• Anonym (pissensisse)

Svensk kvinna med hijab???

Var ute på ärende i Stockholms avlagsna förorter och på bussen kliver en blåögd kvinna som pratar ren svenska, men som hade hijab på sig. Jag trodde ärligt talat inte mina ögon.

Varför? Vi lever i ett land där vi arbetat bort förtryck och där de flesta män kan hålla på sig när de ser en kvinna som visar håret, men nu är vi alltså på väg tillbaka?

Tycker det känns riktigt obehagligt när den inhemska befolkningen börjar normaiisera kvinnoförtryck. Jag kan väl anta att hon har ihop det med en muslimsk man, för jag tvivlar på att en ursvensk man hade krävt hijab. Vad blir nästa steg? Niqab?

• Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???
  • oanonym
    Anonym (Suck) skrev 2018-11-27 15:31:52 följande:

Har ingen man.

Som sagt män förtrycker kvinnor (även tvärtom). Kläder kan användas för att förtrycka, men det är fortfarande personen som står för förtrycket inte klädesplagget.

Eller ideologin ...
  • Anonym (Linn)
    Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-11-27 00:40:38 följande:

En gång för alla. Det är VI västerländska kvinnor som lever under förtryck! Porr-konsumtion som normaliseras ?? Victorias Secret ?? Ja det är väl ju mer avklätt desstu mer behagar vi männen... eller ?? Alla "damtidningar" som vill att vi ska se ut på ett SPECIELLT sätt ?? Inte är det vi kvinnor som vill puta med röven för andra kvinnors skull... Eller ha ankläppar som BARA associerar till hur kvinnan ser ut när hon utför oralsex på en man. Nääää men det är inte kvinnoförtryck!

Eller hetsen kring badstränder... bikini eller string?? Vad gillar männen bäst? Vad är sexigast.... Eller bh:n som är tjockare än Nationalencyklopedin.. är det för att behaga kvinnor?? Nä det är också "kom och titta på mig mannen, jag har stora bröst".

Snälla, kom inte och säg att det är frivilligt eller att vi bara vill öka vårt självförtroende! I västvärlden har självförtroende blivit baserat på hur många likes en kvinna kan få på Instagram. Om HON ÄR DUGLIG.

Höga klackar, jeans som ger större rumpa... Gör ALLT i din makt för att ögonen ska vara på DIG - om du så måste gå naken.

Snälla, då tar jag hellre på mig en sjal, tar bort sminket och ger fan i alla jävla ideal skapta för männen.

Ingen kvinna som någonsin spelat in en porrfilm har tänk "wow, jag är fri och lycklig och INGEN man förtrycker mig för just nu är det inte 5 miljoner män som kommer se detta och runka för att sedan se mig som en hora".

Ingen kvinna som stått vid bilmontrar för reklam, halvnaken har tänkt att "ja men den här bilen lockar tittare, inte alls mina bara ben och yppiga bröst".

Att klä av sig och tro att man gör det för sin egen skull är VÄRRE än niqab och hijab. Inse det västvärlden! Männen styr er mer än vad de styr kvinnorna i tex Mellanöstern.

De har inga galna kvinnoideal iaf.

Tack.

Jag är flata, men tycker det är kul med mode och smink ändå. Har således inget med män att göra. Porr väljer jag bort med tanke på att jag bara sett EN bra porrfilm i hela mitt liv (a lesbian romance), men skulle det finnas fler som den så skulle jag nog konsumera mer porr. 

Det där med likes är nog mer tonåringar och hjärntvättade som bryr sej om; och vet du vilka som jag mött som varit mest likes-beroende? 2 tjejer (yngre än mej) med föräldrarna från Somalia som alltid hade sjalen redo OM de skulle röra sej i områden där de riskerade att möta sina föräldrar/andra släktingar. Dessa brudar älskade att gå ut på krogen och det var allt annat än heltäckande med platta skor som var "kvällens outfit" (som givetvis skulle postas på fejjan el insta innan utgång).

Kom inte och påstå att kvinnorna är mer förtryckta här än i tex mellanöstern! I mellanöstern stenas kvinnor för att de råkade bli kära i fel snubbe, de är ägodelar till sina fäder tills de är giftasmogna (åt helvete för unga) då blir de istället sina mäns ägodelar. Är de lesbiska och inte vill ha någon man? Nej då drar de skam över familjen som får sin (påhittade) heeeeder naggad i kanten, bäst att mörda dottern så "hedern" blir återställd (ehh? Omänskligt är bara förnamnet!)

Här får jag vara den jag är utan att bli varken straffad eller utfryst, min familj älskar mej trots mina imperfections och jag älskar dem trots att ingen är perfekt. Och vet du vad? Vi kan tom prata om ALLT, verkligen allt och behöver inte spela nåt jäkla spel för att låtsas vara någon annan än den vi var menade att bli.
     Kunde du snacka sex och samlevnad med dina päron i tonåren? Fick du riktig vetenskaplig information eller fick du höra att du skulle dö om du inte blödde på bröllopsnatten? (Suck.. att vissa fortfarande tror att "alla" blöder, jag känner ingen som blött efter att ha blivit av med oskulden) 

