Inlägg från: Anonym (Glömmer) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Glömmer)

Är ni män så ”glömska”?

Under mitt liv på drygt 40år har jag så gott som bara träffat på ?glömska? män. Vad jag menar är att de glömmer födelsedagar, viktiga datum, de glömmer bort att fråga hur det gick när man varit hos läkaren tex.

Är ni glömska eller skiter ni i det?

Jag är väl inte ensam om att uppleva detta?

• Svar på tråden Är ni män så ”glömska”?
  • Anonym (Glömmer)
    Siden skrev 2019-09-05 18:12:48 följande:

Googla emotionellt arbete i heterosexuella relationer

Jag syftar även på andra män runt om. Lärare, pappa, vänner, arbetskamrater... men de kanske levde i relationer allihop. Ska googla absolut. Tack
  • Anonym (Glömmer)
    Anonym (Ja) skrev 2019-09-05 18:20:50 följande:

Kan bara hålla med. Trodde att denna var annorlunda men allt glöms bort. Brukar jävlas och hålla tyst (såklart inte superviktiga saker), tänker att han ska lära sig. Absolut inte. Mat blir dålig som glöms framme, har helt plötsligt inga kläder för allt ligger i tvätten, kläder går åt skogen för dom ligger kvar i tvättmaskinen i dagar, han får i panik köpa sista minuten present (även till sin son), får vabba hela veckor på sommaren för han har glömt att förskolan är stängd och lagt fel semster på jobbet, osv i all evighet.

Fattar inte hur man orkar ha det så. Jag är säkert tråkigast i världen men har tröttnat totalt så vi delar inte ens tvättkorg längre, det funkar helt enkelt inte. Så får han leva sitt liv alltid i sista minuten och ingenting fungerar. (Tillägg att det såklart inte är mitt barn)

Intressant, för just det där du beskriver tycker jag låter som en personlighet. En grön person enligt DISA. De gör allt i sista minut och drar sig för allt men kan ändå ta på sig och lova saker hej vilt. De är ödmjuka och snälla men konflikträdda.
Svar på tråden Är ni män så ”glömska”?