• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Lustablong
    idisslaren skrev 2019-06-21 22:23:40 följande:

Inte för att vi faktiskt försökt nu utan tänkte om ett par månader. Men bim+8 idag och gårdagens test var svaaaaagt positivt. Med några missfall i bagaget försöker jag ha is i magen men är svårt... Vi vill ju ha en till samtidigt som om det är ett plus så borde det ju vara bra mycket starkare nu om allt är som det ska... Eller?

Jag tror jag vågar mig på att säga Grattis!! På bild 2 syns det ju vad roligt. Hoppas allt går bra!
  • idisslaren
    Lustablong skrev 2019-06-22 22:51:42 följande:

Jag tror jag vågar mig på att säga Grattis!! På bild 2 syns det ju vad roligt. Hoppas allt går bra!

Tack tror jag :P jag har några missfall i bagaget så när det är så här svagt en vecka EFTER bim börjar jag ana lite oråd men ska ta ett digitalt om några dagar. Skulle bli förvånad ändå om det inte ger utslag för har tagit två test med svaaaagt positivt denna vecka :)
  • Snuffles

[quote=79708822][quote-nick]Pikai skrev 2019-06-22 22:43:01 följande:[/quote-nick]När tänkte du testa? Jag är på BIM-5 i morgon och tänkte hålla ut till på onsdag (får se hur det går). Min förra graviditet var inte lika planerad så jag överanalyserade inte alla symptom som jag gör nu. Det jag kommer ihåg var att jag hade som mensvärk och tänkte att mensen skulle komma närsomhelst. Vilket den inte gjorde :)

Jag tycker jag har haft mycket molvärk den här månaden (vilket jag förvisso tyckt de senaste månaderna när jag inte varit gravid också). Så det är ju bara att vänta...

Vad har du för andra symptom av och till?[/

Det blir nog inget test innan BIM. Har 3 barn sen innan och alltid testat när jag passerat BIM och börjar känna mig någorlunda säker. Vi planerar inte fler barn så detta skulle vara en ?hoppsan?. Men med några barn i bagaget tycker jag mig känna igen känslan i kroppen även om de symptom jag har ibland kan bortförklaras till att bero på annat. T.ex:

ÄL+6 högg det till i livmodern helt plötsligt och det höll i sig ett tag.

Inte illamående direkt men mer kvalmig av och till

Andfådd utan ansträngning

Nästäppa utan förkylning

Moler lite ibland och känningar i ländryggen

Kan ju som sagt bero på annat det är jag medveten om och inget av det känns konstant liksom. Bara att vänta.

• ankan88

Hänger på här ett tag. Bim 21 eller 22/6. Vi har försökt och försökt och försökt lite till i 2,5 år att få ett gemensamt barn. Precis gjort en fertilitetsutredning som visade att maken har lite färre simmare än normalt men enligt läkare ska det gå att bli gravid ändå så vi blev ok-stämplade och utan åtgärd. Hon såg en fin stor äggblåsa när vi va där den 5/6 så någon dag efter det torde ägget släppt.

Jag har 4 barn sedan innan och han har 1 så barn kan vi ju bevisligen göra, bara varit svårt att få till något tillsammans.

Men så igår på bim (eller bim+1)fick jag sånna där djävulska hugg i magen, vek mig fan dubbel och kunde knappt andas och än mindre prata. Enda gångerna jag känt så är när jag varit gravid tidigare gångerna. Samma tidpunkt, precis vid bim. Till och med maken reagerade och sa att så där ont brukar du väl inte ha?!

Idag vaknade jag med mensvärk, känns inte riktigt som mensvärk utan mer som att drar och spänner. Fått mer ont i brösten oxå, har alltid ont i dom mellan äl och bim men skulle mensen varit på g så hade det klingat av, inte blivit värre igen till idag.

Tidigare grav har jag plussat några dagar efter bim så känner inte att det är lönt än och har för den delen inga test hemma ändå så. Efter 2 år utan plus tappar man liksom lusten att testa och kommer mensen så gör den det ändå. Men magkänslan säger att det är något den här gången.

Håll en tumme för oss är ni snäll.

