Inlägg från: idisslaren |Visa alla inlägg
  • idisslaren

BIM Juni

Inte för att vi faktiskt försökt nu utan tänkte om ett par månader. Men bim+8 idag och gårdagens test var svaaaaagt positivt. Med några missfall i bagaget försöker jag ha is i magen men är svårt... Vi vill ju ha en till samtidigt som om det är ett plus så borde det ju vara bra mycket starkare nu om allt är som det ska... Eller?

• idisslaren
    Lustablong skrev 2019-06-22 22:51:42 följande:

Jag tror jag vågar mig på att säga Grattis!! På bild 2 syns det ju vad roligt. Hoppas allt går bra!

Tack tror jag :P jag har några missfall i bagaget så när det är så här svagt en vecka EFTER bim börjar jag ana lite oråd men ska ta ett digitalt om några dagar. Skulle bli förvånad ändå om det inte ger utslag för har tagit två test med svaaaagt positivt denna vecka :)
  • idisslaren
    ankan88 skrev 2019-06-23 09:21:03 följande:

Hänger på här ett tag. Bim 21 eller 22/6. Vi har försökt och försökt och försökt lite till i 2,5 år att få ett gemensamt barn. Precis gjort en fertilitetsutredning som visade att maken har lite färre simmare än normalt men enligt läkare ska det gå att bli gravid ändå så vi blev ok-stämplade och utan åtgärd. Hon såg en fin stor äggblåsa när vi va där den 5/6 så någon dag efter det torde ägget släppt.

Jag har 4 barn sedan innan och han har 1 så barn kan vi ju bevisligen göra, bara varit svårt att få till något tillsammans.

Men så igår på bim (eller bim+1)fick jag sånna där djävulska hugg i magen, vek mig fan dubbel och kunde knappt andas och än mindre prata. Enda gångerna jag känt så är när jag varit gravid tidigare gångerna. Samma tidpunkt, precis vid bim. Till och med maken reagerade och sa att så där ont brukar du väl inte ha?!

Idag vaknade jag med mensvärk, känns inte riktigt som mensvärk utan mer som att drar och spänner. Fått mer ont i brösten oxå, har alltid ont i dom mellan äl och bim men skulle mensen varit på g så hade det klingat av, inte blivit värre igen till idag.

Tidigare grav har jag plussat några dagar efter bim så känner inte att det är lönt än och har för den delen inga test hemma ändå så. Efter 2 år utan plus tappar man liksom lusten att testa och kommer mensen så gör den det ändå. Men magkänslan säger att det är något den här gången.

Håll en tumme för oss är ni snäll.

Åh hoppas <3 håller tummar och tår
  • idisslaren

BIM+11 idag och rackarns postmord kom inte med mitt test idag heller :( fick svaaaagt plus (kanske?) på typ bim +5 så väntan har varit lång över helgen ???? men inga symtom alls...

• idisslaren
    Tjofsan01 skrev 2019-06-25 21:47:08 följande:

Jag hade bim 22/6 så just nu är jag tre dagar över tiden. Men fick negativt på ett graviditetstest i morse. Har aldrig gått till till dag 31 i menscykeln innan utan ligger på 27-28. Kanske någon enstaka gång 26-29 men inte 31! Det har lixom aldrig hänt!

Men det är väl säkert en mental spärr så mensen kommer säkert när som helst.

Har ni varit med om att gå över tiden så länge utan att få positivt på stickan?

Det har hänt mig några gånger med
Svar på tråden BIM Juni