• Anonym (pissensisse)

Svensk kvinna med hijab???

Var ute på ärende i Stockholms avlagsna förorter och på bussen kliver en blåögd kvinna som pratar ren svenska, men som hade hijab på sig. Jag trodde ärligt talat inte mina ögon.

Varför? Vi lever i ett land där vi arbetat bort förtryck och där de flesta män kan hålla på sig när de ser en kvinna som visar håret, men nu är vi alltså på väg tillbaka?

Tycker det känns riktigt obehagligt när den inhemska befolkningen börjar normaiisera kvinnoförtryck. Jag kan väl anta att hon har ihop det med en muslimsk man, för jag tvivlar på att en ursvensk man hade krävt hijab. Vad blir nästa steg? Niqab?

• Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???
  • Anonym (qwerty)
    Kawthar skrev 2018-11-28 08:13:53 följande:
    Men hon behöll trots allt sin tro, så all tacksamhet till Gud och må Han underlätta för henne.
    Fast det är ju inte Hennes tro. Det är fd makens tro. En make som går emot Den Hela Skriften med att ljuga, vara otrogen och lämna sina barn. Så jag ser inget positivt i det alls.
    De som "Underlättar för henne" är Tyresös kommuns skattebetalare, ingen Gud.
  • Furti
    EnAnonumius skrev 2018-11-29 15:20:28 följande:
    Upprepad direkt lögn kommer aldrig att bli sanning bara för att du väljer att upprepa den direkta lögnen.
    Jag har aldrig förnekat att slöjan kan symbolisera något.
    Så varför är det så viktigt för dig att fortsätta med dina direkta lögner? 
    Vad påstår du jag skrivit för lögn? Du hittar ju bara på en massa trams.
  • Kawthar
    EnAnonumius skrev 2018-11-29 15:47:18 följande:

Hade du något adekvat att komma med efter här så har jag inte läst det för det blev ointressant att läsa vidare efter denna första mening av ditt inlägg. Så jag klippte bort resten.

Jag har aldrig hävdat att att jag vet vad de står för i mitt inlägg. Så det i sig är ett falsk påstående du kommer med.

Jag har sagt att jag har sett fyra olika inriktningar JA. Det jag aldrig har sagt är att jag skulle veta hur de praktiseras/utövas inom dessa inriktningar.  Dock så har ju jag sett utfallet på det i praktiken via observation. 

Och jag kan säga dig så här, det är rätt vanligt att somaliska flickor i så låga åldrar som 5-6 år bär slöja faktiskt. Man går förbi förskolan så finns på min gård och där ser man flickor i förskoleåldern med slöja. Det är inte okey för mig. Sedan så kan muslimska kvinnor läxa upp mig hur mycket de vill med "frivilliga val" och "man får inte tvinga någon att bärs slöja".  Det tar inte bor att det finns flickor i förskoleåldern som bär slöja ändå och att de finns många av dem där jag bor.

Vad vill du uppnå med dina spydiga kommentarer? Seriöst, hur mår du egentligen?

När du säger ?inriktningar? diskuterar du islam som religion. Då får du hänvisa till nån sorts källa i dom skrifter vi muslimer försöker följa i den mån vi kan och strävar efter. Att du ser typ 4 familjer och hur dom lever säger inte mycket om vad dessa skrifter lär ut, dvs det är stor skillnad på islam som religion och på muslimer.

Att du ser muslimska småflickor i förskoleåldern bära slöja betyder först av allt inte att dom är påtvingade och för det andra så gäller ?frivilliga val? även muslimska barn. Islam som religion påbjuder INTE slöja på barn i den åldern, och om du fortfarande ska dikta ihop detta så får du komma med nån sorts fakta ur islams skrift.
  • Kawthar
    Monmoi skrev 2018-11-29 20:02:57 följande:

Jag läser så mycket skit här och är varken muslim eller kristen men jag är VÄLDIGT noga med att lyssna på vad de som bär slöjan säger.

0% har klagat.

100% är glada.

Jag har ca 100 muslimska kvinnor/tjejer i mitt område med sjal. Jag har gått i skolan med ca 20 tjejer med sjal. Jag har tre vänner vars mammor/mormödrar bär sjal. Jag har arbetat med ett tio-tal kvinnor med sjal på huvudet. Ingen nämnde tvång FASTSÄN jag frågade och var nyfiken. Alla berättade glada historier om religion och frihet i sjalen.

Svenska folket. Era inåtvända, högst fientliga individer. Öppna ögonen och inse att "er" bild ofta är väldigt felaktig.

Min föredetta pojkvän berättade så fint om islam. Jag älskade honom och hans familj (hans mamma skulle ta på sig sjal efter sin pilgrimsresa till Mekka). Jag kommer aldrig tvivla på att 99,9% av alla muslimer (iaf i Norden) väljer sin sjal av egen vilja. Om de sedan blivit inspirerade eller upplysta (som de också kallar det) er DERAS sak.

Samma ex berättade också för mig att på 1800-talet hatade man judendomen lika mycket som man hatar islam idag. Det är konstigt att höra fina muslimer förlika sig med ERT hat.

Skärp er!

• Kawthar
    Anonym (qwerty) skrev 2018-11-30 22:23:33 följande:

Fast det är ju inte Hennes tro. Det är fd makens tro. En make som går emot Den Hela Skriften med att ljuga, vara otrogen och lämna sina barn. Så jag ser inget positivt i det alls.

De som "Underlättar för henne" är Tyresös kommuns skattebetalare, ingen Gud.

