Inlägg från: Anonym (Praktisk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Praktisk)

Svensk kvinna med hijab???

lövet2 skrev 2018-11-27 00:15:31 följande:

Du tror alltså att hon har på sig hijab för männens skull? Har det inte fallit dig in att hon gör det för sin guds skull? Att hon tror att hennes gud vill att hon täcker håret? Det finns gott om religiösa människor. Även kvinnor kan vara religiösa ...

Islam verkar vara så kvinnofrigörande. Förstår att kvinnor älskar det och går med.

Ibland ser man under semestern hur männen som går till Mosken lämnar sina skitiga skor på höger sida av ingången och fruarna på vänsker sida. Tänk så skönt att kvinnorna slipper gå in och be.

Eller när man kommer till en badplats där svättiga män i shorts hopppar runt i vattnet medan fruarna och döttrarna sitter på passande avstånd, insvepta i tjocka och varma skynken så att knappt gud kan se hur dom ser ut.

Jag mår dåligt när jag tänker på hur man säger att Gud vill att det skall finnas sexslavar. Viste du att det i muslimska länder i dag finns fler slavar än det någon gång funnists i USA. Tyvärr har inget blivit bättre med kvinnors rättigheter i muslimska länder.

Relaterad bild
  • Anonym (Praktisk)
    Kawthar skrev 2018-11-27 12:47:33 följande:

Islam betyder fredlig underkastelse till Gud och endast Gud.

FREDLIG UNDERKASTELSE ??? Den där Mohammed verkar ha missuppfattat det hela med Islam. Folkmord och sex-slaveri. Du verkar tro att folk tyckte om att bli mördade ?

Han kom som flykting till Medina. Några år senare blev alla som inte ville sälja sin själ till Allah mördade om dom inte hade turen att lyckas fly.
  • Anonym (Praktisk)
    oanonym skrev 2018-11-27 20:37:23 följande:

Ja, självklart är det människor som förtrycker. T.ex. så är ju hakkors helt ofarliga.

Eller en teckning av Muhammed.

Det är konstigt att vissa kan se förtrycket I en skinnskalles jacka och stövlar,

men ingen ser förtrycket I en muzzlimklädsel.

När unga tjejer tar på sig hijab

så börjar unga killar att se ner på tjejer utan hijab,

och vi får ett samhälle med fler våldtäkter.
  • Anonym (Praktisk)
    Kawthar skrev 2018-11-28 08:08:32 följande:
    Jag anser att det inte finns något land som 100% följer sharia(Guds lagar)
    Man har i alla fall gjort ärliga försök i 57 länder. Och så långt jag vet är de länderna med i gruppen av världens sämsta länder att bo i (tillsammans med Nordkorea, Venezuela och Colombia).

Och då kanske man borde sluta med dessa försök.
  • Anonym (Praktisk)
    Monmoi skrev 2018-11-29 20:02:57 följande:

Samma ex berättade också för mig att på 1800-talet hatade man judendomen lika mycket som man hatar islam idag. Det är konstigt att höra fina muslimer förlika sig med ERT hat.

Skärp er!

Eftersom svenskar är så hatiska så brukar vi gruppvåldta muslimer, råna muslimska barn och försöka köra ihjäl så många som möjligt med lastbil.

Att tycka illa om muhamedaner har inget med fördomar eller fobier att göra. Det är bara sunt förnuft.

Sedan så vet jag skinheads som trivs med sina stövlar och den fantastiska gemenskapen ...
  • Anonym (Praktisk)
    Anonym (qwerty) skrev 2018-12-17 22:05:13 följande:

En väns son fick reda på att en flicka i hans klass skulle bli bortgift till en man som var 17 år äldre än henne. Så han gifte sig med henne istället. Nu lever de bägge med skyddad identitet för att hennes familj vill döda de bägge.

Ett annat fint exempel på hur bra all fungerar i Sverige idag.

Så kan det gå om man inte gifter bort dottern innan hon blir 18.
Svar på tråden Svensk kvinna med hijab???