Campinglivet
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
När jag har varit ute och vandrat i nationalparker i USA har jag inte märkt av detta. Till viss del kritiseras till och med nationalparkerna för att vara ett nöje för den vita medelklassen och att fattiga inte tar del av parkerna i stor utsträckning. Kanske det är annorlunda i Sverige.
Det kanske är stor skillnad på de som kampar på ett ställe under semestern och de som bara har sitt tält som "base camp" och sedan är ute och vandrar på dagarna?
När jag har varit ute och vandrat i nationalparker i USA har jag inte märkt av detta. Till viss del kritiseras till och med nationalparkerna för att vara ett nöje för den vita medelklassen och att fattiga inte tar del av parkerna i stor utsträckning. Kanske det är annorlunda i Sverige.
Det kanske är stor skillnad på de som kampar på ett ställe under semestern och de som bara har sitt tält som "base camp" och sedan är ute och vandrar på dagarna?
[quote=79833520][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 14:25:52 följande:[/quote-nick]typ majoriteten av SD folket ständigt missnöjda klagande dålig ekonomisk hantering m.m.[/
Så om jag förstår meningen ovan då menar du alltså att en övervägande majoritet av folk som väljer tält, husvagn, husbil och campingplatser är Sverigedemokrater?
För övrigt är mycket av det du skriver rent lustigt.
ja du har nog rätt men trivs ni bland människor som inte tar ansvar? eller ser ni inte det? eller ni själva är så kanske utan att reflektera över saken?
Du skriver att barnen får härja hysfat fritt!
Det var det också som vi reagerade på! Barnen härjade fritt som om de vore vildingar! Var var föräldrarna? ju i sina vagnar för de ville vara barnfritt!
Vi blev rekommenderade av några campare just av den anledningen att äntligen är det barnfritt för det mesta här .
Det är ju livsfarligt för barnen en sådan fritt miljö. Pedofiler , drunkningar m.m.
Vi var där några timmar och på den lilla tiden fick jag hjälpa 3 barn.
En hade klättrat i nån ställning och var rädd att hoppa över till nästa ställning och kunde inte ta sig ner. En annan hade ramlat och skadat sig och grät men JAG fick komma till tröst och hjälp. En tredje kunnde inte hitta till vagnen.
[quote=79833613][quote-nick]Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 15:03:34 följande:[/quote-nick]inte i vårt sällskapskrets nej tack ocj lov och det beror till stor del på att vi är uppmärksamma och tar ansvar![/
Vad synd det är om barnen i er umgängeskrets som är stora nog att klättra i en klätterställning och sen inte får lära sig sina begränsningar för att dom hela tiden har någon som står under o tjoar ?inte högre nu det är farligt?.
Alltså istället för att bara acceptera människors olikheter så sitter du och kräks galla över folk.