• idisslaren
    ankan88 skrev 2019-06-23 09:21:03 följande:

Hänger på här ett tag. Bim 21 eller 22/6. Vi har försökt och försökt och försökt lite till i 2,5 år att få ett gemensamt barn. Precis gjort en fertilitetsutredning som visade att maken har lite färre simmare än normalt men enligt läkare ska det gå att bli gravid ändå så vi blev ok-stämplade och utan åtgärd. Hon såg en fin stor äggblåsa när vi va där den 5/6 så någon dag efter det torde ägget släppt.

Jag har 4 barn sedan innan och han har 1 så barn kan vi ju bevisligen göra, bara varit svårt att få till något tillsammans.

Men så igår på bim (eller bim+1)fick jag sånna där djävulska hugg i magen, vek mig fan dubbel och kunde knappt andas och än mindre prata. Enda gångerna jag känt så är när jag varit gravid tidigare gångerna. Samma tidpunkt, precis vid bim. Till och med maken reagerade och sa att så där ont brukar du väl inte ha?!

Idag vaknade jag med mensvärk, känns inte riktigt som mensvärk utan mer som att drar och spänner. Fått mer ont i brösten oxå, har alltid ont i dom mellan äl och bim men skulle mensen varit på g så hade det klingat av, inte blivit värre igen till idag.

Tidigare grav har jag plussat några dagar efter bim så känner inte att det är lönt än och har för den delen inga test hemma ändå så. Efter 2 år utan plus tappar man liksom lusten att testa och kommer mensen så gör den det ändå. Men magkänslan säger att det är något den här gången.

Håll en tumme för oss är ni snäll.

Åh hoppas <3 håller tummar och tår
  • Babycakes79
    Fendi1987 skrev 2019-06-21 08:57:42 följande:

Jag vaknar och går på toaletten nu på morgonen.

Kissar, torkar, ställer mig upp för att spola när jag ser att det är rosa på pappret....

Jag är helt förkrossad....

Hur har det gått? Var det mensen som kom? Hoppas du är ok, det är din tur snart!
  • Fendi1987

Tack Babycakes79!

Det var mensen som kom :(

Blev mer ledsen än jag hade förväntat mig.

Men jag tänkte att jag ska ta dagarna som dom kommer nu. Inte köpa fler ÄL yeay, utan bara va.

Hoppas på ett plus när det är menat :)

Stoet grattis till er som plussat och lycka till, till er som fortfarande väntar på plus denna månad!

Kram till er :)

• Lady K
    Snuffles skrev 2019-06-22 22:06:56 följande:

Hur går det för er? ÄL+11 och BIM-4 imorgon. Vill bara hoppa över dagarna till BIM nu. Vågar inte testa riktigt ännu. Har aldrig haft klassiska symptom som ont i brösten, vita flytningar och illamående såhär tidigt i någon graviditet utan jag har fått vänta på utebliven mens. Däremot har jag andra symptom av och till men det går ju förklaras bort till att vara något annat. Jag vet ingen mening spekulera men det gör man ju ändå. Ni som fortfarande inväntar BIM hur känner ni er?

Bim-4 för mig imorrn. Känner just nu inga direkta symptom alls. Kände inte direkt något så här tidigt min första graviditet heller, förutom att jag var sinnessjukt trött. Kan inte påstå att jag är tröttare än vanligt nu. Tror inte det blir något denna månad, men det är ju som sagt bara första försöket då det vore väl lite för bra för att vara sant. Hoppas såklart, men blir det inte så så får jag njuta av några semesterveckor med lite vin om inte annat. :)
  • brallison

Inte många kvar här, hehe Har BIM på onsdag, känner ingenting alls. Efter senaste MF i slutet av mars har jag inte längre ömma bröst före mens, så jag vet inte ens vad man ska förvänta sig den här gången. Vi får se hur det blir på onsdag-torsdag.
    Lycka till till oss som är kvar här!

• Tjoppa12
    brallison skrev 2019-06-24 12:54:12 följande:

Inte många kvar här, hehe Har BIM på onsdag, känner ingenting alls. Efter senaste MF i slutet av mars har jag inte längre ömma bröst före mens, så jag vet inte ens vad man ska förvänta sig den här gången. Vi får se hur det blir på onsdag-torsdag.

Lycka till till oss som är kvar här!

Nej det är inte lika mycket action i tråden längre hihi. Jag har bim imorgon, har ont i brösten och haft länge. Håller tummarna att den håller sig borta, både för dig och mig! Och alla andra såklart hihi
Svar på tråden BIM Juni