• Anonym (pissensisse)

Svensk kvinna med hijab???

Var ute på ärende i Stockholms avlagsna förorter och på bussen kliver en blåögd kvinna som pratar ren svenska, men som hade hijab på sig. Jag trodde ärligt talat inte mina ögon.

Varför? Vi lever i ett land där vi arbetat bort förtryck och där de flesta män kan hålla på sig när de ser en kvinna som visar håret, men nu är vi alltså på väg tillbaka?

Tycker det känns riktigt obehagligt när den inhemska befolkningen börjar normaiisera kvinnoförtryck. Jag kan väl anta att hon har ihop det med en muslimsk man, för jag tvivlar på att en ursvensk man hade krävt hijab. Vad blir nästa steg? Niqab?

• Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???
  • EnAnonumius
    Furti skrev 2018-11-27 15:41:48 följande:
    Du argumenterar som NRA, vapen dödar inte människor...
    Du argumentera som en förnekare.... Eller en som inte kan se skogen för alla träd.

Klädesplagg i sig förtycker inte, men det finns MÄNNISKOR som använder klädesplagg och krav på vissa kläddes plagg för att utöva ett förtryck. Så återigen det är MÄNNISKAN som står för förtrycket.

Du länkade till en artikel i inlägg #47.

En tragisk artikel om en nioåring flicka som blev misshandlad.
    Läs artikeln noggrant och tänk efter om vad som står i artikeln.

Var det mamman som misshandlade flickan (människan) eller var det hijaben (tygstycket) som misshandlade flickan?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • oanonym
    EnAnonumius skrev 2018-11-27 19:47:12 följande:

Du argumentera som en förnekare.... Eller en som inte kan se skogen för alla träd.

Klädesplagg i sig förtycker inte, men det finns MÄNNISKOR som använder klädesplagg och krav på vissa kläddes plagg för att utöva ett förtryck. Så återigen det är MÄNNISKAN som står för förtrycket.

Du länkade till en artikel i inlägg #47.

En tragisk artikel om en nioåring flicka som blev misshandlad.

Läs artikeln noggrant och tänk efter om vad som står i artikeln.

Var det mamman som misshandlade flickan (människan) eller var det hijaben (tygstycket) som misshandlade flickan?

Ja, självklart är det människor som förtrycker. T.ex. så är ju hakkors helt ofarliga.

Eller en teckning av Muhammed.
  • Anonym (Praktisk)
    oanonym skrev 2018-11-27 20:37:23 följande:

Ja, självklart är det människor som förtrycker. T.ex. så är ju hakkors helt ofarliga.

Eller en teckning av Muhammed.

Det är konstigt att vissa kan se förtrycket I en skinnskalles jacka och stövlar,

men ingen ser förtrycket I en muzzlimklädsel.

När unga tjejer tar på sig hijab

så börjar unga killar att se ner på tjejer utan hijab,

och vi får ett samhälle med fler våldtäkter.
  • Anonym (qwerty)

Inte helt ovanligt. Hade en klasskamrat sista året på gymnasiet  för 10 år sedan som gifte sig med en marockansk man för att han skulle få uppehållstillstånd. Fick konvertera och allt, nu står ho där med huckle och en barnaskara som han övergivit för så fort han fick uppehållstillstånd drog han och tog hit sin marockanska flickvän (numera fru).

Det ironiska är att hon var vänsterpartist! De som snackar om kvinnor rättigheter, jämställdhet och annat, men var snabb att ge up allt detta för någon annans rättigheter.

• Anonym (qwerty)
    Anonym (Praktisk) skrev 2018-11-27 20:51:42 följande:
    Det är konstigt att vissa kan se förtrycket I en skinnskalles jacka och stövlar,

men ingen ser förtrycket I en muzzlimklädsel.

När unga tjejer tar på sig hijab

så börjar unga killar att se ner på tjejer utan hijab,

och vi får ett samhälle med fler våldtäkter.
    Kanske dags att ta fram en Niqab med hakkors på! Så ser vi vem som blir mest kränkt.

Eller om vänsterfolket exploderar av ren panik.
  • themia
    Kawthar skrev 2018-11-27 16:59:28 följande:
    Ja det kan ibland kännas jobbigt med att bli utstirrad som svensk med islamiska klädseln ,och har haft tur att inte bli påhoppad, nedslagen eller spottad på av svenska ?frihetskämpar? som vill ?rädda? mig från ?förtrycket?, då jag har hört andras berättelser om vad dom fått utstå så all tacksamhet till Gud.

Slöjan har blivit så otroligt laddad här i Sverige ,man behöver ju bara resa lite för att se alla nyanser av människor och klädsel, där människor bryr sig mindre om vad du har på huvudet. Må vara rastafari, bandanas, sjaletter eller heltäckande slöjor. Tråkig och lite trångsynt inställning till människors egna personliga stil.
    Problemet med hijab är inte att det är en variant i klädseln, utan att den representerar en kultur av våld och förtyck som är fullständigt främmande i vårt land.
    Den muslimska man eller kvinna, som inte inser det, har mycket långt kvar till att kunna mötas av förståelse hos de flesta svenskar.

• Kawthar
    oanonym skrev 2018-11-27 17:36:39 följande:

Om du anser detta om Sverige, hur ser du då på Iran, Saudiarabien och andra länder med sharia?

Är de för personlig stil?

Jag anser att det inte finns något land som 100% följer sharia(Guds lagar)
  • Kawthar
    oanonym skrev 2018-11-27 18:11:19 följande:

Är Koranguden tråkig och trångsynt? Hen verkar ju inte gilla personlig stil.

Koranguden? Gulligt...

Islam är monoteism så det finns ingen Korangud eller andra gudar utan endast En Gud.

Här kan du läsa Hans namn och attribut, se om du hittar dina attribut

www.quran411.com/99-names-of-allah.asp
  • Kawthar
    Anonym (qwerty) skrev 2018-11-27 22:36:14 följande:

Inte helt ovanligt. Hade en klasskamrat sista året på gymnasiet  för 10 år sedan som gifte sig med en marockansk man för att han skulle få uppehållstillstånd. Fick konvertera och allt, nu står ho där med huckle och en barnaskara som han övergivit för så fort han fick uppehållstillstånd drog han och tog hit sin marockanska flickvän (numera fru).

Det ironiska är att hon var vänsterpartist! De som snackar om kvinnor rättigheter, jämställdhet och annat, men var snabb att ge up allt detta för någon annans rättigheter.

Men hon behöll trots allt sin tro, så all tacksamhet till Gud och må Han underlätta för henne.
  • Anonym (Praktisk)
    Kawthar skrev 2018-11-28 08:08:32 följande:
    Jag anser att det inte finns något land som 100% följer sharia(Guds lagar)
    Man har i alla fall gjort ärliga försök i 57 länder. Och så långt jag vet är de länderna med i gruppen av världens sämsta länder att bo i (tillsammans med Nordkorea, Venezuela och Colombia).

Och då kanske man borde sluta med dessa försök.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???