Inlägg från: Anonym (Runka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Runka)

Svensk kvinna med hijab???

Kawthar skrev 2018-11-27 12:47:33 följande:

Hade kunnat vara mig du såg.. svensk revertit sedan flera år tillbaka och bär min hijab (islamiska klädsel och uppförande) med stolthet. Inte för jag tror att jag är bättre än någon annan utan pga att jag älskar min klädsel som jag valt för i min tro upprätthålla dom lagar Gud välsignat oss kvinnor med. Männen har sin hijab också.

För mig innebär min tro och min klädsel frihet. Jag känner ett lugn inom mig och fullkomligt tillfreds med min tro.

Islam betyder fredlig underkastelse till Gud och endast Gud. Så hur vi praktiserar vår tro är det vi en dag ska stå till svars för inför Gud. I Koranen står det att Gud känner oss bättre än vi känner oss själva och Han är närmare oss än vår egen halspulsåder, så bär du tex slöjan för någon annan än för Guds skull kommer det inte betyda någonting på domedagen.

Islam är precis som övriga religioner en sagoberättelse som skapades under en tid då människan som art inte förstod speciellt mycket om varken livet på jorden eller dess omgivning.
    Människan skapade religion av tre skäl:
    1. Dödsrädsla
    2. För att kunna finna en högre rättvisa i alla orättvisor som sker på jorden
    3. För att kontrollera andra människor, genom att påtala vad som är moraliskt rätt och moraliskt fel. 

En sak som alla religioner har gemensamt är att alla så kallade övernaturliga fenomen och mirakel skedde under en tid då det inte gick att dokumentera någonting via ljud eller bild. Mirakel efter mirakel skedde. Men idag när vi har all modern teknik som skulle kunna dokumentera mirakler så har det inte skett ett endaste mirakel som dokumenterats på film. Hur kan det komma sig tror du?
    En annan ska du kan fråga dig är varför alla religioner som skapats, Islam inräknat, är beskrivna utifrån sin egna omgivnings kulturella kontext? 
    Som exempel:
    Islam: Profeten heter Muhammed, språket är arabiska, och det moraliska/etiska förhållningssättet är direkt hämtat från arabvärlden. 
    Alla religioner som skapats baseras på den miljö de skapades i. Hur kan det komma sig tror du? Om nu gud hade som mål att sprida kunskapen om sin existens, vore det inte rättvist att han gjorde det på et språk och på ett sätt som tilltalade alla länder och kulturer? Varför skulle han favorisera araber? 

Det är dessutom sedan länge bevisat att skapelseberättelsen inom Islam är en stor bluff. Människan kom inte till på det sätt som beskrivs. Människan kom till genom evolution. Det har ju redan hittats massvis skelett och annat som visar hur människan har utvecklats från apa till just människa.

• Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-11-27 12:47:33 följande:

Hade kunnat vara mig du såg.. svensk revertit sedan flera år tillbaka och bär min hijab (islamiska klädsel och uppförande) med stolthet. Inte för jag tror att jag är bättre än någon annan utan pga att jag älskar min klädsel som jag valt för i min tro upprätthålla dom lagar Gud välsignat oss kvinnor med. Männen har sin hijab också.

För mig innebär min tro och min klädsel frihet. Jag känner ett lugn inom mig och fullkomligt tillfreds med min tro.

Islam betyder fredlig underkastelse till Gud och endast Gud. Så hur vi praktiserar vår tro är det vi en dag ska stå till svars för inför Gud. I Koranen står det att Gud känner oss bättre än vi känner oss själva och Han är närmare oss än vår egen halspulsåder, så bär du tex slöjan för någon annan än för Guds skull kommer det inte betyda någonting på domedagen.

">

Sorry, Gud är påhittad.
  • Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-11-28 08:08:32 följande:
    Jag anser att det inte finns något land som 100% följer sharia(Guds lagar)
    1. Det finns ingen gud, gud är ett begrepp som uppfanns av människan. Islams å gud är lika sann och verklig som indiernas elefantgud Ganesha eller asatrons Thor. Gud och gudar har funnits inom alla olika kulturer runt om i världen, och dessa gudars egenskaper har definierats av den kultur de uppstod i.  

