grönaärtan skrev 2018-10-31 08:45:17 följande:
å vad skönt att läsa!
Våran son kommer vara prick 2 år när bebisen kommer.. min mans mamma (farmor) är pensionär så hon får vara stand by så att han kan vara hemma men jag har aldrig varit ifrån honom längre en liksom jobb och kanske kväll samma dag när det var något speciellt.. har sån ångest... sist låg vi på BB i 6 dygn (3 efter födseln) nu kommer jag säkert vilja åka hem till honom direkt.. min största rädsla är ju det där med att inte räcka till att han ska inte känna att mamma bryr si lika mycket... ush ångest!
Vad skönt ändå att ni har någon som helt säkert kan vara där när det är dags :) vi vet inte riktigt hur vi ska lösa det hela med passning. Farmodern bor ca 20 min härifrån och det är inte på vägen till förlossningen, vilket gör att resan till förlossningen kommer ta minst 1,5 timme om vi ska köra dottern till henne. Hon är dock inte pensionär. Med dottern tog det allt som allt 6 timmar och 40 minuter från första värken till det att hon var ute. Är rädd att det ska gå snabbare med detta barnet då det blev en mycket snabbare andraförlossning för min mamma. Hon hann inte in till förlossningen med andra barnet. Min mamma (mormodern) bör 50 minuter bort och inte heller det på vägen till förlossningen :/ vi får nog ha verkligen allt redo när det närmar sig och bara hoppas att allt löser sig.
Skönt att inte vara ensam om att lämna oro inför att lämna bort första barnet. Hon kommer vara runt 1,5 år när småsyskonet anländer och har bara blivit passar några enstaka gånger och då bara halvdagar. Hon är i alla fall trygg med både far- och morföräldrar vilket känns lite bättre.