• Crash Man

Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?

Innan jag kommer till kärnan med det här inlägget så har jag ett avslöjande att göra. Ni förstår jag bär på en hemlighet... en stor, stor hemlighet.

Jag är nämligen kränkt... och vit... och man. Jag är en kränkt vit man. Ni har säkert hört talas om sådana som mig; det finns facebook-sidor om sådana som mig. Det diskuteras om sådana som mig på diverse alternativa medier.

Alla dessa superintellektuella människor jag stött på har sagt till mig att jag är kränkt och kanske är det dags att inse att alla de människor har en poäng. Kanske är det mig felet ligger hos.

Ni förstår jag har nämligen en kontroversiell åsikt. Jag anser inte att Greta Thunberg förtjänar nobels fredspris. Jag har förklarat det på diverse forum och svaren är alltid det samma. Den enda anledningen till varför jag tycker det är för att jag är en kränkt, vit  man. För den enda logiska förklaringen till varför man kan tycka att Greta Thunberg inte är en värdig nobelpristagare är för att man är just kränkt (och helst vit och man)

Så hur är det med dig? Är du också en kränkt vit man, eller kvinna för den delen, som delar mina åsikter om att Greta Thunberg inte förtjänar nobels fredspris. Eller tillhör du den rationella skaran som tycker det är helt logiskt att en 16-åring som skolkar från skolan varje fredag och vars aktivism inte ens lett till ens en liten minskning av koldioxidutsläpp.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?
  • nihka
    Bjoer skrev 2019-05-17 08:58:19 följande:
    Right. Och hur mycket koldioxid har släppts ut? Svavel? Kom igen nu, det var en jämförelse av paritet. Det fattar du också.

Ja, alla gör som de vill. Därför är det väl kanske bättre att vi har kärnkraftverk än t.ex. Polen? För någon måste ha dem om vi ska ha en chans att klara klimatmålen.
    Skärp dig och sluta tramsa! Du fattar ju själv hur löjliga dina jämförelser är och de kommer att även fortsättningsvis få det benmötande som de förtjänar. Och om du inte gillar den här tonen kan du lägga ner den själv.

Vadå "än". Vi kan inte välja att ha kärnkraft i stället för Polen. Alla gör som de vill med både rektorer och avfallshantering.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Padirac skrev 2019-05-16 23:35:56 följande:
    Känslostyrt våp?

Det var en ny lägstanivå av en medelålders vit man. Det är väl sånt där som vi hört whitetrash SDare i ledande ställning kalla kvinnor.

Någon hackade om att andras åsikter var från 80-talet, när var känslostyrt våp på tapeten?

Inte på den här sidan av den första borgerliga regeringen sedan andra världskriget.

Om detta är vad den allmänborgerliga eller liberala intelligentian har att erbjuda så är det riktigt sorgligt.
    Javisst! Det är så känslostyrda verbala utbrott ser ut.
  • FDFMGA
    nihka skrev 2019-05-17 10:12:52 följande:
    Javisst! Det är så känslostyrda verbala utbrott ser ut.
    Fast att delar av skrikhögern har en något udda kvinnosyn är ju ingen nyhet precis.

Och mot bakgrund  av att man inom den subkulturen aldrig skiljer på sak och person är det knappast förvånande att någon kallar Strandhäll för våp och att några andra klibbar fast vid Greta Thunberg och hennes familj på ett mycket personligt sätt.
  • Rataxes
    Padirac skrev 2019-05-16 23:35:56 följande:

Känslostyrt våp?

Det var en ny lägstanivå av en medelålders vit man. Det är väl sånt där som vi hört whitetrash SDare i ledande ställning kalla kvinnor.

Någon hackade om att andras åsikter var från 80-talet, när var känslostyrt våp på tapeten?

Inte på den här sidan av den första borgerliga regeringen sedan andra världskriget.

Om detta är vad den allmänborgerliga eller liberala intelligentian har att erbjuda så är det riktigt sorgligt.

Och så kom lite känslosås med även i din spya.

Jag intresserar mig oerhört lite för dina åsikter om min person.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • nihka
    Rataxes skrev 2019-05-17 11:38:01 följande:
    Och så kom lite känslosås med även i din spya.

Jag intresserar mig oerhört lite för dina åsikter om min person.
    Det är bara så det känns.

Den som uttalar sig om svenska politiker som "känslostyrt våp" får vara beredd på att få kommentarer om vilken typ av syn ett sådant uttalande står för.
  • Rataxes
    FDFMGA skrev 2019-05-17 11:36:04 följande:

Fast att delar av skrikhögern har en något udda kvinnosyn är ju ingen nyhet precis.

Och mot bakgrund  av att man inom den subkulturen aldrig skiljer på sak och person är det knappast förvånande att någon kallar Strandhäll för våp och att några andra klibbar fast vid Greta Thunberg och hennes familj på ett mycket personligt sätt.

Det har ingenting med kvinnosyn att göra, även om jag förstår att du vill ha det så. Det har med en totalt inkompetent såsseministers känsloutbrott efter att hon sett ett avsnitt av en tv-serie. Twittrar man på det viset är man ett våp. En man hade kallats för wuz eller tönt.
    Har oerhört lite respekt för låtsasborgerliga som gömmer sig under kjolarna hos såssar, miljötomtar och kåmmunister.
  • FDFMGA
    Rataxes skrev 2019-05-17 15:09:56 följande:
    Det har ingenting med kvinnosyn att göra, även om jag förstår att du vill ha det så. Det har med en totalt inkompetent såsseministers känsloutbrott efter att hon sett ett avsnitt av en tv-serie. Twittrar man på det viset är man ett våp. En man hade kallats för wuz eller tönt.
    Okej.

Jag tror dig.
  • nihka

Jaha. Du illustrerar en taskig manssyn också.
  • Padirac

Ahh.. Det är människosyn det handlar om.
Svar på tråden Förtjänar Greta Thunberg nobels fredspris?