2. Människan har ingen själ, vår så kallade själ är inget annat än ett resultat av koncentrerade och avancerade förbindelser av nervceller i hjärnan, elektriska impulser. Hjärnan är som en av och på knapp. När de elektriska impulserna upphör så upphör vårt medvetande, det är vad som sker när vi dör. När vi dör så upphör vårt medvetande, vi hamnar i samma tillstånd som vi var i innan vi föddes. Vi hamnar i (ingenting). Paradiset finns inte, paradiset skapades av människan som en tröst till det faktum att vi en gång kommer sluta existera.

3. Människan har utvecklats från apan(vilket är arkeologisk bevisat) och kommer fortsätta utvecklas i framtiden. Människan kommer inte att existera i den form människan existerar idag om ca 10 000 - 100 000 år. Människan kommer att integrera med och bli en del av artificiell intelligens. Våra nuvarande organ(hjärta, lever, lungor, njurar, bukspottkörtel) kommer att  ersättas av andra mer avancerade artificiella "organ" som varken åldras eller drar på sig massa sjukdomar. Sånt som kallas "åldrandet" kommer också att upphöra i och med detta. När vi i framtiden integrerar med AI så kommer vår intelligens drastiskt öka, dagens människor s intelligens kommer betraktas ungefär på samma sätt som vi idag betraktar en myras intelligens.  

• Anonym (Runka)
    Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-11-28 14:47:57 följande:

Tycker många pratar om islam så som de själva vore muslimer, har blivit förtryckta och lever under dödshot? Kanske också blivit bortgifta?

Detta är ju självklart medias bild av islam som vissa (läs de utan riktiga kunskaper slukat med hull och hår).

Jag som forskar i historia på universitet har mött många akademiker och högutbildade som inte alls är lika fördomsfulla eller hatiska. Hänger det kanske ihop, låg utbildning=fler fördomar och mer främlighetsavsky? Ju mindre man vet desto räddare är man och vågar inte ens forska i sanningen?

Många av mina muslimska vänner lever i sådan frihet och i en sådan harmoni att det knappt går att INTE bli avundsjuk. Medan mina "västerländska" vänner som har allt de kan "välja" lever under stress och depression.

Varför är slöja ett tecken på något dåligt? Numera inser jag att de som lever i Sverige och MED slöja är starka kvinnor som väljer sin tro och sin klädsel och skiter i alla mänproducerade ideal.

Jag är en ung kvinna och känner mig mer förtryckt än muslimska kvinnor.

Islam är en hink med ovetenskaplig dynga som kom till på en sanddyna outvecklade arabvärlden för ca 1500 år sedan. All religion är en stor bluff, och hade det inte varit för den flathet och det daltande som råder med religiösa, så hade inte moskeer fått existera i vårt land. Staten borde ta avstånd och inte uppmuntra till massa religiös skit. Det räcker att titta på alla dessa muslimska länder och se hur de fungerar idag, det är ju kaos i nästan varje muslimskt land.
    De gudar som beskrivs i olika rådande religioner är existerar inta, dessa sagoböcker är redan vetenskapligt motbevisade och därför bör daltandet med religiösa upphöra.  

Moralen och etiken som muslimer apar efter, den härstammar från hur man i arabvärlden såg på etik/moral under den tid då islam bildades. dvs för 1500 år sedan. Fattar du inte att det blir problem om denna syn på hur människor bör leva, ska samexistera i ett utvecklat land där man främst förlitar sig på vetenskap och där humanism genomsyrar samhället????
    Om du nu läst historia, som du påstår i tråden, så kan du ju gärna redogöra för alla här i tråden hur det samhälle såg ut där islam kom till. Vilken kvinnosyn som fanns, hur man behandlade kvinnor i den här kulturen, och vilka influenserna var när man hittade på koranen.
    Jag har nämligen läst på hur det såg ut i arabvärlden de 100 - 1000 åren innan islam kom till, och det är ingen trevlig bild man får.  

• Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-11-29 11:15:47 följande:
    Min tolkning till varför så många är anonyma är pga att dom bara vill provocera, alt så skriver en person med flera nick.

Ja jag har också uppfattat det så att dom yngre under typ 30 är dom som är mest öppna. Dom bryr sig inte nämnvärt över den islamiska klädseln och är ganska pålästa. Det är dom äldre ,över 40 som är värst även om det finns undantag. Kvinnorna är konstigt nog värst med sina blickar och ibland kommentarer medans dom systrar som råkat ut för direkta påhopp eller hot, kommit från män. Så absolut, jag har en god tro om framtiden och att vi går åt rätt håll över tid.

