• Anonym (pissensisse)

Svensk kvinna med hijab???

Var ute på ärende i Stockholms avlagsna förorter och på bussen kliver en blåögd kvinna som pratar ren svenska, men som hade hijab på sig. Jag trodde ärligt talat inte mina ögon.

Varför? Vi lever i ett land där vi arbetat bort förtryck och där de flesta män kan hålla på sig när de ser en kvinna som visar håret, men nu är vi alltså på väg tillbaka?

Tycker det känns riktigt obehagligt när den inhemska befolkningen börjar normaiisera kvinnoförtryck. Jag kan väl anta att hon har ihop det med en muslimsk man, för jag tvivlar på att en ursvensk man hade krävt hijab. Vad blir nästa steg? Niqab?

• Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???
  • oanonym
    Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-12-03 17:27:58 följande:

Jaha vilken tur att du vet detta bättre än kvinnorna själva. Ni är som barn... pratar om spöken som inte finns och försöker övertyga de som vet bättre haha..

Ni är så missnöjda med era liv och tror att alla (inkl. beslöjade kvinnor) är det.

Spöket finns. Det står i Koranen att kvinnor ska täcka håret:

Säg till de troende männen att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet; det leder till större renhet i deras liv. Gud är underrättad om vad de gör.

Och säg till de troende kvinnorna att de bör sänka blicken och lägga band på sin sinnlighet och inte visa mer av sina behag än vad som anständigtvis kan var synligt; låt dem därför fästa slöjan (khim?r) så att den täcker barmen?

En till vers:

Profet! Säg till dina hustrur och dina döttrar ? och till [alla] troende kvinnor ? att de [utanför hemmet] noga sveper om sig sina ytterplagg (jilb?b); på så sätt blir de lättare igenkända [som anständiga kvinnor] och undgår att bli ofredade. Gud är ständigt förlåtande, barmhärtig.
  • Anonym (Eh!)
    Anonym (Snälla nån..) skrev 2018-12-03 17:27:58 följande:
    Jaha vilken tur att du vet detta bättre än kvinnorna själva. Ni är som barn... pratar om spöken som inte finns och försöker övertyga de som vet bättre haha..

Ni är så missnöjda med era liv och tror att alla (inkl. beslöjade kvinnor) är det.
    Hmmm... jag tror att du vet väldigt lite om varför slöja över huvud taget existerar. Slöjor i olika form har funnits på flera platser i världen och gemensamt för alla är att funktionen är att dela in kvinnor i "horor och madonnor". Du verkar inte heller känna till begreppet 'internalisera'.
  • Anonym (Eh!)
    Hanssons Klister skrev 2018-12-03 18:41:16 följande:
    Du kanske skulle följa uttrycket sköta sig själv och skita i andra?
    Problemet är att det som " de andra" håller på med i förlängningen påverkar en själv.
  • Furti
    Anonym (Eh!) skrev 2018-12-04 07:57:11 följande:
    Problemet är att det som " de andra" håller på med i förlängningen påverkar en själv.
    Precis.

De som har bott i ett muslimsk land vet mer om vad det innebär än "fördomsfria" svenskar. Min syster bodde 15 år i två olika muslimska länder och det var väldigt annorlunda på många sätt, och inget samhälle jag vill bo i.

Att vi går från nuvarande runt 10% muslimer till 30% på ett par decennier kommer påverka oss alla väldigt mycket.
  • Anonym (qwerty)
    Kawthar skrev 2018-12-03 10:26:48 följande:
    Hon konverterade och det är hennes nya tro. Att hon funnit ljuset till trots och sett över hennes mans felsteg är lycka. Finns inget mer glädjande än en person som hittat hem, så all tacksamhet till Gud.
    Hon har inte "sett över" hans felsteg. Han var otrogen och stack, lämnade henne med barnen och betalar inte ens per månad. utan hon får pengar av soc.
    Det är inte "lycka". Om det anses vara LYCKA som muslim så är det en riktigt kass religion.
  • Kawthar
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-05 21:37:39 följande:

Hon har inte "sett över" hans felsteg. Han var otrogen och stack, lämnade henne med barnen och betalar inte ens per månad. utan hon får pengar av soc.

Det är inte "lycka". Om det anses vara LYCKA som muslim så är det en riktigt kass religion.