Hon konverterade och det är hennes nya tro. Att hon funnit ljuset till trots och sett över hennes mans felsteg är lycka. Finns inget mer glädjande än en person som hittat hem, så all tacksamhet till Gud.
  • Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:19:35 följande:

När du säger ?inriktningar? diskuterar du islam som religion. Då får du hänvisa till nån sorts källa i dom skrifter vi muslimer försöker följa i den mån vi kan och strävar efter. Att du ser typ 4 familjer och hur dom lever säger inte mycket om vad dessa skrifter lär ut, dvs det är stor skillnad på islam som religion och på muslimer.

Att du ser muslimska småflickor i förskoleåldern bära slöja betyder först av allt inte att dom är påtvingade och för det andra så gäller ?frivilliga val? även muslimska barn. Islam som religion påbjuder INTE slöja på barn i den åldern, och om du fortfarande ska dikta ihop detta så får du komma med nån sorts fakta ur islams skrift.
    TomteJAG VILL GÄRNA HA SVAR FRÅN DIG:Tomte

* Hur ser du på alla de arkeologiska bevis i form av skelett som visar att människan utvecklades från apan?

* Alla de bevis i form av skelett som visar att det bodde dinosaurier på jorden långt innan apan och människan? 

*  Det faktum till att gud aldrig har uppenbarat sig 1 endaste i modern tid när vi har kameror? Varför uppenbarade sig gud hela tiden under en tid då det inte gick att bevisa och utförde massa "mirakel"?

*  Hur ser du på det faktum att det råder instabilitet och kaos i nästan varje muslimskt land, om nu islam är skapat av gud? Bangladesh, Jemen, Saudiarabien, Libyen, Somalia, Syrien, Irak, Afghanistan osv??

* Hur ser du på det faktum att det finns hundratals olika religioner och att varje religion är utformad utefter den miljö/omgivning där de skapades? Vore det inte mer troligt att gud om han fanns skulle skapa en religion som alla världens folk och människor kunde identifiera sig med?
  • Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:26:48 följande:
    Hon konverterade och det är hennes nya tro. Att hon funnit ljuset till trots och sett över hennes mans felsteg är lycka. Finns inget mer glädjande än en person som hittat hem, så all tacksamhet till Gud.
    www.google.se/search&biw=1920&bih=1089&tbm=isch&sa=1&ei=TygFXPerO8mPsAGlyJm4Cg&q=bones+that+shows+human+evolution+lucy&oq=bones+that+shows+human+evolution+lucy&gs_l=img.3...35085.36376..36662...0.0..0.93.368.5......0....1..gws-wiz-img.9V4aWQnbYYs
  • Anonym (Eh!)
    Monmoi skrev 2018-11-29 20:02:57 följande:

Jag läser så mycket skit här och är varken muslim eller kristen men jag är VÄLDIGT noga med att lyssna på vad de som bär slöjan säger.

0% har klagat.

100% är glada.

Jag har ca 100 muslimska kvinnor/tjejer i mitt område med sjal. Jag har gått i skolan med ca 20 tjejer med sjal. Jag har tre vänner vars mammor/mormödrar bär sjal. Jag har arbetat med ett tio-tal kvinnor med sjal på huvudet. Ingen nämnde tvång FASTSÄN jag frågade och var nyfiken. Alla berättade glada historier om religion och frihet i sjalen.

Svenska folket. Era inåtvända, högst fientliga individer. Öppna ögonen och inse att "er" bild ofta är väldigt felaktig.

Min föredetta pojkvän berättade så fint om islam. Jag älskade honom och hans familj (hans mamma skulle ta på sig sjal efter sin pilgrimsresa till Mekka). Jag kommer aldrig tvivla på att 99,9% av alla muslimer (iaf i Norden) väljer sin sjal av egen vilja. Om de sedan blivit inspirerade eller upplysta (som de också kallar det) er DERAS sak.

Samma ex berättade också för mig att på 1800-talet hatade man judendomen lika mycket som man hatar islam idag. Det är konstigt att höra fina muslimer förlika sig med ERT hat.

Skärp er!

Jaha? Dessa kvinnor har indoktrinerats från barnsben. Det allra bästa förtrycket är när den förtryckte internaliserar förtrycket och därför inte känner sig förtryckt. Slöjan finns endast till för att dela in kvinnor i hedervärda/skyddsvärda och slampor/lovligt byte. Tillsammans med slöjan följer ett gäng åsikter som går ut på att kvinnor inte ska ha rätt att forma sina liv själva - så som män har.
  • Anonym (Eh!)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:19:35 följande:

Hmmm... att man blir misshandlad, behandlad som luft, trakasserad, utstött mm om man väljer att inte bära slöja innebär att det väldigt sällan är ett fritt val. Det är inte i närheten av det fria val det är när en svensk kvinna, uppvuxen i en familj med svenska värderingar (som innefattar att hon har rätt att själv forma sitt liv) väljer att ta på sig förtryckarsymbolen slöja.
  • Anonym (Snälla nån..)
    Anonym (Eh!) skrev 2018-12-03 15:55:09 följande:

Jaha? Dessa kvinnor har indoktrinerats från barnsben. Det allra bästa förtrycket är när den förtryckte internaliserar förtrycket och därför inte känner sig förtryckt. Slöjan finns endast till för att dela in kvinnor i hedervärda/skyddsvärda och slampor/lovligt byte. Tillsammans med slöjan följer ett gäng åsikter som går ut på att kvinnor inte ska ha rätt att forma sina liv själva - så som män har.

Jaha vilken tur att du vet detta bättre än kvinnorna själva. Ni är som barn... pratar om spöken som inte finns och försöker övertyga de som vet bättre haha..

Ni är så missnöjda med era liv och tror att alla (inkl. beslöjade kvinnor) är det.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???