlägg från: Anonym (Que) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Que)

Hur mycket kan du offra för klimatet?

Anonym (naturens vän) skrev 2019-09-06 19:55:51 följande:

Frågan ställs alltför sällan så jag ställer den här i ett av världens rikaste länder där folk har extremt hög standard.

På vilket sätt skulle du kunna gå med på att sänka din vardagliga bekvämlighet och standard, om det gynnade miljön på sikt, och för framtida generationer?

Ta praktiska exempel som tex åka kollektivt, minska på elförbrukning, vatten, förändra din kost, bo mindre, åka mer tåg och mindre flyg och bil osv..

Om det togs politiska beslut om att dra ner energiförbrukningen på det sättet som beskrivs så är jag helt för alla dem ovan beskrivna. Jag uppfyller iof det mesta där redan pga vegetarian, bor litet, har inte körkort. Men kan även tänka mig att sluta flyga helt, bli vegan, sluta handla mer än det nödvändiga osv...

Men kommer inte att räcka om det är upp till var och en, eftersom en enda rik jävel snabbt förbrukar lika mycket energi som tusen fattiga, så ska det vara lönt borde det vara hårt reglerat för alla.
  • Anonym (Que)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 14:17:48 följande:

Bättre att inte skaffa några barn alls då. Bara berget av blöjor för varje barn är enormt.

Man kan använda tygblöjor.
  • Anonym (Que)
    Anonym (Hmmmmm...) skrev 2019-09-23 18:21:44 följande:

Hade du kunnat tänka dig att sluta flyga om flyget var det enda sättet för dig att kunna åka till andra svenska städer och enda sättet att få träffa nära och kära?

Det är ju inte det enda sättet så vad har frågan för relevans?
Svar på tråden Hur mycket kan du offra för klimatet?