Campinglivet
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Det är billigt så man har inte råd med annat. Kan inte se någon annan anledning.
Hej TS,
Anledningen till att vi ens hamnar på en camping är ju för att vi har ett resmål vi vill besöka, kanske Öland eller Danmark. För egen del hade jag förstås mycket hellre valt ett tjusigt hotellrum, men med två små barn är det sjukt bekvämt med camping! Nöjda barn = nöjda föräldrar. Framförallt med lekplats utanför knuten, ofta bad i närheten, kiosk och restaurang. Stuga är helt klart bekvämare, men tält älskas som sagt av barnen plus att det är betydligt billigare (bara för att man har höga inkomster betyder ju inte det att man struntar i utgifterna)
Hoppas du har fått svar på din fråga! För uppenbarligen existerar vi som gör detta val, så vad finns det ens att diskutera?
många människor går med skygglappar tyvärr
nädå jag har sett och hört från många olika
Rent teoretiskt skulle man kanske kunna boka upp en stuga på varje plats man kan tänka sig åka till under sommaren hela sommaren och få samma flexibilitet som när man campar. För att svänga in någonstans spontant under sommaren och hyra en stuga vid havet finns ju inte på kartan. Stugorna bokas upp tidigt och då måste man bestämma i förväg vilken dag man vill vara på vilken plats. Det behöver man inte när man campar. Åtminstone inte med tält. Helst hade jag velat fricampa för att få vara mer i fred men det är ju också bekvämt med toalett och färskvatten tillgängligt.
Rent teoretiskt skulle man kanske kunna boka upp en stuga på varje plats man kan tänka sig åka till under sommaren hela sommaren och få samma flexibilitet som när man campar. För att svänga in någonstans spontant under sommaren och hyra en stuga vid havet finns ju inte på kartan. Stugorna bokas upp tidigt och då måste man bestämma i förväg vilken dag man vill vara på vilken plats. Det behöver man inte när man campar. Åtminstone inte med tält. Helst hade jag velat fricampa för att få vara mer i fred men det är ju också bekvämt med toalett och färskvatten tillgängligt.