• Tintin i Amerika

Campinglivet

Varför är det mest utsatta människor som campar?
    Ser sällan välbärgade på campingplatser

• Svar på tråden Campinglivet
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 14:56:39 följande:
    att du har kommit dit där små medel ger dig lycka är pga av de stora medel du har upplevt :)
    Jag tror du pratar om campa fritt? inte på en Campingplats med nästa granne 3 meter bort? och en stinkande pissoarer inte långt bort från dig? :)
    Men än en gång, vilken campingplats rör det sig om. Inte den som ligger i närheten av vårt sommarhus i varje fall.

Du vet väl att det finns olika standarder på campingplatser?

• sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 14:58:24 följande:
    du har nog inte läst mina inlägg? där finner svar om hur de led :)
    Och sådant händer aldrig annars eller hur?
    Tre barn av hundra som fick lite motgångar
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-15 15:02:08 följande:
    inte i vårt sällskapskrets nej tack ocj lov och det beror till stor del på att vi är uppmärksamma och tar ansvar!
  • Tintin i Amerika
    sextiotalist skrev 2019-08-15 15:02:08 följande:
    ett barn som söker tröst och inte får det av de tryggaste personerna den känner till vet du vad det ens innebär?
  • sextiotalist
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 15:04:25 följande:
    ett barn som söker tröst och inte får det av de tryggaste personerna den känner till vet du vad det ens innebär?
    Vet du, det är ingen katastrof. Det fixar de flesta barn. Annars hade min generation legat på psyket allihopa eftersom det var rätt vanligt att vi inte hade våra föräldrar med oss överallt och fick klara oss när vi gjorde oss illa.
    Däremot verkar den bomullsomlindande generationen, med föräldrar som fångar upp barnen så fort de möter den minsta motgång, ha problem, med tanke på de senaste siffrorna om dåligt mående hos de som är mellan 25 och 30
  • TillFlorida

När jag har varit ute och vandrat i nationalparker i USA har jag inte märkt av detta. Till viss del kritiseras till och med nationalparkerna för att vara ett nöje för den vita medelklassen och att fattiga inte tar del av parkerna i stor utsträckning. Kanske det är annorlunda i Sverige.

Det kanske är stor skillnad på de som kampar på ett ställe under semestern och de som bara har sitt tält som "base camp" och sedan är ute och vandrar på dagarna?

• sextiotalist
    TillFlorida skrev 2019-08-15 15:36:32 följande:

När jag har varit ute och vandrat i nationalparker i USA har jag inte märkt av detta. Till viss del kritiseras till och med nationalparkerna för att vara ett nöje för den vita medelklassen och att fattiga inte tar del av parkerna i stor utsträckning. Kanske det är annorlunda i Sverige.

Det kanske är stor skillnad på de som kampar på ett ställe under semestern och de som bara har sitt tält som "base camp" och sedan är ute och vandrar på dagarna?

Det är rätt dyrt att ligga på campingplats i Sverige, i varje fall om det ska finnas olika faciliteter. Så jag är rätt säker på att TS iakttagelser är väldigt subjektiva (inte att hon inte upplevt det) och dragit slutsatsen att det är så överlag. Min erfarenhet av campingar, som också baseras på egna och vänners erfarenheter, är att det är städat, trevligt och ofta är det städade personer, som är skötsamma som besöker campingplatser.
    Personligen tilltalar mig inte detta alls, men för andra är det en toppenupplevelse.
  • Ljbs

[quote=79833520][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 14:25:52 följande:[/quote-nick]typ majoriteten av SD folket ständigt missnöjda klagande dålig ekonomisk hantering m.m.[/

Så om jag förstår meningen ovan då menar du alltså att en övervägande majoritet av folk som väljer tält, husvagn, husbil och campingplatser är Sverigedemokrater?

För övrigt är mycket av det du skriver rent lustigt.

• Ljbs
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 14:20:20 följande:

ja du har nog rätt men trivs ni bland människor som inte tar ansvar? eller ser ni inte det? eller ni själva är så kanske utan att reflektera över saken?

Du skriver att barnen får härja hysfat fritt!

Det var det också som vi reagerade på! Barnen härjade fritt som om de vore vildingar! Var var föräldrarna? ju i sina vagnar för de ville vara barnfritt!

Vi blev rekommenderade av några campare  just av den anledningen att äntligen är det barnfritt för det mesta här .

Det är ju livsfarligt för barnen en sådan fritt miljö. Pedofiler , drunkningar m.m.

Vi var där några timmar och på den lilla tiden fick jag hjälpa 3 barn.

En hade klättrat i nån ställning och var rädd att hoppa över till nästa ställning och kunde inte ta sig ner. En annan hade ramlat och skadat sig och grät men JAG fick komma till tröst och hjälp. En tredje kunnde inte hitta till vagnen. 

Det skulle vara specifikt för miljöer där campare befinner sig då eller? De flesta av dom scenarierna finns ju på varje större svensk lekplats.

Kan hålla med om att dagens ungar är gapiga eller så är det varan jag som börjar bli gammal men klart ungar tar sig vatten över huvudet i klätterställningar, förirrar sig trots att som egentligen vet hur dom hittar hem eller vet barn mamma finns.

Charmen med många campingplatser är ju att man tjenixar, ber om hjälp och gladeligen hjälper varandra. Du var ju bara malplacerad.
  • Ljbs

[quote=79833613][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 15:03:34 följande:[/quote-nick]inte i vårt sällskapskrets nej tack ocj lov och det beror till stor del på att vi är uppmärksamma och tar ansvar![/

Vad synd det är om barnen i er umgängeskrets som är stora nog att klättra i en klätterställning och sen inte får lära sig sina begränsningar för att dom hela tiden har någon som står under o tjoar ?inte högre nu det är farligt?.

Alltså istället för att bara acceptera människors olikheter så sitter du och kräks galla över folk.

Svar på tråden Campinglivet