• Tintin i Amerika

Campinglivet

Varför är det mest utsatta människor som campar?
    Ser sällan välbärgade på campingplatser

• Svar på tråden Campinglivet
  • Tintin i Amerika

blev nu själv sugen på att fricampa men aldrig stationerad på en campingplats bland massa bönder :)

• sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 11:51:12 följande:

blev nu själv sugen på att fricampa men aldrig stationerad på en campingplats bland massa bönder :)

Vad är det fel på bönder?

De flesta driver företag som omsätter flera miljoner.

Du har en fruktansvärd syn på andra och verkar vara nyrik.
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-17 12:02:31 följande:
    Vad är det fel på bönder?

De flesta driver företag som omsätter flera miljoner.

Du har en fruktansvärd syn på andra och verkar vara nyrik.
    alla vet vad bönder går för :)
    Ja jag blir nyrik på kunskap varje dag :)
  • Elie

Jag kan inte svara på varför en viss grupp väljer att boskaps-campa såsom på stora campingplatser. Vi älskar att campa och är högavlönade och högutbildade. Men vi gör det där vi inte syns eftersom vi vill åt naturupplevelsen och inte känner någon gemenskap på en stor campingplats.

• sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 13:04:45 följande:

alla vet vad bönder går för :)

Ja jag blir nyrik på kunskap varje dag :)

Vet alla?

Du vet det uppenbarligen inte.
  • Tintin i Amerika
    Elie skrev 2019-08-17 13:31:24 följande:

Jag kan inte svara på varför en viss grupp väljer att boskaps-campa såsom på stora campingplatser. Vi älskar att campa och är högavlönade och högutbildade. Men vi gör det där vi inte syns eftersom vi vill åt naturupplevelsen och inte känner någon gemenskap på en stor campingplats.

Tack exakt så menar jag också 
    Jag gillade boskaps-campa :)
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-17 13:33:30 följande:
    Vet alla?

Du vet det uppenbarligen inte.
    varför är du alltid emot? 
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 13:53:08 följande:

varför är du alltid emot? 

Nej, jag är inte emot. Däremot reagerar jag när man, mot bättre vetande, minimerar grupper av personer.

När man uttrycker sig som en tonåring och tror att "bonde söker fru", "Böda camping" visar den enda sanningen.
  • Ljbs
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-17 11:29:50 följande:

www.svd.se/eu-migranter-kan-fa-campa-i-goteborg

för att det är billigt!

Fast knappast camping i samma syfte som Svensson ?? Eller hur??

För det första kommer dom ju Inte få campa för att dom är på semester i den bemärkelse Svensson campar.

Utan att läst mig in i artikel. Så är det ju också säkerligen i syfte att få bort dom från allmänna parkeringar, privata parkeringar och andra ytor färg dom bosätter sig och på så vis ställer till problem för markägare , kommun, boende och t ex hyrare av p platser.
  • Ljbs

För övrigt så är min reflektion kring din bild av utsatthet följande:

Den som av fri vilja väljer att campa i tält, husvagn, bil , på anordnad campingplats eller nyttjar allemansrätt, i syftet rekreation är på inget sätt utsatt. Dom gör aktiva val utefter intresse o ja ekonomi kanske spelar in Som med allt annat i livet.

Camping är ett hälsosamt intresse och i vilken mån man nu väljer att lägga pengar på det, senaste husbilen eller ett tält som hängt med några år, garn ingen betydelsen och äger ingen signalering för huruvida man är socio ekonomiskt utsatt.

Signalerar min gnälliga gråtandes barn som jag ger förtroende under ansvar, mitt tält och mina secondhand jeans utsatthet för dig?

Svar på tråden Campinglivet