• grossess

BIM Juni

Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

• Svar på tråden BIM Juni
  • Tjoppa12
    Pikai skrev 2019-06-20 22:18:30 följande:

Så himla kul att så många plussat de senaste dagarna! Hur känner ni som har BIM om ca en vecka? Har ni några symptom?

Jag har BIM 28/6 och har haft lite småstick och molvärk i magen. Idag har jag haft rätt mycket ?mensvärk? på kvällen. Så inbillar mig såklart att ägget fäster osv. Känner dock noll i brösten och inget illamående eller yrsel eller liknande. Hur kan tiden gå så fruktansvärt sakta mellan ÄL och BIM?

Ska försöka vänta med att testa till på onsdag (BIM-2) men tippar på att jag bara kommer härda ut till på måndag...

Har bim på tisdag och har superonda bröst , ser svullna ut och jag har svag molande värk till och från, haft i ca en vecka nästan. Tiden går fruktansvärt sakta och magkänslan säger mig att det vore för bra för att vara sant att jag någon gång skulle bli gravid ! :(

Onda bröst får jag innan mens, men kanske inte såhär tidigt. Men vågar inte tänka för mycket på att det är ett symtom. Brukar aldrig känna livmodern såhär dock
  • Babycakes79
    Pikai skrev 2019-06-20 22:18:30 följande:

Så himla kul att så många plussat de senaste dagarna! Hur känner ni som har BIM om ca en vecka? Har ni några symptom?

Jag har BIM 28/6 och har haft lite småstick och molvärk i magen. Idag har jag haft rätt mycket ?mensvärk? på kvällen. Så inbillar mig såklart att ägget fäster osv. Känner dock noll i brösten och inget illamående eller yrsel eller liknande. Hur kan tiden gå så fruktansvärt sakta mellan ÄL och BIM?

Ska försöka vänta med att testa till på onsdag (BIM-2) men tippar på att jag bara kommer härda ut till på måndag...

Mina bröst ömmade mindre än vanligt denna gång och har inte varit illamående under nån av mina graviditeter, bortsett från nån enstaka gång. Min molvärk började bli kraftigare på kvällarna men på slutet mer konstant. Hade tom vetekudde på kvällarna, så öm var jag. Lite bättre nu men det känns fortfarande. Är väldigt svullen om magen, hoppas det lägger sig lite. Har normalt sett ganska platt mage men just nu ser det ut som jag druckit alldeles för mycket öl :)

Håller tummarna för dig!
  • Babycakes79
    Tjoppa12 skrev 2019-06-20 18:53:58 följande:

Aah , var det konstant eller kolm det då och då? Jag känner ju av nåt som jag inte gjort förut, inte riktigt som mensvärk men nånting. Som ett lite ondare svagt tryck i livmodern som kommer flera gånger i timmen . Hoppas det är molvärk och jag också får plussa :D kan inte ens föreställa mig känslan

Min molvärk var först kraftig på kvällarna för att sedan bli mer konstant. En del säger att molvärken känns precis som mensvärk, jag upplever en rätt stor skillnad. Jag var rätt övertygad om att jag var gravid innan jag plussade just pga av molvärken. Månaderna innan var jag rädd varje gång jag gick på toa, men inte denna gång :)

Lycka till, håller tummar och tår!
  • Fendi1987

Jag vaknar och går på toaletten nu på morgonen.

Kissar, torkar, ställer mig upp för att spola när jag ser att det är rosa på pappret....

Jag är helt förkrossad....

• Tjoppa12
    Babycakes79 skrev 2019-06-21 07:54:20 följande:

Min molvärk var först kraftig på kvällarna för att sedan bli mer konstant. En del säger att molvärken känns precis som mensvärk, jag upplever en rätt stor skillnad. Jag var rätt övertygad om att jag var gravid innan jag plussade just pga av molvärken. Månaderna innan var jag rädd varje gång jag gick på toa, men inte denna gång :)

Lycka till, håller tummar och tår!

Tack så mycket! Jag känner inte alls att den är kraftig. Kan bara ana, och att det är nånting. Är ju på bim-4 nu, och när jag vaknar brukar brösten vara hårda och onda som bara den. Så var dom igår. Imorse när jag vaknade kändes det nästan ingenting i dom istället, borde ju iiiinte alls gå ner i smärta såhär nära mens
  • Mandistoss

Vad kul att se så många plus - stort grattis till er alla! :D

Jag skulle ha haft BIM 28/6, men fick positivt på ÄL-test idag på cykeldag 22(!?). Hade förvisso en konstig början på mensen - den var mkt lätt de första två-tre dagarna, något den inte brukar vara, så kanske bara är på CD19-20, men tycker ändå det känns som en sen ägglossning? Har iof en varierande cykel på allt mellan 26-31 dagar, men tror inte att jag kan förvänta mig BIM den 28/6 längre - apparna har flyttat fram den till 6/7 iom testresultatet.

Det är i vart fall en mkt trevlig midsommarpresent då jag trodde att vi hade missat ÄL när jag inte fick något utslag på LH-stegring trots att jag började testa på CD10. :D

• idisslaren

Inte för att vi faktiskt försökt nu utan tänkte om ett par månader. Men bim+8 idag och gårdagens test var svaaaaagt positivt. Med några missfall i bagaget försöker jag ha is i magen men är svårt... Vi vill ju ha en till samtidigt som om det är ett plus så borde det ju vara bra mycket starkare nu om allt är som det ska... Eller?

• Snuffles

Hur går det för er? ÄL+11 och BIM-4 imorgon. Vill bara hoppa över dagarna till BIM nu. Vågar inte testa riktigt ännu. Har aldrig haft klassiska symptom som ont i brösten, vita flytningar och illamående såhär tidigt i någon graviditet utan jag har fått vänta på utebliven mens. Däremot har jag andra symptom av och till men det går ju förklaras bort till att vara något annat. Jag vet ingen mening spekulera men det gör man ju ändå. Ni som fortfarande inväntar BIM hur känner ni er?

• Snuffles

Hur går det för er? ÄL+11 och BIM-4 imorgon. Vill bara hoppa över dagarna till BIM nu. Vågar inte testa riktigt ännu. Har aldrig haft klassiska symptom som ont i brösten, vita flytningar och illamående såhär tidigt i någon graviditet utan jag har fått vänta på utebliven mens. Däremot har jag andra symptom av och till men det går ju förklaras bort till att vara något annat. Jag vet ingen mening spekulera men det gör man ju ändå. Ni som fortfarande inväntar BIM hur känner ni er?

• Pikai
    Snuffles skrev 2019-06-22 22:06:56 följande:

När tänkte du testa? Jag är på BIM-5 i morgon och tänkte hålla ut till på onsdag (får se hur det går). Min förra graviditet var inte lika planerad så jag överanalyserade inte alla symptom som jag gör nu. Det jag kommer ihåg var att jag hade som mensvärk och tänkte att mensen skulle komma närsomhelst. Vilket den inte gjorde :)

Jag tycker jag har haft mycket molvärk den här månaden (vilket jag förvisso tyckt de senaste månaderna när jag inte varit gravid också). Så det är ju bara att vänta...

Vad har du för andra symptom av och till?
Svar på tråden BIM Juni