Prisad vara Gud, jag blir jätteglad att hon vågade visa vem hon var utan rädsla för hur andra skulle hantera det, och håller med att det krävs styrka för det.

Känner många tjejer som idag inte bär slöja pga rädslan för att ses som muslim är för stor. En kvinna jag känner som är gift bär inte slöjan för hennes man inte vill det ,han är rädd att folk ska tro att han tvingat henne till det. Så det finns många historier som borde tas upp mer i media.
    .
    Det handlar inte om att hata någon eller något. Det handlar om att ta avstånd mot saker och ting(islam/nazism/kommunism/diktatur) som har en mycket negativ inverkan på vårt moderna och utvecklade samhälle. Den moral och etik som förespråkas inom islam härstammar från hur man såg på etik och moral i arabvärlden för 1500-2000 år sedan, den är därför inte förenlig med vårt moderna samhälle. Jag tycker du ska ta och läsa på lite om hur det samhälle såg ut där islam bildades, vilka influenserna var helt enkelt. 

Idag kan vi dessutom bevisa att det som lärs ut inom exempelvis islam, hinduismen eller judendomen är rakt av påhittat och inte har något med verkligheten att göra. Det är vetenskapligt bevisat att det som står inte stämmer. Det finns inte någonting inom modern vetenskap som talar för att det som lärs ut inom islam har någonting med verkligheten att göra
    Vetenskapen kan dock inte bevisa att "gud" inte skapade universum, men sannolikheten är lika stor som att universum skulle ha skapats av en påse hundbajs. Vi kan inte bevisa att universum inte skapades av en påse hundbajs, men det betyder inte att universum skapades av en påse hundbajs.

Tycker du inte att det är lite konstigt att det råder kaos i nästan varje muslimskt land idag om nu islam var sanningen och det rätta vägen? Se på länder som Jemen, Irak, Somalia, Bangladesh, Syrien, Saudiarabien, Libyen osv... Är det framgångsrika exempel tycker du?

• Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:19:35 följande:
    Vad vill du uppnå med dina spydiga kommentarer? Seriöst, hur mår du egentligen?

När du säger ?inriktningar? diskuterar du islam som religion. Då får du hänvisa till nån sorts källa i dom skrifter vi muslimer försöker följa i den mån vi kan och strävar efter. Att du ser typ 4 familjer och hur dom lever säger inte mycket om vad dessa skrifter lär ut, dvs det är stor skillnad på islam som religion och på muslimer.

Att du ser muslimska småflickor i förskoleåldern bära slöja betyder först av allt inte att dom är påtvingade och för det andra så gäller ?frivilliga val? även muslimska barn. Islam som religion påbjuder INTE slöja på barn i den åldern, och om du fortfarande ska dikta ihop detta så får du komma med nån sorts fakta ur islams skrift.
    TomteJAG VILL GÄRNA HA SVAR FRÅN DIG:Tomte

* Hur ser du på alla de arkeologiska bevis i form av skelett som visar att människan utvecklades från apan?

* Alla de bevis i form av skelett som visar att det bodde dinosaurier på jorden långt innan apan och människan? 

*  Det faktum till att gud aldrig har uppenbarat sig 1 endaste i modern tid när vi har kameror? Varför uppenbarade sig gud hela tiden under en tid då det inte gick att bevisa och utförde massa "mirakel"?

*  Hur ser du på det faktum att det råder instabilitet och kaos i nästan varje muslimskt land, om nu islam är skapat av gud? Bangladesh, Jemen, Saudiarabien, Libyen, Somalia, Syrien, Irak, Afghanistan osv??

* Hur ser du på det faktum att det finns hundratals olika religioner och att varje religion är utformad utefter den miljö/omgivning där de skapades? Vore det inte mer troligt att gud om han fanns skulle skapa en religion som alla världens folk och människor kunde identifiera sig med?
  • Anonym (Runka)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:26:48 följande:
    Hon konverterade och det är hennes nya tro. Att hon funnit ljuset till trots och sett över hennes mans felsteg är lycka. Finns inget mer glädjande än en person som hittat hem, så all tacksamhet till Gud.
    www.google.se/search&biw=1920&bih=1089&tbm=isch&sa=1&ei=TygFXPerO8mPsAGlyJm4Cg&q=bones+that+shows+human+evolution+lucy&oq=bones+that+shows+human+evolution+lucy&gs_l=img.3...35085.36376..36662...0.0..0.93.368.5......0....1..gws-wiz-img.9V4aWQnbYYs
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???