• Crash Man

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2019-06-01 09:35:32 följande:

Magasinet Standpoint, krafterna bakom fenomenet "Greta":

https://standpointmag.co.uk/issues/june-2019/gretas-very-corporate-childrens-crusade/?fbclid=IwAR2XK4Pq7-F3E3FMIFiGxjkhwFSR4NRTv69oCR2Z80xm3RL6zgRjj3FCXsE

Om nu någon undrade hur hon kunde få så stort genomslag så snabbt.

Tack! Den var bra!

Konspirationsteorier har ofta ett underskattat underhållningsvärde.

Kul att Rebecca Weidmo Uvell, en av de klarast lysande stjärnorna på skrikhögerhimlen fanns med på ett hörn också. Lustigt att de vände sig till henne när de sökte en lämplig ungdom att hänga upp kampanjen på. Det skulle vara ungefär lika begåvat som att konsultera Lars AdaktussonSkrattande

Bäst var det här stycket där man förklarar att Thunberg och hennes familj kanske inte är medvetna om att de bara utnyttjas av energibolagen som söker vinna nya marknader på ett innovativt sättSkrattande

These companies are preparing for the biggest bonanza of government contracts in history: the greening of the Western economies. Greta, whether she and her parents know it or not, is the face of their political strategy.

• klyban
    Flash Gordon skrev 2019-06-01 09:35:32 följande:
    Magasinet Standpoint, krafterna bakom fenomenet "Greta":

standpointmag.co.uk/issues/june-2019/gretas-v...

Om nu någon undrade hur hon kunde få så stort genomslag så snabbt.
    Dock är gnistan Greta, och det är helt omöjligt att glömma av.
    hur många meter var det?
  • nihka
    FDFMGA skrev 2019-06-01 11:24:48 följande:
    Tack! Den var bra!

Konspirationsteorier har ofta ett underskattat underhållningsvärde.

Kul att Rebecca Weidmo Uvell, en av de klarast lysande stjärnorna på skrikhögerhimlen fanns med på ett hörn också. Lustigt att de vände sig till henne när de sökte en lämplig ungdom att hänga upp kampanjen på. Det skulle vara ungefär lika begåvat som att konsultera Lars AdaktussonSkrattande

Bäst var det här stycket där man förklarar att Thunberg och hennes familj kanske inte är medvetna om att de bara utnyttjas av energibolagen som söker vinna nya marknader på ett innovativt sättSkrattande

These companies are preparing for the biggest bonanza of government contracts in history: the greening of the Western economies. Greta, whether she and her parents know it or not, is the face of their political strategy.

Eller hur! Man är inte säker i sina gissningar gällande vem som gjort vad och med vems kännedom, men man konkluderar iaf att Greta används/utnyttjas: 

"Greta, a child of woke capitalism, is being used  to ease the transition to green corporatism."   
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Padirac
    nihka skrev 2019-06-01 14:58:43 följande:
    Eller hur! Man är inte säker i sina gissningar gällande vem som gjort vad och med vems kännedom, men man konkluderar iaf att Greta används/utnyttjas: 

"Greta, a child of woke capitalism, is being used  to ease the transition to green corporatism."   
    Det verkar som att Greta utnyttjas flerfaldigt

- dels av de som det osäkert gissas om citerat från länken
    - dels av de i tråden som utnyttjar Greta genom att skuldbelägga henne för att hon utnyttjats av den gröna energisektorn...
  • FDFMGA
    Padirac skrev 2019-06-01 15:05:16 följande:
    Det verkar som att Greta utnyttjas flerfaldigt

- dels av de som det osäkert gissas om citerat från länken
    - dels av de i tråden som utnyttjar Greta genom att skuldbelägga henne för att hon utnyttjats av den gröna energisektorn...
    Glöm inte den medmänskliga omsorg en del av FL:s högerpopulister visat Greta Thunberg i den här tråden när man diskuterat hur familjens val att utsätta henne för allt det hon utsätts för kan leda till att hon drabbas av hårda mentala slag, rentav att hon tar livet av sig - som någon skrev.

Den omsorg högerpopulisterna visar henne är rentav kännetecknande för högerpopulisters syn på kvinnor, i synnerhet på unga kvinnor.

(Ovanstående var avsett som ironi vilket är något som man nog bör påpekaSkrattande)
  • Flash Gordon
    Pope Joan II skrev 2019-06-01 11:00:14 följande:
    Helt i linje med hur man tänkte sig att det låg till. 
    Och ganska långt ifrån påståendena om att "det finns inga intressen bakom Greta" och "hon är ingen PR-produkt".

Sådant som kallats "konspirationsteorier" och "hat" av hennes tillskyndare.
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2019-06-01 16:19:39 följande:
    Och ganska långt ifrån påståendena om att "det finns inga intressen bakom Greta" och "hon är ingen PR-produkt".

Med samma resonemang få vi inse att PM Nilsson och DI är de som står bakom SD

N kan ju 'att stå bakom' betyda fler olika saker, den ena betydelsen har inte bärighet för den andra betydelsen. 
  • klyban
    FDFMGA skrev 2019-06-01 15:51:04 följande:
    Glöm inte den medmänskliga omsorg en del av FL:s högerpopulister visat Greta Thunberg i den här tråden när man diskuterat hur familjens val att utsätta henne för allt det hon utsätts för kan leda till att hon drabbas av hårda mentala slag, rentav att hon tar livet av sig - som någon skrev.

Den omsorg högerpopulisterna visar henne är rentav kännetecknande för högerpopulisters syn på kvinnor, i synnerhet på unga kvinnor.

(Ovanstående var avsett som ironi vilket är något som man nog bör påpekaSkrattande)

JO, det är ju skoj och se detta sker en gång, och lustigt nog när det är nått man inte gillar så är man mån om henne helt plötsligt.
    Sånt man kan kalla för hyckleri.

hur många meter var det?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-06-01 16:19:39 följande:

Nej, det är personangreppen mot henne som kategoriseras som hat och smutskastningen av familjen. Hur de skulle vara skrupellösa och ansvarslösa som inte "skyddar" henne från att engagera sig i miljöfrågor. Konspirationsteorierna är bara...konspirationsteorier.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • klyban
    nihka skrev 2019-06-02 10:28:46 följande:
    Nej, det är personangreppen mot henne som kategoriseras som hat och smutskastningen av familjen. Hur de skulle vara skrupellösa och ansvarslösa som inte "skyddar" henne från att engagera sig i miljöfrågor. Konspirationsteorierna är bara...konspirationsteorier.

Så blir det när en agenda står bakom och inte en nykter syn på hur verkligen är.
    Och vi vet alltid att högerextrema tar till ad hominem i hopp om att få uppmärksamhet och tysta.
    Så detta är jätte jobbigt för dom, för de springer fossilindustrins ärenden, och helt utan någon som helst vinst för det.
    Sånt är extremt roande, då det är ett beslut mot sin egen hälsa.
    Och fossilbränslen är sedan ett bra tag tillbaka en föråldrad teknik, bara att folk inte fattat det än.

Och här kommer det svart och vitt argumentation, att man kan inte ta bort alla bilar direkt.(vem nu som hade påstått det )

hur många meter var det?
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?