Campinglivet
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Men snälla du, det var förvisso depression i Sverige då, men det innebar inte att alla var drabbade, det var de som arbetade inom industrin som drabbades hårdast. De som ägde mark och klarade sig undan lindrigare.
Han växte upp på den största gården i Älmhult.
Alla var inte fattiga under 30-talet (depressionen), många fick det svårt, men absolut långt ifrån alla.
Ja, jag protesterar när folk skriver rena faktafel och slänger ut nedlåtande kommentarer.
Hett tips, läs på själv. Självklart påverkade depressionen alla på ett eller annat sätt, men inte lika mycket. Det var de fattigaste, de som var beroende av att ha arbete inom industri och gruvan som blev riktigt fattiga. De som hade egen gård hade det tuffare än innan, men klarade sig absolut bättre.
Och än en gång, jag har också varit på campingar, utan att campa, eftersom det finns en stor camping i närheten av vårt sommarhus. Det är helt olika bilder vi har.
där ser du igen ...hela världen var fattig medan du isolerar vissa personer från gemenskapen ..tragiskt
det funkar inte så. Vet du varför sverige är ett i land? för vi har grannar som är ett i land . ju närmare ett u land du kommer destu mer sjunker i-landsstatusen
med grö menade jag billig mat som räknar upp med bacon ägg flingor mm:)
det är det jag menar att folk går med skygglappar de tänker inte liksom inte mer än på just en sak men ser inte energierna bakom
vi äter inte samma frukost på hotell som hemma så du har totalt fel och fördomar är det att göra så
utsatta är socio-ekonomiska människor från alla sammhällsklasser oavsett bamkkonto
böda camping är ett exempel bara men bödasand bad är det finaste av få
snälla du vilken värld kommer du ifrån
Läs på om 30 tals depression
varför tror du nästan alla flitiga svenskar flyttade till usa?
bara lata och de som kände med fattiga blev kvar
Alla blev fattiga!Alla
Jag jag har några kvar som har berättat mkt hemskheter från den tiden