Campinglivet
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Varför är det mest utsatta människor som campar?
Ser sällan välbärgade på campingplatser
Pasta är gott! och enkelt! Du har nog bara inte sett när de korkar upp 300 kr flaskan vin till.
det är billigare ! Därför campar folk på campingar
Du ser sällan välbärgade på campingplatser, skriver du.
Men samtidigt campar du aldrig. Vad gör du då på campingplatserna?
Vi campar inte, men skulle gärna vilja göra det.
De av våra vänner och bekanta som campar är medelklass, och skulle ha råd med hotell och utlandsresor (vilket de gör OCKSÅ), de åker på campingssemester för att de uppskattar friheten och campinglivet :)
där klämmer det sig för dig
läs på om det socio ekonomiska tillstålndet på den tiden
Jag VET att jag har rätt! Och jag VET att DU har fel
Jag och min fru har tillbringat våren och sommaren på en camping vid havet utanför Stockholm. Säsongsplatsen kostar ca 25 tkr. Vagnen betalade vi 200 tkr för. Div tillbehör 10 tkr. Billigt? Tja, det beror väl på vad man jämför med. Vi har campinggrannar som är allt annat än utsatta. En har en ny husbil för runt 2 milj kr. De har en ny Volvo hybrid. En annan är en tysk man som drivit ett åkeri. Hans elcykel kostar 4500 Euro. Vi själva tjänar ca 55 tkr/mån vardera. Vi campar för vi gillar det livet. Vi gör avbrott ibland och tar vår båt ut till nån skärgårdsö där vi bor bekvämt i båten. Inte vet jag om vi är särskilt utsatta.
Jag och min fru har tillbringat våren och sommaren på en camping vid havet utanför Stockholm. Säsongsplatsen kostar ca 25 tkr. Vagnen betalade vi 200 tkr för. Div tillbehör 10 tkr. Billigt? Tja, det beror väl på vad man jämför med. Vi har campinggrannar som är allt annat än utsatta. En har en ny husbil för runt 2 milj kr. De har en ny Volvo hybrid. En annan är en tysk man som drivit ett åkeri. Hans elcykel kostar 4500 Euro. Vi själva tjänar ca 55 tkr/mån vardera. Vi campar för vi gillar det livet. Vi gör avbrott ibland och tar vår båt ut till nån skärgårdsö där vi bor bekvämt i båten. Inte vet jag om vi är särskilt utsatta.
Du ser sällan välbärgade på campingplatser, skriver du.
Men samtidigt campar du aldrig. Vad gör du då på campingplatserna?
Vi campar inte, men skulle gärna vilja göra det.
De av våra vänner och bekanta som campar är medelklass, och skulle ha råd med hotell och utlandsresor (vilket de gör OCKSÅ), de åker på campingssemester för att de uppskattar friheten och campinglivet :)
Men snälla du, det var förvisso depression i Sverige då, men det innebar inte att alla var drabbade, det var de som arbetade inom industrin som drabbades hårdast. De som ägde mark och klarade sig undan lindrigare.
Han växte upp på den största gården i Älmhult.
Alla var inte fattiga under 30-talet (depressionen), många fick det svårt, men absolut långt ifrån alla.
Ja, jag protesterar när folk skriver rena faktafel och slänger ut nedlåtande kommentarer.
Hett tips, läs på själv. Självklart påverkade depressionen alla på ett eller annat sätt, men inte lika mycket. Det var de fattigaste, de som var beroende av att ha arbete inom industri och gruvan som blev riktigt fattiga. De som hade egen gård hade det tuffare än innan, men klarade sig absolut bättre.
Och än en gång, jag har också varit på campingar, utan att campa, eftersom det finns en stor camping i närheten av vårt sommarhus. Det är helt olika bilder vi har.