Inlägg från: Erla |Visa alla inlägg
  • Erla

BF mars 2019 - stannar på FL

Långväntanefterdig skrev 2018-09-03 18:48:11 följande:

Vecka 14 och idag har vi gjort ultraljud! Allt ser bra ut och jag andas nu ut lite mer ! Så skönt. Nu vet jag att allt är bra med lilla bebben , längtar massor!

Vad skönt :) när har du rul?
  • Erla
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-04 09:45:53 följande:

Rul v 18 så 4 veckor till så får vi tjuvkika på bebbe igen :) så himla mysigt !

Överkomliga tider att vänta :) jag får veta rul-datum på måndag. Blir säkert i månadsskiftet oktober/november. Än så länge har vi bara hört hjärtat och vi får glatt nöja oss med det tills rul :P
  • Erla
    mafah skrev 2018-09-04 11:51:42 följande:

Hej!

Hoppar in i tråden. Är i vecka 11 (bf 30/3) och sjukskriven för grovt illamående. Har svårt att greppa att det är något som växer i min kropp trots alla symptom.

Hur har ni andra det? Förstår ni att ni är gravida eller går ni liksom mig runt och tror både det ena och andra? (Typ att det inte finns nåt där, att det har försvunnit osv...)

För mig har det varit overkligt av andra anledningar, trots starka symptom. Vår lilla räka är en hoppsan och jag glömmer liksom bort det i och med att jag inte hunnit längta efter ett syskon förrän det blev ett syskon. Svårt att förklara, men det har liksom mer börjat sjunka in att det blir en bebis till.
  • Erla
    Jenmari skrev 2018-09-04 14:12:49 följande:

Tycker nog det är lite overkligt fortfarande! Men tycker det syns på magen numera, syns det för er?

Ja, på mig syns det, men det beror väl mer på svullna tarmar och att det är andra barnet :)
  • Erla
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-04 19:13:52 följande:

Härligt att ha hört hjärtat slå ändå! Å att se bebis för första gången är helt underbart, hoppas tiden dit gåt fort för dig !

Ja :) det blev ju lite mer verkligt. Minns att jag fällde en tår när jag fick se vår dotter på ett tidigt vul. Blev så glad och lättad ^^ ul var ännu mer emotionellt för då såg man liksom klart och tydligt att det faktiskt var en bebis där inne :D
  • Erla
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-04 21:33:34 följande:

Ja precis! Detta var vårt andra ul, men det första var vaginalt så hade lite dålogt fokus, men igår rullade tårar av lycka och glädje !

Vad härligt ^^
  • Erla

Någon mer än vi som INTE ska ta reda på kön? :) gjorde inte det förra gången och det blev liksom som en kul överraskning efter förlossningen. Vi får ständigt påtryckningar från familj, vänner och bekanta, mest för att de så gärna vill veta själva, men vi kommer nog stå på oss och köra vårt race ^^

Förstår dock er som tänker kolla. Det var väldigt frestande och man är ju så sjukt nyfiken på vad det är för en filur där inne.

Förresten har äntligen mina känslor vänt! Illamåendet är nästan borta, vi har hört ett bebishjärta och jag har börjat se fram emot syskon :)

• Erla
    Långväntanefterdig skrev 2018-09-07 15:23:03 följande:

Jag å min sambo som väntar första barnet ska inte kolla va det är för kön :)

Vad roligt ^^ spännande att följa er!
  • Erla
    vilms07 skrev 2018-09-07 17:44:30 följande:

Vi har redan en aning om kön då vi gjort nipt-test. Ska även kolla på rul. Har vetat båda tidigare barnen.

Någon mer som gjort nipt eller annan fosterdiagnostik?

Tror det är några som gjort kub och några som ska göra kub :)
  • Erla
    Irmisans skrev 2018-09-10 02:00:26 följande:

Kan inte alls sova inatt då jag bara ligger och känner efter rörelser i magen. Det sprattlas och rullas en hel del <3. Det är så spännande ibörjan känner jag! I slutet av förra graviditeten var jag så trött på sparkarna och hade blåmärken på magen och ibak där revbenen fäster i ryggraden. Hoppas inte den här filuren övar kickboxning i magen men än så länge får den röra sig hur mycket den vill <3.

Vad mysigt! Jag känner inget ännu, men det är nog inte så konstigt :P är bara i vecka 12.

Tyckte att sparkarna var okej, men mot slutet, när dottern sträckte på sig ilade det så fruktansvärt i trappen :P för att inte tala om sparken hon gav mig när hon var halvvägs ute, haha! Jösses, vilken smärta!
Svar på tråden BF mars 2019 - stannar på FL