• Crash Man

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • FDFMGA

Hm, nu har Greta Thunberg fått ett tackbrev från fredspristagaren Dalai lama.

"Det är mycket uppmuntrande att se hur du har inspirerat andra unga människor att följa dig till att säga ifrån", skriver Dalai lama i brevet som publicerats på hans hemsida. "Du får människor att öppna ögonen för den vetenskapliga samsynen och angelägenheten i att agera."

https://www.dn.se/nyheter/varlden/dalai-lama-skrev-tackbrev-till-greta-thunberg/

• Flash Gordon
    klyban skrev 2019-06-01 12:07:32 följande:
    Dock är gnistan Greta, och det är helt omöjligt att glömma av.
    Nja, gnistan är BoThorén. Det är hans idé med skolstrejken.

Precis som han haft många andra idéer kring hur man sk kunna promota "klimatarbete" med, och bland, ungdomar.

Greta råkade bara vara den unge som nappade på erbjudandet att bli deras symbol efter att han upptäckt henne, kanske via SVD:s klimatuppsats-tävling.

https://standpointmag.co.uk/issues/june-2019/gretas-very-corporate-childrens-crusade/?fbclid=IwAR1pBs5yloOLfIRicr5sxtNQwg8JKxaPhVTo5FiZgYvd58Q2eMe8XdS7JEc
    https://uvell.se/2019/02/12/bo-thoren-spindeln-i-natet/
    https://www.svd.se/vi-vet--och-vi-kan-gora-nagot-nu
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2019-06-03 12:01:32 följande:

Precis som han haft många andra idéer kring hur man sk kunna promota "klimatarbete" med, och bland, ungdomar.

Greta råkade bara vara den unge som nappade på erbjudandet att bli deras symbol efter att han upptäckt henne, kanske via SVD:s klimatuppsats-tävling.

standpointmag.co.uk/issues/june-2019/gretas-v...
    uvell.se/2019/02/12/bo-thoren-spindeln-i-nate.../
    www.svd.se/vi-vet--och-vi-kan-gora-nagot-nu

Greta är den som tog det dit det är nu, men saknar hon hjälp?
    Varför är det en dålig sak att få hjälp och när man tacklar världen?

Men du säger att om man inte har en originell idé, så kan man överösa henne med ad hominem, eller vad är det du försöker säga?
    För du är farligt nära och säga exakt detta.

Inget ad hominem har med henne och göra, men vi har högerextrema med en agenda, så jag förväntar man sig bara kommer hantera ad hominem eller saker som är påhittade.
    Och vänta lite nu, det är ju EXAKT vad som skett också, sicket sammanträffande, tycker inte du?

hur många meter var det?
  • nihka
    Flash Gordon skrev 2019-06-03 12:01:32 följande:

https://standpointmag.co.uk/issues/june-2019/gretas-very-corporate-childrens-crusade/?fbclid=IwAR1pBs5yloOLfIRicr5sxtNQwg8JKxaPhVTo5FiZgYvd58Q2eMe8XdS7JEc
    https://uvell.se/2019/02/12/bo-thoren-spindeln-i-natet/
    https://www.svd.se/vi-vet--och-vi-kan-gora-nagot-nu
    Nja. Gnistan är Greta. Det bara råkade vara så att hon inte lever i en bubbla utan att träffa andra människor eller prata med någon, men jag förstår att konspirationsteorin tilltalar mer. Och så fler "kanske". Ja, konspirationsteorier är omåttligt populära bland högeryttern.

Varför är Greta en "unge" i varenda inlägg du skriver? Varför inte ett barn eller en ungdom?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2019-06-03 12:10:19 följande:

Greta är den som tog det dit det är nu, men saknar hon hjälp?
    Varför är det en dålig sak att få hjälp och när man tacklar världen?

Men du säger att om man inte har en originell idé, så kan man överösa henne med ad hominem, eller vad är det du försöker säga?
    För du är farligt nära och säga exakt detta.

Inget ad hominem har med henne och göra, men vi har högerextrema med en agenda, så jag förväntar man sig bara kommer hantera ad hominem eller saker som är påhittade.
    Och vänta lite nu, det är ju EXAKT vad som skett också, sicket sammanträffande, tycker inte du?

Helt ärligt, Greta själv har förstås inte tagit det här en meter. Det har organisationen bakom henne gjort.

När jag läser hennes uppsats/text i SVD så inser jag också att mamma lagt in den (något redigerad) i sin bok.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-06-03 12:13:06 följande:
    Nja. Gnistan är Greta. Det bara råkade vara så att hon inte lever i en bubbla utan att träffa andra människor eller prata med någon, men jag förstår att konspirationsteorin tilltalar mer. Och så fler "kanske". Ja, konspirationsteorier är omåttligt populära bland högeryttern.

Varför är Greta en "unge" i varenda inlägg du skriver? Varför inte ett barn eller en ungdom?
    Fast lite roligt är det trots allt att ta del av folieparabolhögerns underrättesleverksamhet.Skrattande
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2019-06-03 12:23:16 följande:
    Helt ärligt, Greta själv har förstås inte tagit det här en meter. Det har organisationen bakom henne gjort.

När jag läser hennes uppsats/text i SVD så inser jag också att mamma lagt in den (något redigerad) i sin bok.

Och detta anser du gör det rätt med alla ad hominem.
    Men varför får bara originella idéer spridas nu helt plötsligt?

Greta är gnistan, och ämnet startade redan då när Exxon gjrode sina miljömodeller, som berättar exakt det Greta säger.
    Så bara för Exxon gett oss detta, så får ingen mer prata om miljön och arbeta för den?
    För det är vad du säger, ingen originell idé = häll käften.

Men det som jag tror nog alla finner intressant här, det är hur du fortsätter med ad hominem riktat mot Greta.
    Saken är att jag hjälper också mina barn, vad skulle vara för fel med detta?

Greta gör framtiden en tjänst, att du skiter i miljön är en sak, men framtiden vill inte ta hand om din skit.
    Och allt detta för ni springer fossilindustrins ärende, nått som är helt meningslöst i detta land.
    Och man har precis allt och förlora och springa deras ärenden, deras agenda är bara tjäna pengar.

Man arbetar redan på stämningar mot fossilindustrin och att dom vet om hur miljön påverkas, och fossilindustrin har redan anställt advokater som hanterade tobak när inte det gav cancer. eller ökade risken för cancer.

hur många meter var det?
  • klyban
    Flash Gordon skrev 2019-06-03 12:23:59 följande:
    Så att just Greta skulle förtjäna Nobels fredspris ...

Snarare den som driver kampanjen då, i sådana fall.

Många som inte förtjänar fredspriset, och detta pga det är ett spekulativt pris har vi märkt.
    Vi har diktator som är fredspristagare.

Dock är Greta ett säkert kort, sen om det hjälper är en annan femma.

hur många meter var det?
  • Flash Gordon
    klyban skrev 2019-06-03 12:49:05 följande:

Och detta anser du gör det rätt med alla ad hominem.

Jag tror att du missuppfattar begreppet ad hominem. Rubriken på tråden är: Förtjänar GT Nobels fredspris. Gissa vad (och vem) man måste kunna diskutera då ...
    klyban skrev 2019-06-03 12:49:05 följande:

Men varför får bara originella idéer spridas nu helt plötsligt?

Har någon sagt något annat? 
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?