Campinglivet
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
nej vi campar inte tack och lov! vi släktingar folk som campar. Tack och lov umgås vi inte med de mer än vid enstaka tillfällen någon gång per år.
vi har sett deras liv . och de är många ! Bor på olika platser i landet med.
stora inkomster som aldrig räcker till lever ständigt i lyxfällan
äter inte så ofta på dagarna och när de äter så är det skitmat
stora kolhydrater intag för att överleva dagen typ
allmänt grisiga är de också och inte trevliga att prata med massa svärord könsord och så
Går dagligen på allmäna toaletter och hygien är bristfällig till allvar
[quote=79833325][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 12:50:43 följande:[/quote-nick]Jag menar självklart inte alla men de flesta som campar känns utsatta.
Många ggr campar folk för de känner någon som campar typ grupptryck.
har man genuint intresse eller är det pga pengabrist vet jag dock ej
Om ni hade haft råd ( anta att ni är miljardärer) att bo i fina stora stugor av olika stilar moderna eller gammaldags hyddor med alla bekvämligheter matbuffér m.m. och ger er samma frihet nära havet m.m. hade ni fortfarande bott i husvagn?[/
Nej klart man hade unnat sig.
Nu har vi tre små barn så detta är ett äventyr för oss och inte så att vi ligger ute i flera veckor under semestern.
Vi har råd att hyra ett hus/ stuga eller bo på hotell några nätter men inget som vi väljer.
Ska vi lägga större pengar på våra resor blir det solsemester med allt vad det innebär.
Ska vi på några dagars utflykt på något speciellt tar vi in på antingen hotell eller vandrarhem.
Hade vi haft några dagar för oss själva hade vi absolut prioriterat bekvämlighet och hyrt något härligt mindre hus eller större stuga. Fast vi har ju aldrig några dagar på tumanhand.
Hade jag haft några miljoner hade jag nog inte lagt mig till med dyrare vanor förutom några dröm semestrar .
Jag imponeras inte av maffiga hotell komplex. Hade inte lagt 20000 på ett hus för en vecka bara för att det är snyggt inrett. Dels pga mina intressen , syn på värde av pengar och kan jag hyra en stuga för 20000 i veckan hade det vettigaste varit att spara dom och köpa mitt egna.
Det jag kommer spara till och bo i bekvämlighet är främst vår bröllopsresa och solresor med barnen.
Ensamstående mamma med en Hobby Premiumvagn betald kontant som jag drar med en ny bil också betald kontant.
Grillar svensk oxfilé och personligen äter jag inte pasta över huvud taget. Gör både egen majonnäs och egen bea ifrån grunden i husvagnen.
Till vardags bor jag i villa - köpt "kontant", värd 2,8milj. Lagar mat ifrån grunden på svenska råvaror så långt det går. Inga avbetalningslån på teknikprylar eller alla mina cyklar heller.
Har runt millen i pengar på banken.
Tror inte jag är unik/ensam i campingvärlden om detta.
Ts undrar fortfarande vad du menar med utsatta.