• Tintin i Amerika

Campinglivet

Varför är det mest utsatta människor som campar?
    Ser sällan välbärgade på campingplatser

• Svar på tråden Campinglivet
  • EnAnonumius
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 17:55:22 följande:
    många människor går med skygglappar tyvärr 
    Ja tyvärr gör många det. Du är en av dem som använder dig av skygglappar, då du presenterar dina subjektiva erfarenheter av "camping människorna" som allmängiltig fakta.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Tintin i Amerika
    EnAnonumius skrev 2019-08-15 20:20:40 följande:
    Just det läs gärna på.
    Ingvar Kamprad kom från en familj som faktiskt var "generations rika".  Ingvar Kamprads egna farfar, Achim Kamprad var förmögen godsägare i Altenburger Land i Thüringen. Så en annons på ett gods i Sverige i en tysk jakttidning och köpte upp gården där Ingvar Kamprad föddes.. Ingvars pappa Feodor var född i Tyskland,

Så nej Ingvar Kamprad och hans familj bakåt i generationerna var knappast "fattiga" och hade ingen s.k "ärvd fattigdom" som du hävdade i inlägg #22.

Så innan du uppmanar andra att läsa på om "socioekonomiska arvet, så bör du nog göra en bakgrunds koll på personerna du vill exemplifiera med i stället om s.k "socioekonomiska arvet" för "ärvd fattidom.
    Så vad du har fått diet ifrån att Ingvar Kamprad skulle ha haft "ärvd fattigdom", kan man ju i stället spekulera i. Då det knappast stämmer med verkligheten att Ingvar skulle ha "ärvd fattigdom".
    du glömmer vilken tid ingvar föddes på?
  • Tintin i Amerika
    EnAnonumius skrev 2019-08-15 20:23:55 följande:
    Ja tyvärr gör många det. Du är en av dem som använder dig av skygglappar, då du presenterar dina subjektiva erfarenheter av "camping människorna" som allmängiltig fakta.
    haha du var inte ens rolig nu 
    Du använder mina ord i samma tråd ju :)
  • Linda5

Att det är billigt att campa måste vara en myt.
    1. Husvagn/Husbil är inte billigt
    2. Campingplatser är inte billigt
    3. Bilen drar mer med vagn efter, Husbilen drar mer (Drivmedel)
    MEN jag älskar min vagn. Önskar vi hade haft det när barnen var små men då var det oftast hotell.
    Blev sen övertallade att låna en vagn en sommar och sen dess är det kört.
    Har alltid allt jag behöver och kan åka vart jag vill, när jag vill.
    Bokar någon hotellövernattning fortfarande ibland men är mycket skönare med vagnen.

• EnAnonumius
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 21:00:41 följande:
    du glömmer vilken tid ingvar föddes på?
    Ja jag vet vilken tid Ingvar var född.. Dock så tar det ändå inte från fakta att en godsägare tillhörde det rikare folket på den tiden Ingvar var född. Ingvar hade knappast ärvd fattigdom även om du försöker anmana direkta tankevurpor nu för att få rätt.

Så hur mycket tankevurpor du försöker använda dig av för att få rätt, så kommer du inte att ha rätt (för att du vill det).

• EnAnonumius
    Tintin i Amerika skrev 2019-08-15 21:01:49 följande:
    haha du var inte ens rolig nu 
    Du använder mina ord i samma tråd ju :)
    Nej jag försökte faktiskt inte vara rolig.

Ja jag lånade dina ord för att beskriva dig då det är just detta att du är ju en av dem som använder skygglapparna på. Dessutom så presentera du dina subjektiva erfarenhet som allmängiltig fakta. Tyvärr din subjektivitet kommer aldrig att bli allmängiltig fakta hur mycket du än vill det.
  • Tintin i Amerika
    Linda5 skrev 2019-08-15 21:36:17 följande:

Att det är billigt att campa måste vara en myt.
    1. Husvagn/Husbil är inte billigt
    2. Campingplatser är inte billigt
    3. Bilen drar mer med vagn efter, Husbilen drar mer (Drivmedel)
    MEN jag älskar min vagn. Önskar vi hade haft det när barnen var små men då var det oftast hotell.
    Blev sen övertallade att låna en vagn en sommar och sen dess är det kört.
    Har alltid allt jag behöver och kan åka vart jag vill, när jag vill.
    Bokar någon hotellövernattning fortfarande ibland men är mycket skönare med vagnen.

det är billigare ! Därför campar folk på campingar 
  • Tintin i Amerika
    EnAnonumius skrev 2019-08-15 21:42:45 följande:
    Ja jag vet vilken tid Ingvar var född.. Dock så tar det ändå inte från fakta att en godsägare tillhörde det rikare folket på den tiden Ingvar var född. Ingvar hade knappast ärvd fattigdom även om du försöker anmana direkta tankevurpor nu för att få rätt.

Så hur mycket tankevurpor du försöker använda dig av för att få rätt, så kommer du inte att ha rätt (för att du vill det).
    där klämmer det sig för dig
    läs på om det socio ekonomiska tillstålndet på den tiden
    Jag VET att jag har rätt! Och jag VET att DU har fel 
  • Tintin i Amerika
    EnAnonumius skrev 2019-08-15 21:46:29 följande:
    Nej jag försökte faktiskt inte vara rolig.

Ja jag lånade dina ord för att beskriva dig då det är just detta att du är ju en av dem som använder skygglapparna på. Dessutom så presentera du dina subjektiva erfarenhet som allmängiltig fakta. Tyvärr din subjektivitet kommer aldrig att bli allmängiltig fakta hur mycket du än vill det.
    du är inte medveten om vad du pratar om 
    det är redan fakta i vår krets och likasinade vi pratat med 
  • Tow2Mater

Pasta är gott! och enkelt! Du har nog bara inte sett när de korkar upp 300 kr flaskan vin till.

Svar på tråden Campinglivet