• Anonym (Glömmer)

Är ni män så ”glömska”?

Under mitt liv på drygt 40år har jag så gott som bara träffat på ?glömska? män. Vad jag menar är att de glömmer födelsedagar, viktiga datum, de glömmer bort att fråga hur det gick när man varit hos läkaren tex.

Är ni glömska eller skiter ni i det?

Jag är väl inte ensam om att uppleva detta?

• Svar på tråden Är ni män så ”glömska”?
  • Siden

Googla emotionellt arbete i heterosexuella relationer

• Anonym (Glömmer)
    Siden skrev 2019-09-05 18:12:48 följande:

Googla emotionellt arbete i heterosexuella relationer

Jag syftar även på andra män runt om. Lärare, pappa, vänner, arbetskamrater... men de kanske levde i relationer allihop. Ska googla absolut. Tack
  • Anonym (Ja)

Kan bara hålla med. Trodde att denna var annorlunda men allt glöms bort. Brukar jävlas och hålla tyst (såklart inte superviktiga saker), tänker att han ska lära sig. Absolut inte. Mat blir dålig som glöms framme, har helt plötsligt inga kläder för allt ligger i tvätten, kläder går åt skogen för dom ligger kvar i tvättmaskinen i dagar, han får i panik köpa sista minuten present (även till sin son), får vabba hela veckor på sommaren för han har glömt att förskolan är stängd och lagt fel semster på jobbet, osv i all evighet.

Fattar inte hur man orkar ha det så. Jag är säkert tråkigast i världen men har tröttnat totalt så vi delar inte ens tvättkorg längre, det funkar helt enkelt inte. Så får han leva sitt liv alltid i sista minuten och ingenting fungerar. (Tillägg att det såklart inte är mitt barn)

• Anonym (Näpp)

Jag känner inte igen det från män i min närhet.

• Anonym (Glömmer)
    Anonym (Ja) skrev 2019-09-05 18:20:50 följande:

Kan bara hålla med. Trodde att denna var annorlunda men allt glöms bort. Brukar jävlas och hålla tyst (såklart inte superviktiga saker), tänker att han ska lära sig. Absolut inte. Mat blir dålig som glöms framme, har helt plötsligt inga kläder för allt ligger i tvätten, kläder går åt skogen för dom ligger kvar i tvättmaskinen i dagar, han får i panik köpa sista minuten present (även till sin son), får vabba hela veckor på sommaren för han har glömt att förskolan är stängd och lagt fel semster på jobbet, osv i all evighet.

Fattar inte hur man orkar ha det så. Jag är säkert tråkigast i världen men har tröttnat totalt så vi delar inte ens tvättkorg längre, det funkar helt enkelt inte. Så får han leva sitt liv alltid i sista minuten och ingenting fungerar. (Tillägg att det såklart inte är mitt barn)

Intressant, för just det där du beskriver tycker jag låter som en personlighet. En grön person enligt DISA. De gör allt i sista minut och drar sig för allt men kan ändå ta på sig och lova saker hej vilt. De är ödmjuka och snälla men konflikträdda.
  • Don3
    Anonym (Glömmer) skrev 2019-09-05 18:07:48 följande:

Under mitt liv på drygt 40år har jag så gott som bara träffat på ?glömska? män. Vad jag menar är att de glömmer födelsedagar, viktiga datum, de glömmer bort att fråga hur det gick när man varit hos läkaren tex.

Är ni glömska eller skiter ni i det?

Jag är väl inte ensam om att uppleva detta?

Kan vara så att födelsedagar, viktiga datum och hur det gick hos läkaren är oviktigt för killar. Jag tycker inte det finns några viktiga datum, födelsedagar blir man ändå informerad om iaf de som berör mig, går du till läkaren för en rutin sak känns det inte nödvändigt att fråga då svaret ändå kommer vara, ja det gick bra. För hade det gått dåligt hade du ju inte varit här eller hört av dig tidigare.
  • Anonym (Blö)

Jag har slutat påminna min man om saker som rör hans familj. Jag svarar inte på inbjudningar från dem till diverse saker, det får han sköta. Jag köper inte presenter tills hans familj, det är upp till honom. Jag påminner inte om grejer som handlar om hans del av bekantskapskretsen. Och mitt liv har blivit SÅ mycket lättare. Hans har däremot blivit betydligt knepigare. Sist när vi skulle fira ett av hans syskons födelsedagar så svarade han dagen innan att vi skulle komma (efter ungefär 45 påminnelser från födelsedagsbarnet). Ingen present inhandlad, förutom den blomma jag köpte på vägen eftersom JAG inte ville komma tomhänt. Hans äldre bror försökte snylta in sig på den (eftersom även hans fru skiter i att styra upp åt honom) men den gubben gick inte, han fick stå där och se korkad ut när gossarnas ömma moder frågade varför se inte köpt ngn present. Eller ja, hon frågade ju mig och svägerskan då men det hade hon inget för.

Det enda jag inte släpper är planering kring vårt barn, då hade barnet fått gå med sommarskor mitt i vintern som var två storlekar för små. Troligen hade han inte ens fått dagisplats.

Däremot går det jävligt bra för min man att planera, styra upp och komma ihåg saker som rör hans egen hobby. Mycket märkligt.

• Anonym (Omg)
    Don3 skrev 2019-09-05 19:59:55 följande:

Kan vara så att födelsedagar, viktiga datum och hur det gick hos läkaren är oviktigt för killar. Jag tycker inte det finns några viktiga datum, födelsedagar blir man ändå informerad om iaf de som berör mig, går du till läkaren för en rutin sak känns det inte nödvändigt att fråga då svaret ändå kommer vara, ja det gick bra. För hade det gått dåligt hade du ju inte varit här eller hört av dig tidigare.

Alltså.... Vet inte ens vad man ska svara. Varför har man en relation? Varför lever man inte ensam liksom? Om du inte ens bryr dig ett skvatt om din partner (förutom när det passar dig själv) så ser jag inte poängen med ett partnerskap. Då kan man sitta själv och uggla.

Torraste svaret ever.
  • Anonym (Blö)
    Don3 skrev 2019-09-05 19:59:55 följande:

Haha!

Vem är det som informerar dig om födelsedagar? Varför bryr du dig inte mer? Varför öser du över ansvaret på någon annan att upprätthålla relationer?
Svar på tråden Är ni män så ”glömska”?