Om du verkligen tycker att det är så mycket bättre kultur i Mellanöstern, varför bor du här? Du är fri att flytta. Eller kanske du bryr dej om ev döttrar tillräckligt för att inse att de nog är väldigt mycket tryggare här? Dina föräldrar ansåg tydligen att DU var tryggare här eftersom de tog dej hit för det verkar inte ha varit ditt beslut eftersom du tycker att västvärlden är så hemsk. (Ett hån mot alla kvinnor i mellanöstern som knappast kan välja om de vill ha olika former av slöjor, det väljer staten åt dem. De finns inget de hellre önskar än att få leva som vi gör här; vara den de är, älska vem de vill och klä sej hur de vill (=kasta hijaben åt h-e!) samt ha föräldrar som älskar dem för vem de än är! Det finns miljoner kvinnor som vill byta med dej kan jag lova. Jag själv skulle inte ha något emot att rädda en hårt hållen kvinna undan galenskapen genom att gifta mej med henne och ta henne hit ((utan sex eller betalning)) av ren medmänsklighet.)
  • AndreaBD
    Anonym (Kerstin) skrev 2018-11-27 12:59:02 följande:
    eller bötfälls om de inte har bikiniöverdel.

I Sverige tvingas kvinnor att ha en viss klädsel på badhus som inte män behöver. Vi har olika lagar för kvinnor och män när det gäller klädsel.
    Löljligt! Män och kvinnor ser inte lika ut och jag har inte lust att se hängtuttar på badhuset. Det är osmakligt. På stranden - visst. Om folk inte kommer för nära, så är det helt okej.
  • Kawthar
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-27 13:32:36 följande:

Jag skulle kunna tänka mig att bära hijab för att dölja mina stora skador på hals och öron efter behandling dock så fungerar ju inte detta eftersom jag blir ifrågasatt och för att få tyst på detta så känner jag mig tvingad att gång på gång visa vad som döljs under

Ja det kan ibland kännas jobbigt med att bli utstirrad som svensk med islamiska klädseln ,och har haft tur att inte bli påhoppad, nedslagen eller spottad på av svenska ?frihetskämpar? som vill ?rädda? mig från ?förtrycket?, då jag har hört andras berättelser om vad dom fått utstå så all tacksamhet till Gud.

Slöjan har blivit så otroligt laddad här i Sverige ,man behöver ju bara resa lite för att se alla nyanser av människor och klädsel, där människor bryr sig mindre om vad du har på huvudet. Må vara rastafari, bandanas, sjaletter eller heltäckande slöjor. Tråkig och lite trångsynt inställning till människors egna personliga stil.
  • Anonym (Linn)
    AndreaBD skrev 2018-11-27 16:45:36 följande:
    Löljligt! Män och kvinnor ser inte lika ut och jag har inte lust att se hängtuttar på badhuset. Det är osmakligt. På stranden - visst. Om folk inte kommer för nära, så är det helt okej.
    Hur kommer det sej att du tycker kvinnors hängtuttar är mindre smakfulla än mäns dito? Män har inte heller gett det nyttigaste man kan ge sin avkomma, bröstmjölk. Så deras hängpattar borde te sej ännu mer osmakliga än kvinnans (som blivit hängiga pga att de gett sina barn något ovärderligt)  om man har det i åtanke?
  • oanonym
    Kawthar skrev 2018-11-27 16:59:28 följande:

Ja det kan ibland kännas jobbigt med att bli utstirrad som svensk med islamiska klädseln ,och har haft tur att inte bli påhoppad, nedslagen eller spottad på av svenska ?frihetskämpar? som vill ?rädda? mig från ?förtrycket?, då jag har hört andras berättelser om vad dom fått utstå så all tacksamhet till Gud.

Slöjan har blivit så otroligt laddad här i Sverige ,man behöver ju bara resa lite för att se alla nyanser av människor och klädsel, där människor bryr sig mindre om vad du har på huvudet. Må vara rastafari, bandanas, sjaletter eller heltäckande slöjor. Tråkig och lite trångsynt inställning till människors egna personliga stil.

Om du anser detta om Sverige, hur ser du då på Iran, Saudiarabien och andra länder med sharia?

Är de för personlig stil?
  • Anonym (Suck)
    Furti skrev 2018-11-27 15:41:48 följande:

Du argumenterar som NRA, vapen dödar inte människor...

Ja det är ju samma sak.
  • oanonym
    Kawthar skrev 2018-11-27 16:59:28 följande:

Är Koranguden tråkig och trångsynt? Hen verkar ju inte gilla personlig stil.
  • Anonym (Suck)

Muslimer i olika länder är ju också färgade av kulturen som råder i landet. En muslim i Iran är ju inte samma sak som en muslim i Kosovo. Två muslimska länder, men i Iran är alla kvinnor tvingade att bära slöja medan i Kosovo är det ytterst få som använder slöja och den är till och med förbjuden på långa ställen, typ hos polisen, på sjukhus, i skolar osv.

• Anonym (Praktisk)
    Kawthar skrev 2018-11-27 12:47:33 följande:

Islam betyder fredlig underkastelse till Gud och endast Gud.

FREDLIG UNDERKASTELSE ??? Den där Mohammed verkar ha missuppfattat det hela med Islam. Folkmord och sex-slaveri. Du verkar tro att folk tyckte om att bli mördade ?

Han kom som flykting till Medina. Några år senare blev alla som inte ville sälja sin själ till Allah mördade om dom inte hade turen att lyckas fly.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???