Ja, hon såg rätta islam och blandade inte ihop den med hans beteende, som är helt oislamiskt Lyckan för en muslim är vägledning av Gud. Så blanda inte ihop begreppen jag skriver.
  • themia
    Kawthar skrev 2018-12-07 08:38:38 följande:
    Ja, hon såg rätta islam och blandade inte ihop den med hans beteende, som är helt oislamiskt Lyckan för en muslim är vägledning av Gud. Så blanda inte ihop begreppen jag skriver.
    Vägledning av vem? 
  • Anonym (qwerty)
    Så "lycka" är att bli bedragen. ljugen för, övergiven, fattig ..så länge man har koranen till hand.. DET är vad du säger.
    Jag förstår nu varför det finns så många muslimska självmordsbombare, för med den religionen går det inte att leva.
  • Furti
    Den tolvåriga flickan ringde socialtjänsten och berättade att hon fruktade för sitt liv. När polisen anlände till familjens bostad utbröt kalabalik - mamman försökte hoppa från balkongen med ett spädbarn i famnen och flickans lillebror drog kniv mot sin egen syster. Nu åtalas mamman för misshandel och olaga hot...
    Poliserna som kallades till bostaden den aktuella kvällen berättar hur flickan av allt att döma fruktade för sitt liv och ville följa med dem därifrån.
    "Härifrån och fram till dess att vi lämnar lägenheten är hon tydlig med att om vi tar NN (flickans namn reds. anm.) så kommer hon döda de andra barnen, minst två personer, sätta eld på lägenheten och sedan döda sig själv. Detta säger hon i var och varannan mening", skriver en av poliserna i sin rapport. Kvinnan ska därefter, enligt poliserna, försökt tvinga dottern att svära en ed.
    "Mamman går ut till hallen och börjar gräva i en garderob, kollegan ser att det är en yxa och han hindrar henne från att nå den. Vi hamnar sedan i vardagsrummet samtliga personer och plötsligt drar sonen fram en kniv som han höjer över huvudet. Jag greppar snabbt tag om hans hand och trycker upp honom mot en vägg samt tar kniven ifrån honom."
    Sonens utfall med kniven riktades mot flickan. Enligt polisen som övermannade honom är det dock inte helt uppenbart om ynglingen verkligen tänkte hugga sin syster eller ej. "Det upplevdes mest som en markering men kan lika gärna ha varit ett regelrätt försök till att skada henne", skriver han.
    I kaoset som uppstod sprang tolvåringen gråtandes ut från bostaden, vilket tvingade de båda poliserna att dela på sig. Medan en av dem jagade ikapp tolvåringen och tröstade henne i polisbilen fick den andre polismannen ensam tampas med mamman och sonen i vardagsrummet. Vid två tillfällen ska mamman då ha försökt kasta sig från balkongen.
    "Vid ett av tillfällena har hon spädbarnet i sin famn och jag får slita in henne från balkongen", skriver polisen i sin rapport.
    Poliserna beskriver därefter hur de upplevde en stark hotbild, präglad av hederskultur, mot den tolvåriga flickan - framförallt från mamman men även ifrån hennes lillebror. Enligt en av poliserna fortsatte sonen, efter att nyss ha dragit kniv mot sin syster, att ge poliserna "attityd" och gjorde klart för dem att hans storasyster inte längre var önskvärd.
    Efter polisingripandet i maj har flickan bott i fosterhem. Enligt fosterhemsföräldrarna verkar flickan tycka att det är roligt att få klä sig i normala kläder för en flicka i hennes ålder och är glad för att hon får vara sig själv.
  • Anonym (qwerty)
    Furti skrev 2018-12-11 09:29:57 följande:
    Den tolvåriga flickan ringde socialtjänsten och berättade att hon fruktade för sitt liv. När polisen anlände till familjens bostad utbröt kalabalik - mamman försökte hoppa från balkongen med ett spädbarn i famnen och flickans lillebror drog kniv mot sin egen syster. Nu åtalas mamman för misshandel och olaga hot...
    Poliserna som kallades till bostaden den aktuella kvällen berättar hur flickan av allt att döma fruktade för sitt liv och ville följa med dem därifrån.
    "Härifrån och fram till dess att vi lämnar lägenheten är hon tydlig med att om vi tar NN (flickans namn reds. anm.) så kommer hon döda de andra barnen, minst två personer, sätta eld på lägenheten och sedan döda sig själv. Detta säger hon i var och varannan mening", skriver en av poliserna i sin rapport. Kvinnan ska därefter, enligt poliserna, försökt tvinga dottern att svära en ed.
    "Mamman går ut till hallen och börjar gräva i en garderob, kollegan ser att det är en yxa och han hindrar henne från att nå den. Vi hamnar sedan i vardagsrummet samtliga personer och plötsligt drar sonen fram en kniv som han höjer över huvudet. Jag greppar snabbt tag om hans hand och trycker upp honom mot en vägg samt tar kniven ifrån honom."
    Sonens utfall med kniven riktades mot flickan. Enligt polisen som övermannade honom är det dock inte helt uppenbart om ynglingen verkligen tänkte hugga sin syster eller ej. "Det upplevdes mest som en markering men kan lika gärna ha varit ett regelrätt försök till att skada henne", skriver han.
    I kaoset som uppstod sprang tolvåringen gråtandes ut från bostaden, vilket tvingade de båda poliserna att dela på sig. Medan en av dem jagade ikapp tolvåringen och tröstade henne i polisbilen fick den andre polismannen ensam tampas med mamman och sonen i vardagsrummet. Vid två tillfällen ska mamman då ha försökt kasta sig från balkongen.
    "Vid ett av tillfällena har hon spädbarnet i sin famn och jag får slita in henne från balkongen", skriver polisen i sin rapport.
    Poliserna beskriver därefter hur de upplevde en stark hotbild, präglad av hederskultur, mot den tolvåriga flickan - framförallt från mamman men även ifrån hennes lillebror. Enligt en av poliserna fortsatte sonen, efter att nyss ha dragit kniv mot sin syster, att ge poliserna "attityd" och gjorde klart för dem att hans storasyster inte längre var önskvärd.
    Efter polisingripandet i maj har flickan bott i fosterhem. Enligt fosterhemsföräldrarna verkar flickan tycka att det är roligt att få klä sig i normala kläder för en flicka i hennes ålder och är glad för att hon får vara sig själv.
    En väns son fick reda på att en flicka i hans klass skulle bli bortgift till en man som var 17 år äldre än henne. Så han gifte sig med henne istället. Nu lever de bägge med skyddad identitet för att hennes familj vill döda de bägge.
    Ett annat fint exempel på hur bra all fungerar i Sverige idag.
  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-17 22:05:13 följande:

En väns son fick reda på att en flicka i hans klass skulle bli bortgift till en man som var 17 år äldre än henne. Så han gifte sig med henne istället. Nu lever de bägge med skyddad identitet för att hennes familj vill döda de bägge.

Så kan det gå om man inte gifter bort dottern innan hon blir 18.
  • themia
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-12-17 22:28:23 följande:
    Så kan det gå om man inte gifter bort dottern innan hon blir 18.
    Om det är ett skämt, så är det ett mycket dåligt skämt.
    Om det är allvar, så lever du i fel del av världen.

• Anonym (Eh!)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-17 22:05:13 följande:

Gissar att det hände innan de kom till Sverige då eftersom man inte får gifta sig med syskon här.
  • Anonym (H)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-10-13 18:44:27 följande:

Gissar att det hände innan de kom till Sverige då eftersom man inte får gifta sig med syskon här.

Man får gifta sig med halvsyskon i Sverige.
  • Anonym (Mooselim)
    Kanske inte islamiskt beteende där och då men han är fortfarande muslim.
  • Anonym (Ö)

Är väl inte värre än min kompis som rakade benen för att hon skulle på badhus. Hon sa själv att hon tänkte skita i det (som jag gjorde) men hon bangade.

• Anonym (nej. ut.)

Vi lever i ett land där förtrycket återinförs av vänstern. Dessa som får en hjärnblödning av vita män som sitter bredbent, men är helt okej med balkongflygningar och massvåldtäkter.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Eh!) skrev 2019-10-13 18:44:27 följande:
    Va? Vad har syskon med saken att göra?
  • Anonym (qwerty)
    Anonym (nej. ut.) skrev 2019-10-14 05:19:31 följande:

Vi lever i ett land där förtrycket återinförs av vänstern. Dessa som får en hjärnblödning av vita män som sitter bredbent, men är helt okej med balkongflygningar och massvåldtäkter.

Jävligt bra skrivet.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???